TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekonomija ir veržlumas

2006 08 24 0:00
Algimanto Brazaičio nuotraukos

Atnaujinta "Toyota Avensis" diktuoja aukštesnio lygio standartus aukštesniosios vidutinės klasės automobiliams

Europoje kompanija "Toyota" pirmąją savo įmonę įsteigė daugiau kaip prieš keturiasdešimt metų. Per tą laiką Senajame žemyne parduotų šių japoniškų automobilių skaičius artėja prie pusšešto milijono. Maždaug prieš dvylika metų populiariausiu Europoje "Toyotos" modeliu tapo "Carina". Tai paskatino japonus 1992 metais Anglijoje įsteigti gamyklą, kurioje surenkami "Toyotos" automobiliai. Dešimtosios kartos "Carina E" įpėdinio "Avensis" modelių šeima Baltijos šalyse pristatyta 1998 metais. Tai antras (po "Camry") pagal dydį "Toyotos" lengvasis automobilis, skirtas Europai. Pirmosios kartos "Avensio", nors ir laikomo japonišku produktu, linijos buvo nubrėžtos Briuselio dizaino centre. Šiandien čia įsikūręs "Toyota Europe" rinkodaros departamentas. Vėlesniosios kartos "Avensis" modelius jau galima drąsiai vadinti europietiškais gaminiais. Jų dizainas sukurtas naujajame "Toyotos" centre Prancūzijoje, o patys automobiliai surenkami Anglijos gamykloje. Joje kas minutę nuo konvejerio nurieda po naują "Avensis".

Nauji reikalavimai

Atnaujintas "Avensis" automobilis - "Toyotos" markės Europoje simbolis - nustatys aukštesnio lygio standartus aukštesniosios vidutinės klasės automobilių segmentui: pasiūlys važiavimo malonumą ir puikią gamybos kokybę. Į atnaujintus modelius montuojami modernūs dyzeliniai varikliai, tarp jų naujieji geriausių technologijų 2,0 litro darbinio tūrio D-4D 125. Šie varikliai - tai puikus degalų taupumo ir automobilių veržlumo derinys. D-4D 125 varikliai - dar vienas didelis žingsnis plėtojant "Toyota Clean Power" strategiją. Ja siekiama sumažinti į aplinką išmetamų kenksmingų dujų ir dalelių kiekį pasitelkus sudeginto dyzelinio išmetamųjų dujų kietųjų dalelių filtrą. "Avensis" išorės ir interjero naujovės automobiliui suteikia daugiau sportiškumo. Daugelio interjero detalių pokyčiai dar labiau pagerina kokybę ir sustiprina malonumą vairuoti.

Nepajuosta

Įsitikinti išskirtine galingiausių 2,0 l D-4D variklių savybe - "Toyota D-Cat" technologijos pranašumais - galima labai paprastai. Sniego baltumo servetėlė ar nosinaitė, priglausta prie veikiančio automobilio išmetimo vamzdžio, nepajuosta. Nuo tokio paprasto eksperimanto "Toyotos" atstovai ir pasiūlė pradėti pažintį su 2,0 l D-4D "Clean Power" varikliu. Kad ir kaip ilgai dirbtų ar būtų akceleruojamas variklis, prie išmetimo vamdzdžio laikoma servetėlė net nepapilkėja. Su įdiegta "Toyota D-Cat" (pažangi ekologiška dyzelinė technologija) 2,0 l D-4D "Clean Power" variklis iš visų kitų dyzelinių agregatų išsiskiria mažiausiomis azoto teršalų (NOx) ir žalingųjų dalelių emisijomis.

2,0 l D-4D "Clean Power" varikliams priskiriamas mažiausias triukšmo ir vibracijos lygis. Be to, gamintojai jiems deklaruoja 20 proc. mažesnes, palyginti su kitais tokios pat galios varikliais, degalų sąnaudas.

