TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismo dalyviai avantiūrų neišsižada

2010 01 06 0:00
Kelių patrulių rinktinės vadas M.Putrimas sako, kad sunkmečiu vairuotojai tapo piktesni, dažniau konfliktuoja su kitais eismo dalyviais ir policijos pareigūnais.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

2009 metus sostinės kelių patruliai vadina vidutiniškai neblogais - sumažėjo žuvusiųjų ir sužeistųjų per eismo įvykius. Tačiau pastebima, kad sunkmečiu vairuotojai tapo piktesni, pėstieji - įžūlesni, o kai kurie prie vairo įkliuvę taurelės mėgėjai vėlėsi į tikras avantiūras.

Apie tai, kokie buvo 2009 metai keliuose ir gatvėse patrulių akimis, LŽ kalbasi su Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadu Mariumi Putrimu.

- Jau kurį laiką viešai kalbama, kad eismo saugumas gerėja visoje Lietuvoje. Kokia padėtis keliuose pernai buvo Vilniuje?

- Jei šnekėtume tik apie žuvusius ir sužeistus žmones, situacija, palyginti su 2008 ir 2009 metais, be abejo, gerėjo. Aukų keliuose sumažėjo daugiau nei penktadaliu. Ramina ir tai, kad pastebimai mažiau įkliūva neblaivių vairuotojų. Atrodo, įsigaliojusios griežtos sankcijos ir didelės baudos atbaido taurelės mėgėjus rizikuoti. Žinoma, toli gražu dar ne visus.

- Vadinasi, keliuose tampa saugiau ir vairuotojams, ir pėstiesiems?

- Ne visai taip. Greičio mėgėjų ir neblaivių vairuotojų sulaikoma mažiau, bet pernai patruliams didžiausią galvos skausmą kėlė nedrausmingi pėstieji. Jie darė itin daug nusižengimų. Žmonės elgėsi taip, tarsi keliuose ir gatvėse būtų visagaliai. Tačiau kai susiduriama su transporto priemone, dažniausiai nukenčia ne technika, o žmogus. Geriausiu atveju jo laukia trauma, blogiausiu - mirtis.

- Kokie pėsčiųjų pažeidimai populiariausi?

- Tradiciškai dauguma neturi atšvaitų tamsiu paros metu ir eina per kelią ar gatvę neleistinoje vietoje. Tačiau pernai, priešingai negu anksčiau, pėstieji buvo įžūlesni. Kai kuriuos dėl padarytų pažeidimų patruliams teko vytis lyg tikrus nusikaltėlius. Pavyzdžiui, neleistinoje vietoje pavojingai gatvę perėjęs vilnietis nepaklūsta policininkų nurodymui sustoti ir pasileidžia bėgti per kiemus, tikėdamasis sėkmingai pasprukti. Tokius smarkuolius tenka vytis, aiškinti apie pavojų jų ir kitų eismo dalyvių saugumui, bausti už Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

- Vairuotojai atkreipė dėmesį, kad pastaruoju metu Vilniaus mieste akivaizdžiai sumažėjo gatvėje stovinčių ir automobilių greitį viešai matuojančių patrulių. Ar taip yra iš tikrųjų ir kodėl?

- Antrąją praėjusių metų pusę viešas greičio matavimas sostinės gatvėse išties sušvelnėjo. Tačiau tai nereiškia, jog tokios kontrolės iš viso nebuvo. Tiesiog dabar gerokai dažniau naudojamas neviešas patruliavimo būdas - vairuotojų greitį matuoja automobiliai, nepažymėti specialiais skiriamaisiais ženklais. Tokiose mašinose yra įdiegta vaizdo įrašymo technika, kurios duomenys, prireikus, tampa neginčijamais įrodymais apie greitį viršijusio vairuotojo padarytą nusižengimą. Neretai pasitaiko, kai greičio mėgėjai nesutinka su "fenų" (įprastų greičio matuoklių - aut.) parodymais ir bando ginčytis, esą prietaisas netiksliai rodo.

- Kai mieste veikė stacionarūs greičio matuokliai, vairuotojai mažiau piktnaudžiavo variklio galia. Ar viešai prabilus, jog šie prietaisai nefiksuoja automobilių greičio, gatvės netapo lenktynių trasomis?

