TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekonominis žygis nusidrieks per Pietų Lietuvą

2014 02 24 16:08
Ekonominiuose žygiuose automobiliais dažniausiai laimi pačios mažiausios mašinytės.  Lž archyvo nuotrauka

Paskutinę žiemos dieną, vasario 28-ąją, jau vienuoliktą kartą vyks ekonominis žygis automobiliais. Jo maršrutas šįkart drieksis bendro naudojimo keliais Pietų Lietuvoje maršrutu Vilnius–Šalčininkai–Eišiškės–Varėna–Marcinkonys–Druskininkai–Vilnius.

„Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose jų dalyviai varžosi stengdamiesi visą maršrutą įveikti ne kuo greičiau, o kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, jau tapo gražia tradicija, – sakė vienas tokių žygių pagrindinių organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Manau, kad surengę 10 ekonominių žygių įgijome nemenką būrį pasekėjų, net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais važinėjančių gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuojamų automobilių gamintojai“.

Įrodyta, kad dauguma vairuotojų ir žiemą, ir vasarą daug ekonomiškiau gali važinėti bendro naudojimo keliuose, laikydamiesi visų galiojančių eismo taisyklių. Tam reikia - noro ir šiek tiek įgūdžių.

„Būtent todėl kiekvienas ekonominis ar ekologinis žygis turi būti visokeriopai skatinamas ir propaguojamas, nes per juos atkreipiamas visuomenės dėmesys į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą, - pirmadienį surengtoje ekonominio žygio spaudos konferencijoje kalbėjo jo dalyvis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas. – Juolab, kad šiuo metu, kai degalų kainos pasiekusios rekordines aukštumas, o klimato kaitos padariniai vis agresyviau kėsinasi į žmonių gyvenimą ir gyvąją gamtą, angliavandenilinių iškastinės kilmės degalų taupymas tampa ypač aktualus, nes mokslininkai ne kartą įrodė, jog anglies dvideginio koncentracijos didėjimas atmosferoje gali privesti prie katastrofinių padarinių žemėje“.

S. Pukalsko nuomone tinkamai organizuoti ekonominiai žygiai turėtų padėti visuomenei geriau suprasti šių laikų transporto keliamas problemas, o kiekvieną iš mūsų, pasisėmusį „žalių“ idėjų, paskatinti bent mažais žingsneliais imtis spręsti šias problemas.

Siekiant, kad tokie žygiai jų dalyviams taptų tikromis ekonominio ir saugaus vairavimo pamokomis, organizatoriai ir šįkart riboja ekipažų skaičių iki dvidešimties, o automobilis turi visiškai atitikti gamyklinį serijinį lygį. Draudžiamos bet kokios variklio, pakabos ar kitų mechanizmų bei automobilio dalių modifikacijos.

Beje, stengiantis propaguoti naujesnius, o tuo pačiu ir saugesnius, ekonomiškesnius bei ekologiškesnius automobilius, šiemet visos žygio dalyvių transporto priemonės turi atitikti ne žemesnius kaip "Euro 4" aplinkosaugos reikalavimus.

Vienuoliktojo ekonominio žygio dalyviai varžysis minėtu maršrutu, kurio trasos bendras ilgis – 342 kilometrai, iš jų 337,2 km – asfalto ir 4,8 km – žvyro danga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"