Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Ekonomistai: dyzelinių apmokestinimas – smūgis paprastam žmogui

 
2017 02 28 10:36
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių projekte rasta vietos ir visų dyzelinių automobilių apmokestinimui. Tokius planus ekonomistas Gitanas Nausėda vadina beviltiškais ir sarkastiškai siūlo apmokestinti keturdurius automobilius, tuo metu Laisvosios rinkos instituto direktorius Žilvinas Šilėnas teigia, jog mokestis būtų nukreiptas prieš žmogų. 

Seimo frakcijoms buvo pristatytas projektas, kurio prioritetas – „Darni, atsakinga ir sveika visuomenė“, o vienas pagrindinių darbų – mažinti oro taršą ir klimato kaitą. Tai daryti žadama apmokestinus, pagal „Regitros“ duomenis, populiariausiais degalais – dyzelinu – Lietuvoje varomus automobilius.

Šių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,4 mln. tokių transporto priemonių. Dauguma viešojo transporto priemonių taip pat varomi dyzelinu: 90 proc. šalies autobusų ir 96 proc. krovininių automobilių.

Tokie siūlymai supykdė ekonomistą Gitaną Nausėdą. „Jau tikrai norisi poriebiai pasikeikti! Ar kas nors vyriausybėje atsakingas už strateginį planavimą ar bent elementarų planų ir idėjų koordinavimą?!?!“

„Vakar lankėmės vyriausybėje, kurioje dalyvaujant premjerui S. Skverneliui Finansų ministras apibrėžė būsimos mokesčių politikos kontūrus, pasvarstėme, kas ten gerai, kas – ne. Ir ką – šiandien žiniasklaida mirga pranešimais apie solidarumo mokestį bei dyzelinių automobilių apmokestinimą, apie kuriuos vakar nebuvo užsiminta nė vienu žodžiu! <...>, – „Facebook“ paskyroje rašo G. Nausėda. – Susidaro įspūdis, kad Lietuvoje atidžiai žvalgomasi, kur potencialių mokesčių mokėtojų priauga daugiausiai, o tada įvairiais motyvais jiems uždedamas pagalvės mokestis. Taip, daugelis žmonių šiandien važinėja dyzeliniais automobiliais, tačiau nesuprantu, kodėl jie a priori laikomi taršiausiais? Juk viskas priklauso nuo automobilio gamybos metų, markės ir modelio! Civilizuotame pasaulyje egzistuoja normalus taršos matavimo rodiklis – CO2 emisija ir jis subendravardiklina visas transporto priemones – dyzelines, benzinines ir arkliu traukiamas. Bet ne – mums reikia apmokestinti transporto rūšį! Ok, tuomet siūlau papildomai apmokestinti keturdurius automobilius, kadangi jų uždarinėjimas dažniau sukelia triukšmą (garsinė tarša, taip sakant) nei dviduriuose automobiliuose.“

Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas socialiniame tinkle taip pat lieja kritiką dėl planuose gulinčio įstatymo apmokestinti dyzelinius automobilius. Jis teigia, jog toks mokestis – prieš žmones nukreipta politika, nes mokesčiai už kurą jau yra renkami: „išleidžiate 100 eur. dyzelinui – ten 54 eur. mokesčių. Jei 100 eur. benzinui – tai apie 59 eur. mokesčių.“ Taip pat Ž. Šilėnas perspėja, jog toks mokestis nebus paskutinis – galiausiai bus apmokestinti ir benzininiai automobiliai. Galiausiai, kadangi labiausiai teršia senesni automobiliai, o juos perka neturtingi žmonės, tai toks mokestis – „mažau pasiturinčių žmonių“.

Taip pat Ž. Šilėnas siūlo politikams patiems persėsti ant dviračių: „Gal patys persėskite ant dviračių (nebijokite, susimesime ir nupirksime), o tada aiškinkite, kaip mums važiuoti į darbą, vežioti vaikus ir t.t.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"