TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ekstremalūs mainai keičiant plunksną į vairą

2006 06 08 0:00
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Šeštadienį Druskininkuose finišavęs vienuoliktasis tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva 2006" nestokojo nei aštrių situacijų, nei azarto, nei emocijų. "Lietuvos žinių" ekipažas, lenktyniavęs dyzeliniu automobiliu, pelnė prizinę vietą.

Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamame tradiciniame ralyje dalyvavo 32 ekipažai. Be lietuvių, prie starto linijos išsirikiavo ir kolegos iš Lenkijos, Estijos bei Latvijos. Per dvi renginio dienas dalyviams teko įveikti 442,69 kilometro maršrutą, iš kurio 44,3 kilometro sudarė greičio ruožai ir specialios rungtys. Jų ralio programoje buvo 15. Žurnalistai varžėsi ne tik savo automobilių klasės lenktynėse, jiems teko įveikti ir specialius slalomo bei greičio rungčių etapus, skirtus žiūrovams. Pirmą ralio dieną tų etapų buvo devyni. Itin atkakli kova užvirė jau pirmame "Eolto" greičio ruože. Jo trasa driekėsi per buvusį Gaižiūnų oro uostą.

Pavojingi posūkiai

10,5 kilometro ilgio trasa leido ralio dalyviams, vairuojantiems galingiausius automobilius, tiesiosiose pasiekti net 200 km/h greitį. Šioje trasoje nestigo ir pavojingų posūkių. Prieš juos buvo galima patikrinti stabdžių efektyvumą.

Pirmą specialų prizą - "Eolto" taurę - per ralio pabaigtuvių vakarą nugalėtojams, "Kauno dienos" žurnalistui Renaldui Gabartui ir jam talkinusiam navigatoriui Gintautui Firantui, įteikė firmos generalinis direktorius Alvydas Tomas Skėrys. Šis duetas vairavo galingą, specialiai raliui parengtą "Volkswagen Golf", kurį pernai per 1003 kilometrų lenktynes kartu su kitais komandos nariais vairavo ir dainininkė Violeta Riaubiškytė.

Sugedo

Pirmas laimėtas greičio ruožas šiam ekipažui buvo gera paskata stengtis laimėti ir tolesnes rungtis. Tačiau jau po kito - "Continental" - greičio ruožo rimtą iššūkį lyderiams metė automobilį "Mazda MPS" vairavę "Automoto" žurnalo atstovai: redaktorius Linas Butkus ir Saulius Okunevičius. Kaip po varžybų prisipažino trasą sudaręs Gintautas Šlėderis, "Continental" ruožas neatsitiktinai pavadintas garsaus padangų gamintojo vardu. Jo danga reikalavo ne tik lenktynininkų meistriškumo, bet ir kokybiškų padangų, gerai sukimbančių su trasos paviršiumi.

Butkus, nors ir laimėjo šią rungtį, dėl automobilio gedimo varžybų finišo nepasiekė. Jo pelnytas prizas - "Continental" taurė ir komplektas puikių šios markės padangų, - pasak "Continental" atstovybės Baltijos šalyse vadovo Arūno Kiaušo, leis sėkmingiau pasirengti kitam raliui.

Atsigriebė

Įveikdami pirmus greičio ruožus pranašesni buvo vairuojantieji galingesnius ir greitesnius automobilius, o štai per slalomo lenktynes Marijampolėje, prie renginio generalinio rėmėjo - prekybos tinklo IKI - parduotuvės, galėjo atsirevanšuoti mažesniais automobiliais lenktyniavę žurnalistai. Painią trasos schemą greičiausiai perprato ir mažiausiai laiko joje sugaišo TV laidos "Ekipažas" rengėjas Dainius Leonavičius bei jam talkinęs Adomas Šablevičius. Šis duetas, važiavęs "Nissan Almera GTI", iškovojo IKI taurę. Be to, "Ekipažo" nariai buvo apdovanoti dar dviem specialiais prizais - "SEB VB Lizingo" ir "Ventus".

"Mažeikių naftos" taurę AB "Ventus" generalinis direktorius Laimonas Lukočius įteikė svečių iš Lenkijos ekipažui - nuolatinių Lietuvoje vykstančių tarptautinių žurnalistų ralių dalyviams Jacekui Jureckiui ir navigatoriui Arkadiušui ????? Raszewskiui.

