TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekonomiškiausiųjų varžytuvėse laimi hibridas

2013 05 14 7:27
AFP/Scanpix nuotrauka

Vokietijos žurnalas "Autobild" atliko hibridinių, pačių ekonomiškiausių tradicinių ir elektrinių lengvųjų keleivinių transporto priemonių tyrimą ir nustatė, kad kas dieną įveikiant ne daugiau kaip 40 kilometrų taupiausia važinėti japonų hibridiniu automobiliu "Toyota Yaris Hybrid".

Stengdamiesi išsiaiškinti masiniam vartotojui prieinamą transporto priemonę, kurią šiandien eksploatuoti būtų pigiausia, vokiečių žurnalistai atliko ekonomiško važiavimo bandymus ir palygino daugybę kitų duomenų. Tarkime, buvo gretinamos mašinų nusidėvėjimui padengti skirtos išlaidos. Sugretintos ir tos lėšos, kurias transporto priemonių savininkai skiria mokesčiams (pavyzdžiui, taršos), taip pat - draudimui ir techninei priežiūrai. Tiesa, išlaidų dydis buvo skaičiuojamas pagal įkainius ir tarifus, kurie dabar galioja Vokietijoje.

Vokietijoje 40 km ruožas objektyviausiai atspindi transporto priemonių galimybes, nes būtent tokį atstumą vidutiniškai per dieną įveikia vietos vairuotojai.

Hibridas nugalėjo visus

"Autobild" žurnalistai tirti pasirinko aštuonias šiuo metu ekonomiškiausiomis laikomas transporto priemones. Tarp jų buvo du elektromobiliai, trys hibridai ir trys tradiciniais degalais varomos transporto priemonės. Bene įdomiausias iš pastarųjų - naujasis "Ford Focus 1.0 EcoBoost", kurio širdis - 1 l darbinio tūrio 100 AG arba 125 AG benzininis variklis. 100 kilometrų nuvažiuoti kompaktiškas automobilis sunaudoja vidutiniškai vos 5 l degalų.

Jokia paslaptis, kad per beveik pusantro šimtmečio siekiančią automobilizmo istoriją vairuotojai labiausiai pasitikėjo ir pasitiki benzininiais varikliais. Jie nekaprizingi, nereikalauja sudėtingos priežiūros, palyginti ilgaamžiai.

Todėl nėra ko stebėtis, kad pernai pradėjus masinę "Ford Focus 1.0 EcoBoost" gamybą pirmą mėnesį naujojo automobilio užsakymai sudarė daugiau nei penktadalį viso Amerikos kompanijos Europoje užsakymų portfelio. Šveicarijoje šis rodiklis buvo šoktelėjęs net iki 60 procentų.

Tačiau "Autobild" tyrimas atskleidė, kad elektrinę ir benzininę jėgaines turintis "Toyota Yaris" vis dėlto pranašesnis už "Ford Focus 1.0 EcoBoost" svarbiausioje "rungtyje" - toje, kur buvo skaičiuojama, kiek reikės pinigų mašinai eksploatuoti vidutiniškai per dieną nuvažiuojant po 40 kilometrų.

Pirmąją vietą užėmusio "Toyota Yaris Hybrid" rezultatas - 14,76 euro (50,92 lito)/40 km, antrojoje likusio "Ford Focus 1.0 EcoBoost" - 17,20 euro (59,34 lito)/40 km. Trečiąjį laiptelį užėmė iš paprasto elektros tinklo įkraunamas elektromobilis "Toyota Prus Plug-in" (20,68 euro (71,35 lito) /40 km).

Penki šimtai kilometrų - už 100 litų

Įdomu, kad hibridinis "Toyota Yaris Hybrid" savininkui kainuotų pigiau ir važinėjant ilgas distancijas. "Autobild" skelbia, kad jei japonišku hibridiniu automobiliu per metus būtų nuvažiuojama nuo 15 tūkst. iki 30 tūkst. kilometrų, kilometro kaina siektų 0,29 euro (1,0005 lito). Antrąją vietą užėmusio "Ford Focus 1.0 EcoBoost" sąnaudos - 0,31 euro (1,0695 lito)/km. Trečias liko dyzelinu varomas prabangus "BMW 320d Efficient Dynamics Edition", kuriam kilometrui nuvažiuoti prireikia 0,35 euro (1,2075 lito) sąnaudų.

Lietuvoje parduodama "Toyota Yaris Hibrid" kol kas yra pigiausia alternatyviais energijos šaltiniais varoma transporto priemonė, jos kaina nesiekia 60 tūkst. litų. Tiesa, į mūsų šalį dar tik keliauja populiariausias pasaulyje elektromobilis "Nissan Leaf", tačiau vargu ar jis kainuos mažiau nei hibridinis "Toyota Yaris".

LŽ žurnalistas išbandė mažąjį hibridą ir Lietuvos sąlygomis. Oficialiai teigiama, kad nuvažiuoti šimtą kilometrų "Toyota Yaris Hibrid" vidutiniškai sunaudoja 3,5-3,7 litro benzino. Degalų sąnaudos maždaug atitinka deklaruojamas, todėl apie pusę tūkstančio kilometrų ilgio kelias piniginę paplonino vos šimtu litų.

Naujos transporto priemonės, kurioms eksploatuoti reikia mažiausiai sąnaudų*

Vieta Modelis Degalai Visos automobilio išlaikymo sąnaudos, važiuojant 40 km kasdien (Lt)

1. "Toyota Yaris" Benzinas/elektra 50,92

2. "Ford Focus 1.0 EcoBoost" Benzinas 59,34

3. "Toyota Prus Plug-in" Elektra 71,35

4. "BMW 320d Efficient Dynamics" Dyzelinas 77,76

5. "Mazda6 2.0 Skyactive-G" Benzinas 81,97

6. "Kia Optima 2.0 Hybrid" Benzinas/elektra 85,66

7. "Citroen DS5 Hybrid" Benzinas/elektra 86,77

8. "Opel Ampera" Elektra 91,01

*Iš transporto priemonių, kurias bandė žurnalo "Autobild" ekspertai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"