TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektrinę „Tesla“ kviečia į Lietuvą

2015 02 17 6:02
LŽ archyvo nuotrauka

Elektromobiliai Lietuvos keliuose populiarėtų sparčiau, jei jų kaina būtų mažesnė, nei dabar siūlo didieji gamintojai. Pigesnių elektromobilių galima dairytis Kinijoje, kur veikia menkai kam žinomos JAV ar italų investuotojų įkurtos elektromobilių gamyklos.

Jų kuriami elektromobilių modeliai pagal kainos ir kokybės santykį nenusileidžia žymių automobilių pramonės vardų kuriamai produkcijai. Taip tikina pigesnių kiniškų elektromobilių Baltijos ir Skandinavijos šalių rinkoms šiemet ketinančios pasiūlyti bendrovės „Sir Capital“ vadovas Rimantas Zemenauskas.

„Prieš keletą savaičių grįžau iš Kinijos, kur sudarėme tiekimo sutartis su keliais amerikiečių ir italų kapitalo gamintojais, galinčiais pasiūlyti pigesnių, miesto poreikiams pritaikytų automobilių. Tai kokybiška produkcija, toli gražu nepatvirtinanti įsisenėjusio stereotipo, kad kas pagaminta Kinijoje - neverta dėmesio. Esame preliminariai aptarę su Vilniaus, Druskininkų, Neringos savivaldybėmis dėl galimybės pradėti šiuose miestuose kurti elektromobilių parką“, - teigė R. Zemenauskas.

Vienu įkrovimu – 200 kilometrų

Nors gamintojų verslininkas neatskleidė, tačiau skirtingų specifikacijų elektromobiliai, kuriuos jis netrukus atgabens į Lietuvą, turėtų kainuoti nuo 15 iki 25 tūkst. eurų – skirti tiek pagrindiniams, tiek ir platesniems poreikiams. Bendrovės „Sir Capital“ vadovas pažymėjo, kad elektromobilių baterijos tokios talpios, jog vienu įkrovimu bus galima nuvažiuoti iki 200 kilometrų.

„Lietuviams šiuo atveju pačių mažiausių mašinyčių aktyviai nesiūlysime, nes mūsų pirkėjai skiriasi nuo skandinavų. Mūsų žmonėms mašinoje reikia bent šiek tiek papildomos erdvės. Didžiausia dvejonė, iki šiol kankinanti galimus elektromobilių pirkėjus, yra „atstumo baimė“, tačiau tik iki tol, kol tokią mašiną išbando. 200 kilometrų mieste ir 150 kilometrų atstumas užmiestyje, važiuojant kreiseriniu 100 km/h greičiu, jau yra solidūs skaičiai. Palyginimui - taksi vairuotojai Vilniaus mieste per vieną pamainą ne kasdien tiek nuvažiuoja. Taigi baimė sustoti, išsikrovus baterijai, lieka tik psichologinė problema“, - pažymėjo pašnekovas.

Verslininkas atkreipė dėmesį, kad planuojami tiekti automobiliai įtilps į taikomus viešųjų pirkimų kainos rėmus. Taip pat tikisi, kad jais susidomės ne tik savivaldybės, bet ir taksi bendrovės, automobilių parko išlaikymo sąnaudas siekiantis mažinti verslas ar naujovių nesibaiminantys privatūs pirkėjai.

Derybos su „Tesla“

R. Zemenausko valdoma įmonė elektromobilių ir išskirtinių automobilių modelių, kurių Lietuvoje ir aplinkinėse šalyse neplatina oficialūs gamintojų atstovai, importu užsiima jau daugiau nei dešimtmetį. Nuo 2010 metų dėmesį sukoncentravo būtent į elektromobilių sritį. Įmonė siūlo tarpininkavimo paslaugas įsigyjant „Tesla“ automobilius ar tokius išskirtinius hibridinius sportinius modelius kaip BMW i8. Visa produkcija atkeliauja tiesiai iš gamintojų.

