TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Džedajų visureigio iššūkis Žiedų valdovui

2016 03 24 6:00
„Lexus RX 450h“ . Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Iš neišbrendamos bekelės visureigiai suvažiavo į miestų gatves. Didžiūnų klasėje konkurencija šiandien kaip niekada atkakli. Dėl pirkėjų varžosi „Lexus RX“, „Audi Q7“, BMW X5, „Volvo XC90“, „Porsche“ visureigiai. Šįkart bandymams į trasą išridenome pirmuosius du šio sąrašo atstovus.

Rasti rimtų minusų bandant premium klasės didelį miesto visureigį, į kurį gamintojas dažniausiai linkęs įdėti visą širdį ir šiandien prieinamas technologijas, nelengva užduotis. Greičiausiai panašiai jaučiasi juvelyras pro didinamąjį stiklą ieškodamas 57 brilianto briaunos. Tačiau skirtumų tarp skirtingų visureigių tikrai yra. Jie ir lemia pasirinkimą.

Didybės efektas

Ketvirtos laidos „Lexus RX“ išvaizdos renesansas pastebimas iškart. Kaip ir anksčiau debiutavusio mažesniojo modelio NX atveju, japonų gamintojo dizaineriai nugludino kiekvieną liniją, kad visureigis atrodytų kuo efektingesnis ir sportiškesnis. Nors naujojo RX ratų bazė net šiek tiek trumpesnė nei, pavyzdžiui, BMW X3, žvelgiant į automobilį susidaro įspūdis, kad jis didžiulis. Prie įspūdžio neabejotinai prisideda ir 20 colių ratlankiai. Net ir čia japonai neapsiėjo be patobulinimų: į ratlankius įstatyti specialūs intarpai, gamintojo teigimu, sumažina aerodinaminį pasipriešinimą. Žinoma, tikrasis jų privalumas, už kurį mokami pinigai, – dar vienas prabangos požymis.

„Audi Q7“.Alinos Ožič nuotrauka

Kodėl naujasis RX skirtas džedajams? Jei esate matę bent vieną populiariausio visų laikų kino epo „Žvaigždžių karai“ dalį, greičiausiai žinote, jog džedajai – tokie narsūs ir protingi, nuolat už teisybę kovojantys šviesos kariai, kurie geba ištiesta ranka sukoncentravę mintis pajudinti net kalnus. Žodžiu, tokie, kokių trūksta mūsų Seime. Tai štai – ištiesiate ranką prieš „Lexus“ emblemą, esančią ant bagažinės, ir ši pati atsidaro.

Sėdus už „Lexus“ vairo toliau nepalieka įspūdis, jog šoki apkabinęs itin stambių gabaritų damą. Lengvai manevruoti sausakimšoje stovėjimo aikštelėje mažiau patyrusiam vairuotojui gali nepavykti, taigi, teks šiek tiek pasipraktikuoti. Ir vis dėl to paties „stambių kaulų“ įspūdžio, nes RX apsisukimo spindulys yra 11,83 m – iš esmės geriausias šioje klasėje.

Komforto aukštumos

Keturiais varančiaisiais ratais, kuriuos suka 262 AG, 3,5 litro V6 variklis, o jam į pagalbą atskuba po papildomą elektros motorą kiekvienai ašiai (bendra galia – 313 AG), RX kelyje net spurda. Galios, kurią tenka suvaldyti, gal netgi per daug, o su tuo savo paslaptingais algoritmais kaunasi traukos kontrolės sistema. Įvertinus tai, kaip žaibiškai šis visureigis reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus, būtina pagirti ir šešių laipsnių automatinę E-CVT pavarų dėžę.

RX pakabos darbas taip pat vertas atskirų aplodismentų. Japonai išties sukūrė automobilį, kuris, nors atrodo šiek tiek agresyviai, yra minkštas ir patogus kaip namų šlepetės. Priekyje montuojama „MacPherson“ tipo pakaba, o užpakalyje – dvisvirtė iš esmės susidoroja su visais kelio nelygumais meistriškai tiksliai. Šiek tiek jaučiama, jog visas amortizatorių, guminių atramų ir stabilizatorių komplektas yra tapęs tvirtesnis, todėl šiek tiek kietesnis. Bet tas kietumas, palyginti su anktesniąja RX laida, yra toks subtilus, jog neišbandę ankstesnių modelių nė nesuprasite, apie ką kalbu. Komforto požiūriu šis automobilis yra išskirtinis net savo klasėje.