- Nepasakyčiau, kad sužinoję tokią "staigmeną" vairuotojai ėmė masiškai lakstyti. Greičio mėgėjų buvo ir, matyt, bus visada - jų požiūrio į saugų eismą nepakeis jokia technika. Tačiau vairuotojų, kurie leistiną greitį viršija 50 kilometrų per valandą ir daugiau, bent jau Vilniuje pernai buvo tikrai nedaug. Žmonėms, ko gero, nebesinori dalytis pinigais su valstybe, t. y. mokėti už tokį pažeidimą tūkstantines baudas. Dažniausiai kelių patruliams įkliūva 20-30 kilometrų per valandą leistiną greitį viršijantys vairuotojai.

- Minėjote, kad Vilniuje pastebimai sumažėjo išgėrusių vairuotojų. Gal paprasčiausiai buvo rečiau tikrinamas jų blaivumas?

- Priešingai, pernai patruliai itin daug dėmesio skyrė neblaivių vairuotojų kontrolei. Specialūs reidai buvo rengiami kone kiekvieną savaitę. Eismo dalyviai jau priprato prie to, kad savaitgalį ar švenčių dienomis tam tikrose sostinės vietose masiškai tikrinamas visų automobilių vairuotojų blaivumas. Kaip jau minėjau, daugeliui norą sėsti prie vairo išgėrus atšaldo itin griežtos baudos - vairuotojo pažymėjimo atėmimas ar automobilio konfiskavimas.

- Vis dėlto teigti, jog visi vilniečiai ir miesto svečiai tapo pavyzdingais vairuotojais - prie vairo sėda tik blaivūs, būtų neteisinga.

- Deja, taip. Kai kuriems taurelės mėgėjams net griežčiausios baudos nesumažina noro palenktyniauti su mirtimi. Tokių vairuotojų netrūko ir pernai, bet, kaip jau sakiau, buvo mažiau negu ankstesniais metais.

- Ar užtrukęs sunkmetis turėjo įtakos vairuotojų kultūrai ir elgesiui kelyje?

- Iki praėjusių metų vidurio buvo galima džiaugtis, kad bendra kultūra keliuose ir gatvėse po truputį gerėja. Tačiau antrąją metų pusę mūsų tarnybos pareigūnai atkreipė dėmesį, jog žmonės prie vairo tapo pikti ir paniurę, linkę konfliktuoti ne tik su kitais eismo dalyviais, bet ir su kelių patruliais. Nežinau, ar dėl to kaltas sunkmetis, tačiau akivaizdu, kad vairuotojų elgesys pastarąjį pusmetį keitėsi ne į gera. Beje, pernai buvo atvejis, kai vienas prie vairo neblaivus sulaikytas asmuo dėl smarkiai pablogėjusių gyvenimo sąlygų ryžosi liūdnai avantiūrai.

- Kokia ta avantiūra?

- Prieš porą mėnesių sostinės centre nedidelę avariją sukėlęs neblaivus 41 metų vyras, nuvežtas į Kelių policijos valdybos budėtojų dalį, bandė nusižudyti. Jis tikino, kad anksčiau alkoholiu nepiktnaudžiavo, tačiau prieš mėnesį netekęs gerai mokamo darbo užgėrė. Kol budėtojų dalyje buvo tvarkomi dokumentai, vyriškis skundėsi policininkams griūvančiu gyvenimu, labai nervinosi dėl visų į krūvą susidėjusių bėdų, nenustygo vietoje. Kai pareigūnai baigė pildyti dokumentus, jis netikėtai išsitraukė lenktinį peiliuką ir persirėžė riešą. Vyras ketino persipjauti ir antrą riešą, tačiau nespėjo, nes policininkai akimirksniu sureagavo ir atėmė peiliuką. Po šios nelinksmos avantiūros iškviesti greitosios pagalbos medikai išvežė nelaimėlį į ligoninę.

- Tačiau dėl netikėtai užgriuvusių bėdų vyriškis atsakomybės, matyt, neišvengė?

- Už padarytą pažeidimą jam grėsė 3-5 metams netekti vairuotojo pažymėjimo ir bauda nuo 4 iki 5 tūkst. litų. Tiesa, vietoj baudos galėjo būti skirtas administracinis areštas nuo 15 iki 30 parų. Bet kaip ši istorija baigėsi, negaliu pasakyti.

- Viešoje erdvėje netyla diskusijos, kad policijos įstaigoms norima mažinti finansavimą. Ar dėl to keliuose ir gatvėse patruliai netaps retenybe?

- Turbūt nemažai kas to norėtų, tačiau, viliuosi, taip neatsitiks. Kelių patruliai ir šiais metais tikrins, ar vairuotojai laikosi eismo taisyklių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"