Finale - merginos

Didžiausią, net kelių tūkstančių žiūrovų minią sutraukė naktį vykusios "drago" lenktynės. Jų trasa buvo apšviesta liepsnojančiais fakelais. Per šias lenktynes varžytasi dėl renginio rėmėjos - greitųjų siuntų bendrovės DHL - taurės. Iš pradžių visi dalyviai po kartą įveikė trumpą ketvirčio mylios (apie 400 m) distanciją tiesioje Veisiejų (Druskininkai) gatvėje. Paskui aštuoni greičiausi lenktynininkai varžėsi ketvirtfinalyje, tada likę keturi - pusfinalyje, o du greičiausi - finale.

Finalinį važiavimą laimėjo rėmėjų grupės atstovai Remigijus Bilinskas ir Linas Gataučis. Jie vairavo labai greitą ir galingą "Mitsubishi Lancer Evo VIII". Nugalėtojams bendrovės "DHL Lietuva" generalinis direktorius Mindaugas Utkevičius įteikė gražuolę taurę. Vis dėlto daugiausia žiūrovų simpatijų pelnė Bilinsko ir Gataučio varžovės - "Laimos" žurnalo atstovės Gitana Bukauskienė ir Gitana Rimšaitė. Jau vien tai, kad jos pateko į finalą, - puikus šio dueto, beje, irgi ne pirmą kartą dalyvaujančio tokiuose raliuose, laimėjimas. Galingą ir greitą "Audi A3" vairavusios moterys nepadarė nė vienos klaidos. Finalo baigtį lėmė ne dailiosios lyties atstovių meistriškumo stygius, o varžovų technikos arklio galių pranašumas.

Nesuvaldė jaudulio

Jaudulys pakišo koją šios rungties favoritais vadintiems svečiams iš Latvijos Paulsui Timrotsui ir Gunčiui Krivmsui, kurie vairavo ir bet kokiam profesionalui gėdos nedarantį galingą "Volkswagen Golf R32". Tačiau priešlaikinis startas pusfinalyje niekais pavertė jų pastangas. Vis dėlto latviai neliko be specialių apdovanojimų. Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas Dainius Radzevičius jiems, kaip geriausiai pasirodžiusiems užsieniečiams, įteikė savo tradicinį prizą - puikią taurę ir audiomagnetolą. Dar vieną taurę - Druskininkų mero - iškovojo puikiai lenktynes pradėjęs ir tokiu pat skambiu akordu jas baigęs "Kauno dienos" ekipažas - Gabartas ir Firantas.

Trapi persvara

Iki 1,6 litro variklius turinčių automobilių klasėje žurnalistų ralį laimėjo "Lietuvos ryto" žurnalistas Mindaugas Grinius. Jam talkino prityręs navigatorius Bronius Samuolis. Šis duetas, važiavęs mažu, tačiau greitu "Suzuki Swift" automobiliu, 1 min. 09,72 sek. pralenkė svečius iš Lenkijos - Konradą Kwiatkovskį ir Marciną Baką, vairavusius "Peugeot 106". Jie liko antri. Trečiąją vietą užėmė "Keturių ratų" atstovai Mindaugas Žilionis ir Aldas Dailidėnas. Šis ekipažas vairavo "Hyundai Getz", per 2006 metų automobilio rinkimus pelniusį "Tautos automobilio" titulą.

Iki 2 litrų darbo tūrio variklius turinčių mašinų klasėje nugalėjo "Formulės-1" lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius ir Žilvinas Žeromskas, važiavę sportiniu "Renault Clio". Jie vos 3,68 sek. aplenkė net tris specialiuosius prizus susišlavusį Leonavičiaus ir Šablevičiaus ekipažą. Treti liko Lietuvos televizijos laidos "Kultūra" vedėjas Žilvinas Pekarskas ir Darius Saulevičius, lenktyniavę automobiliu "Subaru Impreza".

Tarp galingiausiųjų

Galingiausių, daugiau kaip 2 litrų variklius turinčių automobilių klasėje nugalėtojų laurai atiteko jau minėtam "Kauno dienos" ekipažui - Gabartui ir Firantui. Jie 1 min. 26,24 sek. buvo greitesni už latvius Timrotsą ir Krivmsą. Trečiąją vietą pelnė dyzelinį "Seat Leon" vairavęs TV laidos "Autopilotas" ekipažas - Ramūnas Fetingis ir Laura Sondeckytė. Šis duetas nuo laimėtojų atsiliko 2 min. 02,38 sek. ir tik per paskutinę rungtį pralenkė Donatą ir Gritą Stanionius, vairavusius "Mitsubishi Colt CZT". "Lietuvos žinių" ekipažas, kurį sudarė šių eilučių autorius ir prityręs navigatorius Vincas Verbyla, važiavo "Volkswagen Polo TDI" ir finišavo antras tarp dyzelinių automobilių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"