TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismas: įstatymą sutvarkė, beliko įgyvendinti

2014 11 11 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Praėjusią savaitę Seimas jau ne pirmą kartą šį rudenį redagavo nuo metų vidurio daliai vairuotojų skaudžiai įgėlusį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.

Pataisas aktyviai gynę ir peikę seimūnai visų nesutarimų dėl automobilių (iš)registravimo ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo nenugludino. Tačiau teisinis sprendimas kuriam laikui, regis, buvo rastas.

Diegs paprastesnę tvarką

Įtvirtintomis naujomis nuostatomis skubiai buvo taisomi liepos 1 dieną įsigalioję visos šalies vairuotojams aktualūs automobilių registravimo pakeitimai. Seimas nutarė, kad nuo šiol automatiškai bus išregistruojamos tos mašinos, kurių savininkai draudimu ar technine apžiūra nepasirūpins ilgiau nei 180 dienų. Prieš tai galiojęs perpus trumpesnis terminas labiausiai glumino ne automobilių, o motociklų vairuotojus. Juk motociklininkai dažniausiai važinėja tik šiltuoju metų laiku.

Beje, tiems žmonėms, kurių transporto priemonės buvo išregistruotos, dabar siūloma leisti įsilieti į eismą remiantis supaprastinta tvarka. Tačiau kaip ji bus įgyvendinta praktiškai, tiksliai dar neaišku. Parengti tvarkos aprašą pavesta Vidaus reikalų ministerijai ir kitoms atsakingoms institucijoms.

„Tvarka turi būti supaprastinta, kad vairuotojai, ištaisę klaidas, dėl kurių transporto priemonė buvo išregistruota, galėtų paprasčiau grįžti į eismą ir jiems nereikėtų atlikti visų procedūrų, būtinų pirmą kartą registruojant automobilį. Už tam tikrą mokestį registracijos faktas būtų atkuriamas registre. Tai būtų galima padaryti ir elektroniniu būdu, žmogus neprivalėtų vykti į „Regitros“ padalinį. Techninės galimybės leidžia tai padaryti, todėl nematau priežasties, kodėl reikėtų apsunkinti procesą. Tokia supaprastinta tvarka turėtų būti patvirtinta artimiausiu metu, nėra ko delsti“, - kalbėjo Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas.

Pagal naujausią tvarką, išregistruotos transporto priemonės savininkui nereikės grąžinti ir valstybinių registracijos numerių. Iki tol žmogus, išregistravęs savo automobilį, privalėjo nedelsiant atiduoti „Regitrai“ jo valstybinius numerius. Kai kurių mašinų numerius, kilus išregistravimo vajui, nuo transporto priemonių „nusuko“ ir Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai.

Elgsis pagal įstatymą

Vairuotojus, turinčius restauruojamų ar ilgai remontuojamų automobilių, pasiekė dar viena žinia – įstatyme įtvirtinta galimybė mašinos leidimą dalyvauti viešajame eisme sustabdyti trejiems metams. Iki šiol tokį draudimą buvo galima taikyti tik vieniems metams. Be to, trejų metų terminą bus leidžiama pratęsti dar metams. Žinoma, jei iki to laiko Seimas nenuspręs kitaip.

Ar vairuotojai, kurie vengdami išregistravimo suskubo stabdyti leidimą dalyvauti eisme, turės vėl papildomai tai daryti praėjus metams, kol kas neaišku. Kiekviena sustabdymo ir leidimo dalyvauti eisme atnaujinimo procedūra, atliekama elektroniniu būdu, kainuoja 8 litus, „Regitros“ padalinyje – 10 litų.

„Ką čia dabar jums pasakosiu, ką mes darysime, - elgsimės pagal įstatymą. Jeigu žmogus negaus pranešimo (dėl išregistravimo – red.), tai tegul negauna“, - penktadienį LŽ sakė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Leonardas Kęstutis Jasūdis, paklaustas, kada įsigalios naujas dvigubai ilgesnis leidimo dalyvauti eisme sustabdymo terminas.