Mažesnio svorio

Dėl visos aliuminio konstrukcijos 2,0 l D-4D "Clean Power" variklis yra lengvesnis už daugelį 1,9 - 2,2 l agregatų. Šią dyzeliniams varikliams nebūdingą savybę leido pasiekti sprendimas vandens ir alyvos siurblius sujungti į vieną grandinę. Dėl to alyvos siurblio svoris sumažėjo 5 proc., o tūris - 20 proc. Tai buvo pagrindinis veiksnys, net 11 proc. sumažinęs naujojo variklio svorį. Net ir dideliais sūkiais dirbančio, šio variklio keliamas triukšmas 10 decibelų mažesnis. Triukšmo ir vibracijos lygis sumažintas panaudojus stabilizatoriaus veleną.

Pjezoelektroniniai purkštukai

Naujojo 2,0 l D-4D "Clean Power" variklio veikimo esmė - pirmą kartą tokio darbinio tūrio agregatuose panaudota pjezoelektroninė technologija. Ji užtikrina smulkesnį degalų susiskaidymą ir daug tikslesnį įpurškimo laiką. "Toyotos" naujieji pjezoelektroniniai purkštukai įpurškimo metu dirba 10 kartų sparčiau už iki šiol naudotus (salenoidinius). Variklio apkrovos metu jie per vieną ciklą gali įpurkšti iki 5 kartų su vieno pagalbinio vožtuvo įpurškimu, o esant dalinei apkrovai - daugialypiu įpurškimu.

Dar viena 2,0 l D-4D "Clean Power" variklio naujovė - dujų išmetimo angoje įmontuotas penktasis purkštukas (EPI). Degalai purškiami į tekančias išmetamąsias dujas, kad būtų sudarytos tinkamos DPNR katalizatoriaus veikimo sąlygos ir sumažintas išskiriamų žalingųjų medžiagų kiekis.

Be šių variklio švarumo savybių, "Toyotos" gamintojai siekia, kad naujasis agregatas būtų ir kuo pigiau eksploatuojamas. Įmontuota variklio alyvos kontrolės sistema (OMMS) leidžia pailginti alyvos keitimo intervalą nuo 15 tūkst. iki 30 tūkst. kilometrų.

Į šį agregatą galima pilti mineralinę alyvą, kuri yra gerokai pigesnė už brangias sintetines ar pusiau sintetines alyvas. 2,0 l D-4D "Clean Power" variklis turi automatinį paskirstymo diržų ir vožtuvų reguliatorių. Automatiškai reguliuojama ir sankaba, visuomet nustatytoje optimalioje padėtyje.

Tolygiai ir greitai

Naujojo "Avensis" 2,0 l D-4D "Clean Power" variklis montuojamas kartu su naująja šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Ji išsiskiria tolygiu, greitu ir tiksliu pavarų jungimu. Šias savybes tarp pirmojo ir ketvirtojo pavarų laipsnio lemia daugiakonusinis sinchronizatorius, palengvinantis pavarų perjungimą. Transmisija išsiskiria kompaktiškumu - jos ilgis - tik 384 milimetrai. Tuo ji pranoksta tokio pat tipo šešių laipsnių ar net kitokias transmisijas.

Pradėjus į "Avensis" modelį montuoti naująjį 2,0 l D-4D variklį, buvo pritaikytas ir naujasis NVH paketas. Jį sudaro akustinė užsklanda, storesnis variklio gaubto izoliacinis sluoksnis bei įvairūs kiti triukšmą slopinantys variklio skyriaus komponentai. Papildomai pastorintas automobilio grindų ir šoninių elementų izoliacijos sluoksnis. Šie sprendimai akivaizdžiai pagerino "Avensis" 2,0 l D-4D "Clean Power" triukšmo ir vibracijos slopinimo lygį.

20 proc. padidinus priekinių ratų spyruoklių įtempimą sumažėjo kėbulo svyravimas. Dėl padidėjusios priekinių amortizatorių slopinimo galios automobilis tolygiau rieda. Naujiems modeliams įmontavus galingesnius vairo stiprintuvus "Avensis" greičiau reaguoja į vairuotojo komandas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"