Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

E. Muskas: degalas – keistas meilės objektas

 
2016 11 30 6:00
E.Musko planuose ne tik elektromobilių perversmas, bet ir Marso užkariavimas. „Scanpix“ nuotrauka

„Nuo šiol elektromobiliai nebeužknis“, – per pirmojo „Tesla“ modelio „Roadster“ pristatymą 2006 m. pasakė vienas garsiausių šių laikų vizionierių Elonas Muskas. Tačiau investuodamas į „Tesla“, jis siekė ne pelningo elektromobilių verslo, o norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą šalyje ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos. „Degalai – keistas meilės objektas“, – yra pasakęs verslininkas.

Neseniai Lietuvoje išleistoje knygoje „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“ rašoma, kad Elonui mažai rūpėjo „Tesla“ kaip turtas, kurį būtų galima parduoti už gerą kainą. Jis kūrė bendrovę siekdamas palikti pėdsaką automobilių pramonėje ir iš esmės pakeisti žmonių požiūrį į elektromobilius.

Užuot ėjęs Silicio slėnyje įprastu keliu, nuo vieno projekto prie kito, E. Muskas kasėsi gilyn. Norėdami išsiaiškinti ličio baterijų veikimo principus, inžinieriai jų susprogdino tūkstančius, tačiau tyrimų rezultatai leido išspręsti dideles elektromobilių saugumo spragas.

„Vėlavome išleisti produktą, viršijome biudžetą, viskas strigo, o jis nenorėjo nei parduoti bendrovės, nei atsisakyti kontrolinio akcijų paketo, – pasakojo vyriausiasis „Tesla“ technikas Jeffrey Brianas Straubelis. – Jis nusprendė eiti va banque.“

E.Musko nuomone, internetas, atsinaujinanti energija ir kosmosas – trys žmogaus veiklos sritys, kurios artimiausiu metu patirs didelių pokyčių.

Dėmesys Marso užkariavimui

E. Musko išskirtiniai gabumai buvo pastebimi jau vaikystėje. Gavęs pirmąjį kompiuterį, jis rašydavo elementarias programas. Baigęs studijas, su broliu įsteigė „Zip2“, internetinį įmonių katalogą, kurį sėkmingai pardavęs toliau investavo – būdamas nepatenkintas lėtu bankų veikimu, prisidėjo prie „PayPal“ įkūrimo, o tikėdamas elektromobilių ateitimi, įsteigė „Tesla“.

Knygos autorius A. Vance sako, kad Elonas geba pagalvoti apie tokius dalykus, kurių vartotojai nenumano norintys – „paskandintas“ kėbule durų rankenėles, pasirodančias tik atidarant dureles, ar milžinišką lietimui jautrų ekraną. Daugelį gedimų galima išspręsti nuotoliniu būdu, „Tesla“ inžinieriams naktį prisijungiant prie automobilio ir įdiegiant programinės įrangos naujinius.

Knygoje didelis dėmesys skiriamas E. Musko kosmoso vizijai. Anot Ashlee Vance, „SpaceX“ įkūrimas simbolizuoja lūžį kosmoso užkariavime.

„Jis ėmėsi neįmanomo – sumažinti skrydžių į kosmosą sąnaudas, o ilgainiui sukurti kelis kartus panaudojamas raketas, leidžiančias nenutrūkstamai gabenti krovinius į koloniją Marse“, – rašoma knygoje. Kelis kartus ant bankroto riba atsidūrusi kompanija šiuo metu išgyvena pakilimą ir turi kontraktą su NASA dėl krovinių gabenimo į Tarptautinę kosmoso stotį. Tačiau tai tik platesnių E. Musko užmojų pradžia.

Knygos autoriaus teigimu, šiuo metu vieno žinomiausių pasaulio verslininkų tikslas niekada nebuvo pelnas ir saugus gyvenimas: „Svarbu maksimaliai pratęsti žmonijos gyvavimo trukmę.“ Tarp beprotiškiausių jo idėjų – greito susisiekimo priemonė „Hyperloop“ ir internetas, kurį teikia arti Žemės esantys palydovai, užtikrinantys paslaugos prieinamumą visame pasaulyje.

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"