TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismo saugą tarp didmiesčių stiprina nauji statybos darbai

2015 08 05 6:00
Apie artėjančias Moluvėnų ir Žiežmarių sankryžų statybas įspėja gausybė margaspalvių kelio ženklų. Vidmanto Užusienio (LŽ) nuotrauka

Automagistralėje Vilnius-Kaunas netoli Grigiškių ir prie Žiežmarių (Kaišiadorių r.) kelininkai ėmėsi Moluvėnų ir Žiežmarių skirtingų lygių sankryžų įrengimo darbų, kad būtų užtikrintas saugus eismas.

Jau praėjusį penktadienį LŽ žurnalistams važiuojant nuo Kauno, likus maždaug 2 kilometrams iki Moluvėnų sankryžos, kelininkai statė platų, iš tolo gerai matomą kelio ženklą „Rekonstruojamas kelio ruožas. 2000 m“. Panašus įspėjamasis ženklas turėtų atsirasti ir nuo Vilniaus pusės. Artėjant prie statybų vietos įvairių ženklų, įspėjančių mažinti greitį ar apie laukiantį kelio susiaurėjimą, darbus greitkelyje, smarkiai daugėja. Turbūt tik aklas galėtų neatkreipti į juos dėmesio. Statybų vietoje eismas leidžiamas viena greitkelio puse. Tas pat – ir prie Žiežmarių. „Kelio ženklai reikalauja, kad vairuotojai šiose vietose sumažintų greitį iki 70 km per valandą. Tačiau kelininkai papildomai prašo vairuotojų būti sąmoningų ir statybų ruože važiuoti dar mažesniu, galbūt net 50 km/val. greičiu“, - sakė Vilniaus-Kauno greitkelį prižiūrinčios valstybinės įmonės (VĮ) „Automagistralė“ direktorius Vladislovas Molis.

Mindaugas Rinkevičius: „Naujų inžinerinių įrenginių statybos šiose vietovėse yra tiesiog neįkainojamos."/LŽ archyvo nuotrauka

Ypač pavojingi ruožai

Šie kelio ruožai pavojingi eismo saugumo požiūriu buvo ir tada, kai juose nevyko statybos darbų. „Džiugu, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijos pastangomis skirta ilgai lauktų lėšų sankryžoms įrengti. Nuo 2006 iki 2013 metų, kaip skelbia statistika, prie statomos Moluvėnų sankryžos žuvo 3 žmonės ir 11 buvo sužeista, prie Žiežmarių – 1 žuvo ir 10 buvo sužeista“, - kalbėjo „Automagistralės“ vadovas.

Didelė žmonių migracija į autobusų stoteles čia kelia didelį pavojų tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų saugumui. Iš Moluvėnų stotelės pėstieji eina ne tik į šalia greitkelio pabirusius kolektyvinius sodus, bet ir pažvejoti į Didžiulio ežerą. Išlipę iš autobuso žmonės dažnai nesisaugo, bėga tiesiog skersai judraus kelio, kad greičiau pasiektų kelionės tikslą. Lygiai tas pat ir prie Žiežmarių.

Eismo intensyvumas rekonstruojamuose kelio ruožuose labai didelis. Per parą čia pravažiuoja apie 20 tūkst. automobilių, iš jų penktadalis - sunkusis transportas. Todėl ir rizika nedrausmingiems pėstiesiems patekti po mašinos ratais labai didelė.

„Visi keturi žuvusieji - tokių eismo įvykių aukos. Šie žmonės tiesiog pakliuvo po automobiliais. Dėl to naujų inžinerinių įrenginių statybos šiose vietovėse yra tiesiog neįkainojamos“, - patvirtino VĮ ,,Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius.

Statybos truks 16 mėnesių

Darbai šalia Grigiškių ir Žiežmarių buvo pradėti vienu metu. Rekonstruojamame kelio ruože prie Moluvėnų eismo saugumui pagerinti bus įrengta dviejų lygių sankryža, nutiesti jungiamieji keliai ir į juos iškeltos autobusų stotelės.

Prie Žiežmarių į magistralę Vilnius-Kaunas iš abiejų pusių viename lygyje įsilieja rajoniniai keliai: Kaišiadorys-Stasiūnai-Triliškės ir Žiežmariai-Nemaitonys-Stakliškės. Abiejose greitkelio pusėse yra autobusų stotelės, pėstieji į kitą kelio pusę priversti eiti tiesiog per magistralę ir jos skiriamojoje juostoje esantį perėjimą. Atsižvelgiant į eismo situaciją šiame magistralės ruože bus įrengta dviejų lygių sankryža, pastatytas pėsčiųjų viadukas, nutiesti jungiamieji keliai, panaikintas vieno lygio apsisukimas skiriamojoje juostoje.

„Svarbiausia – autobusų stotelės bus iškeltos į sankryžos jungiamuosius kelius. Tada pėstieji galės saugiai galės eiti jiems skirtu viaduku, neliks vieno lygio apsisukimo. Taip bus išspręsta daug eismo saugumo klausimų“, - pabrėžė V. Molis.

Tuo metu VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai atkreipė dėmesį, kad baigus įrengti sankryžas paspartės ir eismas šiuose greitkelio Vilnius-Kaunas ruožuose. „Pastačius sankryžas bus padidintas ir maksimalus leistinas važiavimo greitis, bet iki tol teks palaukti dar 16 mėnesių, nes darbus rangovai planuoja baigti kitų metų lapkritį“, - priminė M. Rinkevičius.

Abiejų sankryžų rekonstrukcija kainuos apie 12,5 mln. eurų. Numatoma, kad maždaug 75 proc. darbų vertės bus finansuojama Europos Sąjungos fondų lėšomis.

Parengta bendradarbiaujant su VĮ „Automagistralė“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"