TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekonomiškumo ir galios sūpuoklėse

2015 05 20 6:00
Prabangiam ir sportiškam „Lexus NX“ gamintojas parūpino pirmą turbobenzininį variklį, kurią inžinierių komanda kūrė penkerius metus. Gamintojo nuotrauka

Per pastarąjį ketvirtį amžiaus kompanija „Lexus“ pelnė išskirtinį vardą prabangių automobilių segmente. Geriausiai šios markės automobiliai iki šiol perkami JAV ir Pietryčių Azijoje. Europoje „Lexus“ sėkmės kelias kur kas labiau duobėtas.

Vis dėlto, kaip rodo naujausia statistika, pirmąjį šių metų ketvirtį Europos Sąjungoje „Lexus“, kuri priklauso pagrindiniam koncernui „Toyota“, automobilių pardavimas padidėjo 35,9 proc. (nuo 7321 iki 9949). Lietuvoje, jei lygintume pirmus tris šių ir praėjusių metų mėnesius, „Lexus“ nupirkta 15 proc. daugiau - 38 automobiliai. Pernai kompanijos atstovai Lietuvoje iš viso pardavė 123 naujus „Lexus“.

Geriausios komplektacijos pranašumai

Prie „Lexus“ pardavimo didėjimo neabejotinai prisidėjo pernai debiutavęs kompaktinis šio gamintojo „vikrus krosoveris“ NX (angl. nimble crossover). Šiemet jis įsiveržė į priekį kaip perkamiausias "Lexus" modelis Lietuvoje (18 vnt.) ir aplenkė praėjusiais metais pirmavusius IS sportinį sedaną bei RX visureigį.

„Lexus NX“ iš tiesų skiriasi nuo konkurentų „Audi Q5“ ar BMW X3 sportišku dizainu, griežtomis, net agresyviomis kėbulo linijomis. Tiesa, dėl dizaino akivaizdžiai paaukota vieta automobilio užpakalinėje dalyje. Bet jei ten įsikurs vaikai, problemų nekils. Bagažinėje vietos pakanka - be vargo tilps keturi golfo krepšiai.

NX aštrumas būdingas ne tik išorei, bet ir vidaus apdailos detalėms. Kompanijų „Toyota“ ir „Lexus“ atstovybė Lietuvoje „Mototoja“ LŽ bandymams suteikė brangiausios komplektacijos keturiais ratais varomą „Luxury“ modelį. Kainų skirtumas tarp šio ir pigiausio „Comfort“ automobilio (vienintelio, varomo priekiniais ratais) – daugiau kaip 17 tūkst. eurų.

Už papildomus tūkstančius gaunate viską, ko reikia maksimaliam komfortui: nuo adaptyvios nuolatinės greičio palaikymo sistemos ir elektrochrominių veidrodėlių su atminties funkcija (atmintį turi ir vairuotojo sėdynė bei vairas), 360 laipsnių diapazonu aplinką stebinčių kamerų ir jutiklių iki garsiakalbių sistemos "Mark Levinson“ bei patogaus navigacijos ekrano, valdomo jutikliniu kilimėliu.

Beje, ne visi jutikliai veikia tobulai. Važiuojant naktį užmiestyje iškart į akis krito (kitiems vairuotojams!) netiksliai veikiantis automatinis artimųjų ir tolimųjų LED žibintų perjungimas: uždelsdavo, vis apakindavo priešpriešiais važiuojančius vairuotojus, o kartais jutikliai reaguodavo pernelyg jautriai - išjungdavo tolimąsias šviesas vos užfiksavę kokį nereikšmingą atspindį.

Variklis nesiskundžia apetitu

Labai įdomu, kad į bandytą „Lexus NX“ pirmą kartą įmontuotas benzininis variklis su turbina – dviejų litrų, keturių cilindrų. Iki šiol turbininių benzininių variklių „Lexus“ negamino.

Įspūdžiai apie variklį? Dvejopi. 175 kW (238 AG) galią ir maksimalų 350 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis leidžia važiuoti sportiškai, bet "neraunant stogo". Jo generuojamos galios turėtų pakakti bet kuriam tokio tipo automobilį besirenkančiam "benzingalviui". Juolab kad maksimalų 350 Nm sukimo momentą variklis generuoja esant nuo 1650 iki 4000 apsukų per minutę. Tai reiškia, jog galios pakaks, o kelyje panorėję aplenkti priešais riedančius "vėžlius" lengvai įgysite pagreitį. „Lexus“ patvirtina, kad yra sportiškas - iki 100 km/val. įsibėgėja per 7 sekundes.

Turbobenzininis variklis dirba itin tyliai. Jei norite įsitikinti, paklausykite šioje kategorijoje konkuruojančio BMW X3 ir palyginkite. „Lexus“ konstruktorių sprendimas savo pirmam turbobenzininiam varikliui gaminti turbiną patiems šiek tiek netikėtas, bet logiškas, nors dažniausiai gamintojai tai patiki detalių tiekėjams. "Lexus" visuomet pabrėžia savitą variklio sistemos plėtojimo filosofiją, kurioje galia ir ekonomiškumas supasi lygiavertėse sūpynėse.

Sūpuoklės 2 l turbobenzinėje jėgainėje – tai savitos konstrukcijos degimo kamera ir elektroninė vožtuvų valdymo sistema, gebanti vožtuvų atidarymą pavėlinti arba paspartinti taip, kad variklis, kompiuteriui paliepus, gali veikti tiek Otto, tiek Atkinsono ciklais. Taip galutinai išsprendžiama diskusija, kas geriau – daugiau galios (Ottas) ar geresni degalų sąnaudų rodikliai (Atkinsonas).

Nerimą kėlė tai, kad gamintojo deklaruojamų degalų sąnaudų niekaip nepavyko pasiekti. Taigi jei prabangų efektyvumą, ypač hibridinių modelių, visuomet pabrėžiantis „Lexus“, kaip teigiama, ketina turbobenzininį variklį diegti ir į kitus naujus modelius, o vėliau - į automobilius "Toyota", konstruktoriams teks ieškoti inžinerinių sprendimų degalų sąnaudoms mažinti. Kitaip mieste deklaruojamą 13 l/100 km "apetitą" teks įrašyti į realaus degalų suvartojimo automagistralėje skiltį. Imliau galėtų dirbti ir 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė, turinti mechaninio pavarų perjungimo galimybę, - ne visuomet spėja paskui besikeičiančias variklio apsukas. Labai norėtųsi 8 laipsnių "automato".

Viską įvertinus NX - pats geriausias pasirinkimas išties sportiško, bet kartu ir prabangaus miesto visureigio pageidaujantiems jaunesniems pirkėjams, tačiau vargu ar labai patrauklus brandesnį įvaizdį kuriantiems ir klasiką vertinantiems žilstelėjusiems vairuotojams. Jei daugiau laiko praleidžiate mieste, o ne užmiesčio kelionėse, prieš pirkdami būtinai įvertinkite hibridinį, o ne tubobenzininį "Lexus NX".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"