TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Eismo trombas Gariūnuose sustabdė aplinkkelius

2014 01 21 6:00
Piko valandomis Gariūnų turgavietė tampa vieta, kur galima tikėtis didžiausių spūsčių Vilniuje. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Vilniaus Gariūnų turgavietė vairuotojams po truputį tampa prakeiksmu. To priežastis – automobilių spūstys, kurios nuolat susidaro ties pačioje turgavietės širdyje esančia Gariūnų ir Paneriškių gatvių sankryža ir sustabdo dviejų naujų sostinės aplinkkelių srautus.

Dėl spūsčių šioje Vilniaus vietoje automobilių eilės nusidriekdavo jau seniai. Tačiau kol nebuvo atidaryta sostinės vakarinio aplinkkelio dalis, kol nepradėjo veikti pietinis aplinkkelis, tol miesto vakarinėje dalyje esančioje Gariūnų turgavietėje nutįstančių mašinų eilių priežastys lyg ir nebuvo tokios akivaizdžios.

Praėjusių metų pabaigoje atidarius vakarinio aplinkkelio dalį nuo Karoliniškių iki Viršuliškių mikrorajonų, iš jo keturiomis eismo juostomis per Gariūnus būtų galima greitai nukakti į strategiškai svarbų Vilniaus-Kauno greitkelį ir į labai intensyvaus eismo Trakų plentą, taip pat pietiniu aplinkkeliu - į Vilniaus oro uostą ir į Minsko (Baltarusija) plentą.

Tad dabar automobilių eilės nusidriekia į visas puses, kiek akys mato, taip pat ir šeštadienį, kai vilniečiai bando ištrūkti iš miesto savaitgaliui.

Mašinų grūstys Gariūnų sankryžoje priešais garsiosios turgavietės vartus sustabdo abiem aplinkkeliais visomis kryptimis judančius mašinų srautus.

Šviesoforas didina spūstis

Vakarinėje Vilniaus dalyje esančiose Grigiškėse gyvenanti M.M. (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut.) nuolat į darbą miesto centre važinėja per Gariūnus. Moteris pripažįsta, kad kelininkams nutiesus dalį vakarinio aplinkkelio dabar važiuodama į Vilniaus centrą naudojasi juo, o ne miesto gatvėmis, kaip anksčiau.

„Tačiau įvažiuojantieji į Vilnių iš vakarų ir pietų bei išvažiuojantieji iš sostinės šiomis kryptimis patenka į spūstį Gariūnuose. Ne kur kitur, o būtent šalia turgaus vartų esančioje sankryžoje nuolat, ypač piko valandomis, tenka praleisti daugiausia laiko dėl grūsčių prie šviesoforo Gariūnuose. Tas pats kartojasi vakare - nors garsioji turgavietė baigia darbą 14 valandą, šviesoforas prie jos vartų tuo pačiu režimu veikia ir piko, ir ne piko valandomis, taip pat savaitgaliais“, - pasakojo dienraščio LŽ pašnekovė. Pasak jos, baigusi darbą jau nuo 15 val. turgavietė visiškai apmiršta iki ryto, tad šviesoforas tuščiai stabdo pro šalį važiuojančių mašinų srautą. „Netgi, pavyzdžiui, 20 valandą arba naktį prie tos Gariūnų sankryžos vis tiek esu priversta sustoti ir ilgai laukti žalio šviesoforo signalo“, - piktinosi LŽ pašnekovė.

Ji stebėjosi, kad, investavęs šimtus milijonų į Vilniaus vakarinį ir pietinį aplinkkelius, juos kertančių tiltų remontą ir kelių viadukų statybą, miestas nesurado dar kelių milijonų litų viadukui Gariūnuose įrengti. „Juk šią vietą kerta ne tik lengvieji automobiliai. Per Gariūnus juda ir vilkikai, vežantys krovinius į įvairias šalis, driekiasi tarptautiniai autobusų maršrutai. O geras transporto pralaidumas šioje vietoje ne tik sumažintų spūstis Vilniaus mieste, bet ir padėtų gerinti sostinės įvaizdį“, - tvirtino LŽ skaitytoja.

Greitų pokyčių nežada

Eismą sostinės Gariūnų turgavietės teritorijoje ir joje esančius kelius prižiūri Vilniaus sostinės savivaldybė ir jai priklausančios įmonės. Savivaldybės administracijos Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis dienraščiui LŽ sakė, kad „šiuo metu Vilniaus projektavimo planuose nėra numatyta įrengti Gariūnų ir Paneriškių gatvių sankryžoje skirtingų lygių sankryžos“.

Eismą sostinėje administruojančio miesto savivaldybės padalinio vedėjas nežadėjo ir kitų pokyčių į gera probleminėje Gariūnų turgavietės sankryžoje. „Gariūnų ir Paneriškių gatvės sankryžą kerta ne tik pėstieji, bet ir išvažiuojantis bei įvažiuojantis transportas. Todėl saugumo požiūriu išmontuoti prie sankryžos esančio šviesoforo negalima, - juk dėl didelio eismo srautų traukos ir ūkinės veiklos mastų Gariūnai yra įtraukti į valstybinės reikšmės objektų sąrašus“, - tvirtino E.Garbovskis.

Valdininkas tik pranešė, jog pavyko pakeisti šviesoforo darbo režimą – esą dabar jis nuo 22 val. iki 5 val. mirksi vien įspėjamąja geltona spalva.

E.Garbovskio teigimu, pokyčių Gariūnuose derėtų laukti nebent tuomet, jei jų panorėtų ir turgaus teritorijoje dirbantys investuotojai. „Jei gretimų sklypų savininkai planuotų plėsti komercinę veiklą, kuri turėtų įtakos esamoms eismo sąlygoms Gariūnų gatvėje, tokiu atveju, žinoma, būtų galima derėtis ir dėl infrastruktūros plėtros“, - tvirtino LŽ pašnekovas.

Įžvelgia neapdairumą

Kai kurie savo pavardžių nepanorę atskleisti kelių specialistai dienraščiui LŽ teigė, kad neapdairumas klojant gatves ir tiesiant aplinkkelius sostinėje jau tampa „Vilniaus miesto valdininkų chroniška liga“.

„Kelininkai buvo priversti metais vėliau atidaryti vakarinį sostinės aplinkkelį tik dėl to, kad savivaldybės projektuotojai „nepastebėjo“ nutiestos aukštos elektros įtampos linijos. Tiek laiko prireikė nugriauti stulpus ir nutiesti lygiagrečią liniją po žeme. Savivaldybėje akivaizdžiai trūksta kelių projektavimo ir tiesimo profesionalų“, - tikino vienas didelę patirtį turintis kelininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"