TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dyzeliuose siūlo įdarbinti elektrą

Elmaras Degenhartas naujausius savo kompanijos pasiekimus Frankfurte pristatė ir Vokietijos kanclerei Angelai Merkel. Scanpix nuotrauka

Pastarąjį mėnesį per pasaulį vilnijant „dyzelgeito“ skandalui, „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ automobilius su taršos rodmenis klastojančia įranga įsigiję vairuotojai vis dar laukia aiškių atsakymų, kaip šis koncernas per savo atstovybes siūlys „perdaryti“ atšaukiamus automobilius.

Iš iki šiol paviešintos informacijos tampa aišku, jog gamintojas tiesiog numatė perprogramuoti automobilio kompiuterį, sumažinant variklio galią. Mažiau galios ir suvartojamų degalų – mažiau į aplinką išmetamų azoto oksidų, kurių motorai į aplinką išmeta kur kas daugiau, nei leidžia nustatytos normos.

Šiame kontekste dar aiškiau skamba Frankfurto parodoje vokiečių koncerno „Continental“ valdybos pirmininko dr. Elmaro Degenharto išsakyta nuomonė, jog būtina investuoti į dyzelinių automobilių hibridizacijos sprendimus.

„Nuolatinis spaudimas automobilių industrijai atitikti kaskart griežtėjančius, ypač reiklius automobilių išmetamųjų dujų emisijos standartus, tik stiprėja. Benzininių variklių CO2 emisiją mūsų gaminamos naujosios turbinos sumažina papildomais 7 proc., o derinant jas su tiesiogine įpurškimo sistema – 13 procentų“, – renginio metu sakė E. Degenhartas.

Gamybą pradės kitąmet

Tačiau viso to, pasak jo, negana – būtina atsigręžti į vis dar „nehibridizuotų“ naujų dyzelinių automobilių degalų sąnaudų ir taršos mažinimą. „Continental“ siūlo gamintojams dyzelinėse transporto priemonė taikyti benzininiuose automobiliuose jau pasiteisinusias „švelniųjų“ hibridų sistemas.

Konkreti pasiūlymo išraiška – Frankfurte „Continental“ pristatyta „48 V Eco Drive“ sistema, turinti dyzelinius automobilius paversti švaresniais ir ekonomiškesniais.

„Lengvojo hibrido sistema su 48 V sprendimu bus įperkama ir pritaikyta taip, kad gamintojai ją galės naudoti bet kokios klasės lengvuosiuose dyzeliniuose automobiliuose. Masinę šios hibridinės sistemos gamybą pradėsime kitąmet“, – pažymėjo E. Degenhartas.

Jis pripažino, kad visiškai elektriniai automobiliai bus didysis žingsnis, lemiantis transporto taršos mažinimą. Bet dėl dabartinių baterijų technologijos ribotumo artimiausius kelerius metus elektromobiliai liks nišiniu produktu. Proveržis neateis, kol nebus pristatytos naujosios baterijos, kurios be priekaištų atlaikytų bent 200 tūkst. kilometrų.

Testinis dyzelinis „Volkswagen Golf“, bandant jį mišriu režimu, beveik ketvirtadalį atstumo nuvažiuoja išjungus vidaus degimo variklį. /Gamintojo nuotrauka

Mažesnė tarša neprarandant galios

Taigi kokius naujos žemosios įtampos hibridinės sistemos „48 V Eco Drive“ privalumus siūlo vokiečių gamintojas?

Bandomąją demonstracinę sistemą „Continental“ sumontavo „Volkswagen Golf“ automobilyje su 1,6 l TDI varikliu. Tokią sistemą gamintojas pasirinko siekdamas, kad ši būtų nebrangi ir prieinama bet kurios klasės automobiliams. „Continental“ gamins šios hibridinės pavaros versijas, skirtas tiek dyzeliniams, tiek ir benzininiams automobiliams.

Dyzelinėms transporto priemonėms skirtų sistemų veikimo principas beveik nesiskiria nuo benzininiams automobiliams siūlomo sprendimo. Elektrifikacija padeda užtikrinti hibridinių sistemų pavaros sistemų efektyvumą. Tai pasiekiama dėl rekuperacijos ir laisvo riedėjimo, važiuojant su užgesintu vidaus degimo varikliu. Abu šie principai naudojami siekiant sumažinti degalų sąnaudas. Kai tik vairavimo sąlygos leidžia, vidaus degimo variklis yra užgesinamas ir elektroninis valdymo blokas pasirenka patį efektyviausią rekuperacijos bei laisvo riedėjimo būdą. Pasak E. Degenharto, apsispręsti automobilio kompiuteriui ateityje dar geriau padės ir gausiai į automobilio padangas montuojami davikliai.

Sistema „48 V Eco Drive“ taip pat išjungia vidaus degimo variklį, esant nepalankioms aplinkybėms, pavyzdžiui, kai automobilis greitėja. Šiuo atveju vidaus degimo varikliui reikalingas didesnis sukimo momentas gali būti sumažintas, o trūkstamas sukimo momentas sukuriamas elektros variklio.

„Tokiu būdu dyzelinis motoras gali dirbti tolygiau ir optimaliomis sąlygomis. Naudodami šį dyzeliams skirtą sprendimą, variklių projektuotojai gali iki minimumo sumažinti azoto oksidų ir suodžių susidarymą, esant tam tikroms apkrovoms“, – pažymėjo „Continental Powertrain Division“ inovacijų vadovas dr. Oliveris Maiwaldas.

Naujoji sistema, skirtingai nei analogija rinkoje, leidžia variklį nuo transmisijos atjungti neprarandant greičio, vos vairuotojui atitraukus pėdą nuo akceleratoriaus pedalo – ne tik judant mieste nedideliu greičiu, bet ir greitkelyje, važiuojant didesniu nei 100 km/h greičiu.

Testinis „Volkswagen Golf“, bandant jį mišriu režimu, beveik ketvirtadalį atstumo nuvažiuodavo, „išjungus“ vidaus degimo motorą.

Taip pat atlikti testinio modelio bandymai parodė, jog pagal dabar galiojantį NEDC standartą azoto oksidų emisija, neprarandant variklio galios, sumažėjo 10 proc., o pagal ateityje turintį įsigalioti bendrą WLTP standartą – net 20 procentų.

Lietuva – dyzelių rojus

Dyzeliniai varikliai prieš porą dešimtmečių Vakarų aplinkosaugos lobistų ir aktyvistų įvardyti kaip auksinis vidurio kelias kovai su į aplinką išmetamu anglies dvideginiu, kuriuo kur kas gausiau spjaudosi benzininiai motorai, dabar tų pačių „žaliųjų“ negailestingai plakami. Kad ir kaip ten būtų, bent jau Lietuvoje, kur nemažą dalį automobilių parko sudaro būtent dyzelinu varomos transporto priemonės, dyzelino siūlomos ekonomijos iškeisti į miglotą ekologiją didžioji dalis vairuotojų kol kas neketina.

Kaip rodo „Autoplius.lt“ pateikiamo rinkos tyrimo duomenys, antrą šių metų ketvirtį 54 proc. naujai parduodamų automobilių buvo varomi dyzelinu, tarp į Lietuvą įvežamų naudotų automobilių ši dalis kur kas įspūdingesnė – sudaro apie 80 procentų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"