TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

EK galutinai prispaudė „Volkswagen“ dėl klastočių

2015 11 12 16:05
Dalies "Volkswagen", "Seat" ir "Škoda" varikliuose sumontuota elektroninė taršos duomenų išmanioji klastojimo įranga veikia tik tuomet, kai yra atliekamos privalomosios techninės apžiūros.    LŽ archyvo nuotrauka

Vakar Europos Komisija (EK) taršos rezultatų klastojimu susikompromitavusiam vokiečių gamintojui „Volkswagen“ davė 10 dienų, kad jo atstovai įvardytų konkrečius modelius, turinčius duomenis klastojančią įrangą.

Paskutinė diena, kada „Volkswagen“ privalės pateikti reikalaujamą informaciją, bus lapkričio 21-oji. Iki šiol Vokietijos gamintojas yra skelbęs apie 800 tūkst. automobilių, kurių varikliuose įmontuota taršos duomenis per privalomąsias technines apžiūras klastojanti elektronika. Koncernas „Volkswagen Group“ netgi pripažino, kad anglies dvideginio parodymus dirbtinai sumažindavo ne tik į dalį dyzelinių, bet ir į kai kuriuos benzininius variklius montuojama programinė įranga. Be to, vokiečiai jau neslepia, kad duomenis klastojančius motorus turėjo ne tik „Volkswagen“, bet ir jų bazėje gaminami „Škoda“ ir „Seat“ modeliai.

Tačiau iki šiol „Volkswagen Group“ nėra paskelbusi informacijos, nei apie tiksliai kokius variklius kalbama, nei kokiose šalyse ir kiek yra tyčinius defektus turinčių mašinų. Pasak Vakarų žiniasklaidos, naujajam koncerno vadovui Matthiasui Mulleriui reikalavimą per dešimt dienų pateikti tikslią informaciją išsiuntė pats EK už klimato kaitą ir energetiką atsakingas eurokomisaras Miguelis Ariasas Canetis. Teigiama, kad oficialiai žinia apie išsiųstą reikalavimą nebuvo skelbiama, ji esą tiktai atsitiktinai pateko į Amerikos leidinio „The Wall Street Journal“ rankas.

Klaidžioja netgi versija, kad vokiečiai delsia norėdami kiek įmanoma sumažinti gresiančius nuostolius. Pavyzdžiui, JAV jau sklando kalbos, kad „Volkswagen“ tyliai pradėjo dalinti po 1 tūkst. dolerių visiems mašinų savininkams, kurių automobiliuose neva yra sumontuota duomenis klastojanti elektronika. Anot pranešimų, pusė pinigų skirta tyčiniam defektui pašalinti, o kitą pusę tariamai tokios mašinos savininkas gali išleisti savo reikmėms. Kartu primenama, jog Šiaurės Amerikos kelių transporto saugos administracija (NHTSA) kol kas oficialias pretenzijas gamintojui yra pareiškusi tik dėl dyzelinių variklių, o štai dėl benzininių – ne. Suprask, šitaip yra papirkinėjami klientai, kad vėliau koncernui būtų priskaičiuota kuo mažiau baudų.

Tiesa, joks oficialus šaltinis tokių gandų nėra patvirtinęs. Be to, neaišku, ar tokia „Volkswagen“ akcija, jei ją išties vokiečiai būtų organizavę, nors kiek sumažintų NHTSA rūstybę.

Tikras faktas yra tas, kad iš pradžių „Volkswagen Group“ skaičiavo, kad galimiems nuostoliams dėl klastočių padengti užteks 2 mlrd. eurų. Dabar Vokietijos koncernas tam reikalui jau yra atidėjęs 6,7 mlrd. eurų. Tačiau, ekspertų vertinimu, gėdai nusiplauti vokiečiams prireiks ne mažiau 35 milijardų, iš kurių 18 mlrd. eurų rengiasi pareikalauti vien NHTSA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"