TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismo patarimai: Hamletiškas klausimas – stabdyti ar manevruoti?

Šmaikštuoliai tvirtina, kad stabdymo kelias atvirkščiai proporcingas gyvenimo trukmei. Ar visada tai absoliuti tiesa?

Iš savo praktikos žinau: naujokai, iškilus bet kokiam netikėtumui, iškart spaudžia stabdžių paminą. Neretai to daryti tikrai nereikia.

Mechanika

Atminkite visam laikui: stabdant labai mažėja automobilio stabilumas, tampa sunkiau jį valdyti, o slidžiame kelyje (ir ne tik) jis apskritai gali tapti nevaldomas.

Apskritai stabdyti esant avarinei situacijai anaiptol nėra geriausia išeitis, o neretai - šiurkšti klaida. Kur kas dažniau išvengti incidento padės apgalvotas manevras.

Stabdant priekiniai ratai tampa kur kas sunkiau valdomi. Ir jeigu jums, tarkime, privažiuojant prie šviesoforo reikia persirikiuoti, sukdami atleiskite stabdžius ir tik persirikiavę stabdykite toliau.

Dar pavojingiau intensyviai stabdyti nuspaudus sankabą. Todėl perjungdami pavaras stabdžius atleiskite arba stabdykite silpniau.

Ir niekuomet nestabdykite sukdami. Pasirengti manevrui (stabdymui, pavarų perjungimui ir panašiai) būtina dar prieš posūkį. Nesistenkite "įsipiešti į posūkį" intensyviai stabdydami. Iš pradžių pasukite ir tik tada - sukdamiesi - stabdykite, jei tai būtina.

Slidu

Jeigu jūsų automobilyje nėra ABS, išmokite pajusti momentą, kada užsiblokuoja ratai. Tuo metu stabdymas būna efektyviausias. Jeigu ratai užsiblokavo, trumpam atleiskite stabdžių paminą, po to iškart stabdykite toliau. Važiuojant slidžiu keliu ar ledu visuomet reikia stabdyti analogiškai: paspaudi stabdį - atleidi, paspaudi - atleidi. Stabdymo intervalas - maždaug sekundė, juo trumpiau, juo geriau.

Visus sudėtingesnius, pavojingesnius kelio ruožus - duobes, didesnius nelygumus, kauburėlius, balas - stenkitės įveikti ištiesinę ratus. Pasuktais ratais rizikuojate prarasti stabilumą, greičiau galima sugadinti vairo mechanizmą.

Jeigu matote, kad kliūties įveikti nepavyks, nedelsdami išlyginkite ratus ir tvirtai abiem rankom laikykite vairą.

Posūkis

Taip pat elkitės sukdami, jei tik tai įmanoma. Po to greitai grąžinkite vairą į pirminę padėtį ir sukite toliau.

Neužvažiuokite ant kliūties stabdydami. Stabdymą būtina nutraukti tam, kad išsitiesintų pakabos spyruoklės, amortizatoriai. Tada išsilaisvina priekinė ašis, susilpnėja smūgis ir pakabai tenka nepalyginti silpnesnis krūvis.

Niekuomet nestabdykite nuleidus padangai, ypač priekinei. Stenkitės suvaldyti automobilį. Slidžiame kelyje arba žiemą apskritai nieko nedarykite staigiai - nestabdykite, "negazuokite", nesukiokite vairo ir panašiai, netgi tada, kai automobilis praranda stabilumą. Visus veiksmus, padedančius išvengti avarijos, privalote atlikti švelniai, tačiau staigiai ir užtikrintai.

Ne pirmą kartą primename: slidžiausias kelias vasarą būna iškart prasidėjus lietui. Susikaupęs purvas, alyvos, tepalai ir kitos medžiagos sudrėksta, sudaro plonytę plėvelę, ir ratų sukibimas su kelio paviršiumi, nelygu danga, sumažėja daugiau nei perpus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"