TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismo įvykių centre - sedanų ir hečbekų vairuotojai

2014 06 03 6:00
Kaip rodo BTA draudimo statistika, Lietuvoje sedanus dažniausiai apgadina moterys. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, praėjusiais metais penktadalį iš 17 tūkst. avarijų, užfiksuotų Lietuvoje, sukėlė arba į jas pateko sedanų ir hečbekų vairuotojai. Skaičiuojant pagal bendrą tam tikro tipo automobilių skaičių, vyrai dažniausiai patirdavo eismo įvykį vairuodami kupė, o moterys - sedanus.

„Sedanų ir hečbekų tipo automobiliai yra vieni populiariausių Lietuvoje, todėl jie dažniausiai ir patenka į eismo įvykius", - sakė ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizės skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Įdomu tai, kad pastaruoju metu vis daugiau lietuvių renkasi kabrioletus, nors šalies oro sąlygos nėra palankios jais važinėti. "Statistika rodo, kad kabrioletų vairuotojai - taip pat vieni tarp dažniausiai avarijas patiriančių eismo įvykių dalyvių, skaičiuojant pagal bendrą šios kategorijas mašinas vairuojančiųjų skaičių. Kita vertus, vyresnės nei 45 metų moterys, važinėjančios kabrioletais, yra labai saugios kelyje, o tokius pat automobilius vairuojančios jaunos moterys, iki 25-erių, - vienos pavojingiausių", - tyrimo rezultatus komentavo draudikas.

Kartu jis pažymėjo, kad pagal bendrą statistiką sedanus vairuojančios moterys dažniau patenka į avarijas nei tokio pat tipo automobilius valdantys vyrai.

Mažiausias avaringumas 2013-aisiais užfiksuotas tarp komercinės paskirties automobilių vairuotojų. Šio kėbulo tipo transporto priemonių vairuotojai, palyginti su tais, kurie važinėjo sedanais arba hečbekais, pernai į eismo įvykius pateko 65 proc. rečiau. Jauni, 18–25 metų, vyrai ir moterys mažiausiai avarijų sukėlė irgi sėdėdami prie komercinės paskirties automobilio vairo. 35-40 metų vairuotojų statistika skirtinga: vyrai dažniausiai patirdavo eismo įvykį vairuodami hečbekus, moterys – komercinės paskirties automobilius.

Andrius Žiukelis

Rizikos faktorius - mechaninė pavara

BTA duomenimis, automobilių avaringumas priklauso ne tik nuo kėbulo tipo, bet ir nuo pavarų dėžės. Pasak A. Žiukelio, 83 proc. BTA fiksuotų eismo įvykių sukėlė mechanines pavaras turinčių mašinų vairuotojai. Specialistas mano, kad automobilius, kuriuose sumontuotos automatinės pavarų dėžės, vairuojantys Lietuvos gyventojai yra kur kas atsargesni, nes gali daugiau dėmesio skirti eismui, keliui, aplinkai, atidžiau stebėti šalia važiuojančias transporto priemones.

A. Žiukelis teigė, jog moterys daugiausia avarijų sukelia sėdėdamos prie sedanų vairo, tačiau didžioji dalis jų važinėja hečbekais. Tuo metu vyrai (33 proc.) noriau renkasi universalaus tipo automobilius. 70 proc. moterų, apsidraudusių BTA, vairuoja automobilius, turinčius automatines pavarų dėžes. Eksperto žodžiais, moterys yra praktiškesnės, daugiau mąsto apie saugumą, renkasi mažesnio galingumo ir dydžio transporto priemones.

Susumavus kelerių metų visų kėbulo tipų automobilių, draustų BTA, įvykius, matyti, kad už eismo įvykius dažniau atsakingi vairuotojai vyrai (65 proc. atvejų). Bet, pasak specialisto, tai susiję ir su kitkuo - tiesiog vyrų, kurie draudžia automobilius, yra gerokai daugiau negu moterų. Vyrai iki 25-erių sukelia trečdaliu daugiau eismo įvykių nei moterys. Vėliau abiejų lyčių avaringumas išsilygina. Galima pažymėti, kad moterys labiau susitelkia ir tampa saugesnėmis vairuotojomis, kai sulaukia trisdešimtmečio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"