Ko trūksta? Iš esmės nieko, nes hibridas nėra skirtas „draskymuisi“. Vis dėlto reikia pažymėti, jog naujasis RX sportiškesnis nė kiek netampa net įjungus „Sport“ režimą. Visa kaltė – „negyvam“ vairo mechanizmui, kuris perėjus prie sportinių reikalų nė kiek nesustandėja – vairuoti staigiau šiuo hibridu nepavyks, nes minkštas vairas ištaisys kiekvieną nereikalingą jūsų krustelėjimą. Nelabai džiugino ir degalų sąnaudos, kurios, kaip deklaruojama, važiuojant mišriu režimu turėtų siekti 5,5 l/100 km, tačiau mums, kad ir kaip stengėmės, išėjo 3 litrais didesnės.

Vairavimo džiaugsmas

Pageidaujate sportiškumo, o ypatingas komfortas, snobiškai išdailintos hi-end salono detalės ir aplinkosaugos reikalavimai nėra pirmosiose prioritetų eilėse renkantis transporto priemonę? Tuomet „Audi Q7“ bus per sprindį arčiau širdies nei RX 450h. Tiesa, išbandėme „patį pačiausią“ visais ratais varomą ir vairuojamą „Q7 Quattro Sport“, bet dėl to gyvenimas, garantuojame, nė akimirkai netapo nuobodesnis.

„Pažanga per technologiją“ (vok. Vorsprung durch Technik) skelbia vokiečių gamintojo šūkis ir savo antros kartos Q7 flagmanu „Audi“ įrodo, jog tai nėra tuščios kalbos. Antrosios Q7 kartos teko laukti nei daug, nei mažai – net 9 metus. Gamintojas jį nuo konvejerio paleido tik tuomet, kai iki galo ištobulino platformą.

O nuveikti „Audi“ inžinieriams per tuos metus tikrai buvo ką. Šiame visureigyje „Audi“ gamintojai bene pirmieji įdiegė itin greitos spartos „FlexRay“ šviesolaidžio duomenų perdavimo technologiją, kuri jungia elektrines/elektronines automobilio sistemas, „Multi Media“ valdymo aplinką, adaptyvią kintančią pakabą ir įvairiausias pagalbines vairavimo sistemas. Duomenis centriniame Q7 kompiuteryje apdoroja net 4 „Nvidia“ procesoriai. Ir čia niekis, suvokus, jog net adaptyviąją žibintų sistemą valdo dar atskiras tuntas mikrokompiuterių. Tikras elektronikos genijų šedevras!

„Audi“ gamintojai šiame automobilyje taip pat pirmieji pasaulyje įdiegė efektyvaus vairavimo „orakulą“, kuris per navigacijos sistemą teikia duomenis vairuotojui apie priešais esančio kelio ypatumus, padeda parinkti optimalią pavarą, taip pat protingai įsikiša į automobilio vairavimą autopiloto režimu. Kaip ir RX, šiame modelyje puikiai veikia adaptyvus autopilotas, kuris yra tikras džiaugsmas ilgame kelyje dažai sėdintiems vairuotojams.

Bet svarbiausia šiame automobilyje yra tai, ko greičiausiai jau nebesupras su savaeigiais elektromobiliais užaugsiantys mūsų anūkai. 3,0 litrų 268 AG motoras savo darbą atlieka be priekaištų, o jo pretenzingas plakimas, spustelėjus akceleratorių, maloniai nuvilnija per kūną. Sunku perduoti tą tobulo greitėjimo jausmą, kurį jauti valdydamas šį automobilį. Vairuodamas RX 450h jautiesi taip, lyg už tave bus viskuo pasirūpinta, o „Audi Q7“ leidžia improvizuoti. Tiek, kiek įmanoma vairuojant sunkiasvorį didelį visureigį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"