TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekologinio ralio dalyviai mokėsi taupyti

2009 12 16 0:00
Ekologinio-ekonominio žygio dalyviai bendrai nuotraukai susirinko Kruonio HAE.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Ekologinio ralio dalyviams per dieną teko įveikti 392,06 kilometro ilgio maršrutą, sudarytą pagal tarptautines analogiškų žygių taisykles, ir sunaudoti kuo mažiau degalų.

Ekologiniai-ekonominiai žygiai automobiliais po Lietuvą jau tapo gražia tradicija. Visi iki šiol vykę tokie renginiai buvo organizuoti vasarą, o šeštadienį finišavo pirmasis žiemos žygis "Eko žiema 2009".

Knygos su nuorodomis ekipažus vedė ir automagistralėmis, ir krašto keliais, miestų gatvėmis ir per kaimus vinguriuojančiais slidokais žvyrkeliais. Tačiau renginio komisaro Gintauto Šlėderio manymu, tik toks mišrus maršrutas leidžia atskleisti realias automobilių degalų sąnaudas.

Mažiau taršos

Aštuoniolikos per renginį startavusių ekipažų nariai, daugiausia žurnalistai, pakeliui apžiūrėjo Kėdainių rajono Akademijos miestelyje esančią katilinę, kūrenamą biokuru - šiaudais, Kauno vandenų valymo stotį, kur elektrai gaminti naudojamos dumblo dujos, taip pat Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę, apsilankė uždaromame Kariotiškių bei naujajame Kazokiškių sąvartynuose ir "Vilniaus energijoje".

"Šiuo renginiu norėjome ne tik patikrinti realias automobilių degalų sąnaudas važiuojant žiemos sąlygomis, kai, skirtingai nei vasarą, tenka naudotis ir automobilio šildymo sistemomis, ir ventiliatoriais, o tai reiškia neišvengiamai didesnes degalų sąnaudas, bet ir atkreipti dėmesį į šalyje grėsmingai besikaupiančių komunalinių atliekų problemą", - teigė vienas šio žygio rengėjų Valdas Juozas Vilūnas.

Minimalios sąnaudos

Ankstyvą rytą prasidėjusio ir jau sutemus pasibaigusio ralio nugalėtojais tapo pirmą kartą tokiame renginyje dalyvavusio Seimo nario Lino Karaliaus ir Mindaugo Senkaus ekipažas. "Audi A2" automobiliu, turinčiu 1,191 litro darbo tūrio dyzelinį variklį, juodu maršrutą įveikė sudeginę tik 13,930 litro dyzelino. Nugalėtojų vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų - 3,553 litro dyzelino.

"Pergalė gal kiek nelaukta, tačiau negaliu tvirtinti, kad ji netikėta, - laikydamas rankose absoliutiems žygio nugalėtojams skirtą Lietuvos automobilių techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" pereinamąjį prizą kalbėjo nugalėtojų ekipažo narys L.Karalius. - Taupumo ir ekologijos problemoms skiriu daug dėmesio, ne vien dėl to, kad pats važinėju taupiomis, aplinką mažai teršiančiomis transporto priemonėmis."

Antrąją absoliučios įskaitos vietą užėmė pavasarį vykusio ekologinio žygio nugalėtojas Jonas Okmanas, jam šįkart talkino Audrius Gružinskas. Antrieji prizininkai, vairavę "Citroen C4", 100 kilometrų sudegino 4,091 litro dyzelino.

Trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Arūno Bruzgulio ir Alekso Jakšto ekipažui, vairavusiam 1,9 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčią "Škoda Oktavia". Jų automobilis 100 kilometrų įveikė vidutiniškai naudodamas 4,234 litro dyzelino.

Visi ekipažai stengėsi važiuoti kuo taupiau, taigi ir paskutinėje vietoje likusių Povilo Taleto ir Julijos Jadzevičiūtės rezultatas yra gana neblogas. 1,3 litro varikliu varomą "Toyota Yaris" vairavęs ekipažas, įskaitant baudas, sunaudojo 27,21 litro benzino, vidutiniškai - 6,94 litro 100 kilometrų.

Ekologiniame žygyje startavo ir "Lietuvos žinių" ekipažas. Dienraščio žurnalistė Ilona Staškutė bei šturmanas Jonas Skrebūnas trasą įveikė "Renault Twingo 1,2 Turbo" automobiliu ir sudegino 21,87 litro benzino, vidutiniškai 5,578 litro 100 kilometrų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"