„Dauguma automobilių iškeliauja turtingiems verslininkams į Rytus. Šiems prabangiems modeliams Lietuvoje rinka dar nėra susiformavusi. Tačiau pradėti reikia. Viliamės tapti oficialiais „Tesla“ atstovais Lietuvoje, ar pavyks, žinosime jau kovo mėnesį. Esame gavę preliminarų teigiamą atsakymą, laukiame galutinio sprendimo. „Tesla“ modeliams yra teikiama visiška pasaulinė garantija, todėl liko galutinai suderinti detalių tiekimą, kitus techninius niuansus“, - LŽ atskleidė „Sir Capital“ vadovas.

Daliai elektromobilių pirkėjų R. Zemenausko bendrovė ketina pasiūlyti ir į tą pačią kainą įskaičiuotas nemokamas įkrovos stoteles. Prabangesniems, daugiau nei 40 tūkst. eurų kainuojantiems modeliams, tokiems kaip „Tesla Model S“, daug pirkėjų Lietuvoje kol kas nesitikima.

Su Japonijos gamintojais taip pat aktyviai bendradarbiaujantis R. Zemenauskas nedrįso vertinti, ar japonų vis aktyviau propaguojamas vandeniliu varomas transportas galėtų pakirsti elektromobilius pačioje jų aušroje. Pasak jo, vandeniliu varomi automobiliai kol kas kelis kartus brangesni nei elektrinės mašinos. Be to, jiems reikalinga infrastruktūra yra brangesnė ir taip pat, kaip ir tradiciniu atveju, pririšanti vartotojus prie degalinių.

LŽ pašnekovas pastebėjo, kad kol kas pagal elektromobilių parkui reikalingos infrastruktūros plėtrą smarkiai atsiliekame nuo estų ir latvių, šie jau patvirtino planą, numatantį iki 2020 metų įrengti visos šalies įkrovos stotelių tinklą.

Vilniuje šiuo metu yra 10 elektromobilių įkrovimo stotelių, bet tik viena jų – greitojo įkrovimo. Panašūs skaičiai ir Kaune. Paprastos stotelės nuo greitųjų skiriasi įkrovimo greičiu: pirmosiose elektromobilio baterijai įkrauti iki 80 proc. reikia kone 10 valandų, greitojoje - pusvalandžio. Tiesa, aukštos įtampos įkrovimo punktas kainuoja maždaug šešiskart brangiau nei paprasta stotelė, kurioje pakanka 220 V maitinimo laido su elektromobiliui pritaikytu kištuku.

Žalesnių daugės

Vieni iš daugiausia susidomėjimo sukėlusių pastaruoju metu pristatytų naujų automobilių, bylojančių apie žaliųjų transporto technologijų pažangą, - BMW prieš metus rinkai pateiktas elektromobilis i3 ir sportinis hibridas i8, lyg nužengęs iš kosminio filmo. Kalbama, kad gamintojo štabe jau gali būti ruošiamas naujo vandeniliu varomo i serijos automobilio projektas.

BMW atstovai Lietuvoje „Krasta Aauto“ pernai šiuos modelius pristatė ir mūsų šalies publikai. Pernai rinkos tyrimų bendrovės „Data Center“ duomenimis, Lietuvoje parduoti trys i3 ir du i8 automobiliai.

„Jaučiame susidomėjimą šiais modeliais, ypač - novatoriškai mąstančių vairuotojų. 2014 metais pristatėme BMW i3 ir BMW i8 modelius keletui pirmųjų jų pirkėjų Lietuvoje. Taip pat yra ir daugiau vairuotojų, kurie jau užsisakė šiuos automobilius ir sulauks jų artimiausiu metu“, - sakė bendrovės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas.

Pašnekovo teigimu, ateitimi domisi kiekvienas žmogus, tad šios technologijos įdomios visiems. Jų patrauklumą rodo ir faktas, kad tiek i8, tiek ir i3 modelių paklausa viršija pasiūlą.

„Lietuvai turime pakankamas kvotas, kad galėtume siūlyti šiuos modelius mūsų šalies pirkėjams. Esame įsitikinę, kad žaliujų modelių Lietuvos keliuose daugės. Juolab kad BMW koncernas paskelbė, jog ketina sukurti visų populiariausių BMW modelių hibridines versijas su iš tinklo įkraunamu elektros varikliu. Koncernas jau pademonstravo X5, trečios ir penktos serijų hibridų koncepcinius modelius, tad tikėtina, jog šie ištobulinti modeliai greitai taps serijiniai", - sakė pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"