Saugesnio eismo nebus

Tuo metu Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eligijus Masiulis ketvirtadienį vykusiame parlamento posėdyje siekė visiškai atšaukti nuo liepos 1 dienos įsigaliojusias prieštaringas įstatymo nuostatas. Tačiau tam nepritarta, nes, kaip pažymėjo, vienas konservatorių lyderių Jurgis Razma, „Seimas apsijuoktų. Juk bandėme tokią tvarką įvesti, praėjo kiek laiko - ir išbraukėme“.

„Iš prisvilusio blyno normalaus blyno nebeiškepsi. Mano nuomone, iš viso nereikėjo priimti tų nuostatų, kurios įsigaliojo nuo metų vidurio. Naujausi pakeitimai, be abejo, yra arčiau sveiko proto, nei buvo iki tol. Tačiau šis įstatymas sukėlė labai daug maišaties. Juk ir taip vairuotojams, važinėjantiems be techninės apžiūros, neturintiems draudimo, grėsė baudos. Kam reikėjo įvesti papildomus kriterijus? Rezultato, tai yra saugesnio eismo keliuose, šitaip nepavyks pasiekti“, - tvirtino E. Masiulis.

Jis spėjo, kad "valant" automobilių registracijos duomenų bazes galbūt pamažu ruošiamasi transporto priemonių mokesčio įvedimui. „Neatmesčiau, jog tai gali būti pasirengimas tokiam dalykui. Neatmesčiau varianto, kad kitas žingsnis bus automobilių mokesčių įvedimas. Bet iki rinkimų jo tikrai neįves“, - prognozavo liberalas.

Gydo nuo teisinio nihilizmo

Socialdemokratas J. Sabatauskas tokius visuomenėje sklandančius svarstymus neigė. Jo nuomone, Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos padės gerinti saugumą šalies keliuose. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas siūlė atkreipti dėmesį į tai, kad įsigaliojus naujajai tvarkai įsigyti draudimo liudijimą arba pereiti techninę apžiūrą suskubo keli šimtai tūkstančių transporto priemonių savininkų, kurie iki tol, tikėtina, bandė to išvengti.

„Tikrai nesutiksiu, kad šito išvis nereikėjo. Kaip parodė kilęs vajus, į eismą grįžo per 200 tūkst. automobilių, kurių savininkai susitvarkė techninę apžiūrą ir draudimą. Tai gerina saugaus eismo situaciją keliuose. Apskritai Lietuvos visuomenėje giliai įsišaknijęs teisinis nihilizmas. Bandoma išsisukti nuo privalomų procedūrų, nors, pavyzdžiui, techninės apžiūros kainos Lietuvoje, lyginant su kitomis ES valstybėmis, yra juokingos“, - pabrėžė J. Sabatauskas.

Seimūno nuomone, įstatymo pokyčiai buvo reikalingi ir dėl to, kad daugelis vairuotojų, pardavusių automobilius trečiųjų šalių piliečiams, nepasirūpindavo jų išregistravimu. Mašinai patekus į eismo įvykį ieškinys keliaudavo į Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurą. „Per pastaruosius kelerius metus dėl šios priežasties smarkiai išaugo draudikų biuro išmokos užsienio pareiškėjams – nuo 3 iki 17-18 mln. litų. Tuos nuostolius didesnėmis draudimo įmokomis tekdavo padengti visiems mums, besidraudžiantiems civilinės atsakomybės draudimu“, - teigė J. Sabatauskas.

Lietuvai priėmus naujus automobilių registracijos tvarkos pakeitimus, bylą prieš mūsų šalį nutraukė ir Europos Komisija. Ji buvo iškelta dėl kai kurių Lietuvos vežėjų veiksmų, mat 2012-ųjų pabaigoje paaiškėjo, kad jie civilinės atsakomybės draudimą perka Kaliningrade įsteigtose įmonėse, kurios nė neturi teisės išduoti ES galiojančių žaliųjų kortų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"