TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekologiškas vairavimas saugesnis

2006 12 14 0:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Briuselyje dirbantiems Europos Parlamento nariams ir jų padėjėjams surengtos ekologiško vairavimo pamokos

"EcoDriven" ekologiško vairavimo akciją iniciavo Europos automobilių pramonės asociacija (ACEA). Europos Komisija "EcoDriven" programą remia kaip "Intelligent Energy Europe Programme" programos dalį. "EcoDriven" siekia apriboti aplinkos teršimą anglies dvideginiu (CO2) ir kitomis nuodingomis medžiagomis. Tai turėtų sumažinti taršų įtaką šiltnamio efektui bei sumažinti užterštumo pavojų žmonėms. "EcoDriven" projektu numatyta apie 2,5 mln. vairuotojų išmokyti važiuoti ekologiškai ir saugiai. Toks vairavimas, neatsiejamas nuo taupumo, padėtų įgyvendinti Kioto protokolo tikslus, kuriais užsibrėžta iki 2010 metų CO2 bei kietųjų dalelių išmetimą į aplinką sumažinti iki 0,5 mln. tonų.

Penkios nuostatos

"EcoDriven" ekologiško vairavimo pamokoje dalyvavo ir Lietuvos europarlamentaro Šarūno Biručio biuro Briuselyje darbuotojai. EP nario Biručio teigimu, norint taupiai vairuoti būtina remtis penkiomis nuostatomis. Pajudant iš vietos reikėtų greitėti palengva, stengtis greičiau perjungti aukštesnes pavaras, važiuoti kiek įmanoma tolygesniu greičiu bei nedideliais variklio sūkiais, numatyti transporto srautus ir vengti staigiai stabdyti.

Neatsiejama nuo saugumo

Statistikos duomenimis, vienam žmogui įveikiant atstumą nuo Briuselio iki Strasbūro (350,06 km) mažalitražiu benzininiu automobiliu į aplinką išmetama 4,9 kg CO2, mažalitražiu dujomis varomu automobiliu - 4,305 kg, kelionė autobusu - 2,66 kg CO2, traukiniu - 1,4 kg. Iš keleivinių automobilių išmetamas anglies dvideginis sudaro pusę visų ES transporto sektoriaus išmetamų dujų, t.y. 12 proc. visoje Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Ekspertų teigimu, išmetamą anglies dvideginį galima sumažinti net 20 proc. vairuojant kitaip, t.y. ekologiškai. "EcoDriven" vairavimo būdas, mažinantis degalų sunaudojimą ir dujų išmetimą, neatsiejamas nuo saugumo keliuose.

Rinktis transportą

Autotransporto tarša - viena pagrindinių Europos gyventojų ligų ir mirčių priežasčių. Dėl šios priežasties kiekvieno asmens statistinė vidutinė gyvenimo trukmė sumažėja 8 mėnesiais. Ypač ekologiškumo stokai jautrūs vaikai, pagyvenę žmonės. Pasak Biručio, automobilių taršą galima riboti ir kitais būdais. Vienas jų - anglies dvideginio išmetimo apmokestinimas (kuo didesnis automobilis, galingesnis variklis, tuo didesnis mokestis). Skatintinas biodegalų naudojimas, efektyvių degalų naudojimo technologijų kūrimas ir greitas jų gamybos diegimas. Sveikintinos ir įvairios akcijos alternatyviam transportui propaguoti, nevažiuoti automobiliu po vieną ir nesant būtino reikalo, atsakingiau rinktis transporto priemones.

Nerodo silpnumo

Ekologiškas automobilis negali būti tapatinamas su nepakankamo galingumo automobiliu. Anaiptol. SAAB ekologiškųjų 9-5 "BioPower" 2,0 litro (180 AG) varikliai naudoja 104 oktano skaičiaus 85 proc. etanolį. Tai beveik grynas spiritas, nedaug praskiestas įprastu benzinu. Juokaujama, neva tai padaryta dėl to, kad alkoholio mėgėjai spirito nesiurbtų tiesiog iš bako. Biodegalai jau gaminami bei naudojami ir Lietuvoje, tik priešingomis proporcijomis. "Lukoil" degalinėse parduodamą 92e5 biobenziną sudaro įprastas benzinas su 5 proc. etanolio priedu. Nenuostabu, kad ekologiškus degalus naudojantis "SAAB 9-5 BioPower" automobilis - itin draugiškas aplinkai. Bet įdomiausia, kad šis ekologiškas automobilis galingumu ne tik nenusileidžia įprastiems, bet šiuos netgi pranoksta.

Galia padidėja

Didelis etanolio oktano laipsnis leidžia padidinti "SAAB 9-5 BioPower" variklio galią net 30 AG. Kartu pagerėja ir kitos automobilio techninės savybės. Iki 100 km/h "SAAB 9-5 BioPower" sedanas įsibėgėja per 8,5 sek., tuo metu įprastu benzinu varoma "SAAB 9-5" versija sugaišta daugiau - 9,8 sek. "SAAB 9-5 BioPower" universalo įsibėgėjimo rodikliai, palyginti su tradiciniu, išsidėsto atitinkamai 9,0 ir 10,2 sek. "SAAB 9-5 BioPower" sedanas pagreitėja 4-a pavara nuo 60 iki 100 km/h per 8,6 , o universalas - 9,4 sek. Įprastos benzininės sedano ir universalo versijos tokiam pagreitėjimui sugaišta 9,6 ir 10,4 sekundės. "SAAB 9-5 BioPower" sedanų ir universalų sūkio momentas pasiekia 280 niutonmetrų. O štai įprastų benzininių analogų prilygsta 240 niutonmetrų. Ne mažiau svarbus dalykas, kad "SAAB 9-5 BioPower" gali naudoti ir įprastą benziną, nedarydamas jokios žalos varikliui. Įprastam varikliui 85 proc. etanolis neleistinas.

Pigiau ir patogiau

Švedijoje gerai išplėtotas 85 proc. etanolį parduodantis degalinių tinklas. Šioje Skandinavijos šalyje ekologiškiems "SAAB 9-5 BioPower" automobiliams - žalia šviesa tiesiogine šių žodžių prasme. Tiesa, ekologiškieji "SAAB 9-5 BioPower" 5 proc. brangesni už analogiškas įprastas versijas, tačiau tai, ko gero, vienintelis naujovės minusėlis, kurį atperka kiti aspektai. Visur kitur - tik pranašumai. Pirma, Švedijoje 85 proc. etanolis yra 20 proc. pigesnis už įprastus degalus. Antra, "SAAB 9-5 BioPower" patogiau eksploatuoti, nes šiems automobiliams taikomos mokesčių lengvatos ir papildomos nuolaidos, kurios sutaupo lygiai pusę transporto priemonės metinių mokesčių. Be to, Švedijoje "SAAB 9-5 BioPower" savininkas gali automobilį nemokamai pastatyti miesto centre.

Lietuva neįtraukta

Europos Parlamente pristatytas ekologiško vairavimo projektas vykdomas devyniose ES šalyse: Austrijoje, Belgijoje, Didžiojoje Britanijoje, Čekijoje, Graikijoje, Olandijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Suomijoje. Lietuva, kurioje pasenę automobiliai didžiuosiuose miestuose sukelia apie 70-75 proc. taršą, į "EcoDriven" projektą neįtraukta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"