Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Elektrinis „Tesla“ sunkvežimis mitus griauna dar nepasirodęs

 
Naujasis elektrinis sunkvežimis "Tesla Semi", pradiniais duomenimis, sugebės iki 480 km atstumu vežti iki 36 tonų krovinį /
Naujasis elektrinis sunkvežimis "Tesla Semi", pradiniais duomenimis, sugebės iki 480 km atstumu vežti iki 36 tonų krovinį / Gamintojo nuotrauka

Ateinančio mėnesio pabaigoje žadama pristatyti elektra varomą sunkvežimį „Tesla Semi“, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos beveik pusę tūkstančio kilometrų.

Nors iki elektrinio sunkvežimio pristatymo rugsėjo 28 dieną dar liko daugiau nei mėnuo, jo gamintojas iš Amerikos „Tesla Motors“ atskleidė bene svarbiausią naujos elektrinės komercinės transporto priemonės techninį rodiklį – kokį atstumą sugebės mašina įveikti kartą įkrovus jos baterijas. Naujienų agentūros „Reuters“ pranešimu, jis sieks nuo 200 iki 300 mylių (320–480 kilometrų).

Iš naftos bei jos produktų eksporto gyvenančių šalių portalai jau džiaugiasi, kad „Tesla Semi“ galimybės yra net triskart mažesnės, nei šiuo metu naudojamų vilkikų su dyzeliniais motorais. Tarkim, Rusijos portalas autonews.ru net menkinantį pavadinimą savo publikacijai apie amerikietiško elektrinio sunkvežimio pasiekimus sugalvojo. „“Tesla“ sunkvežimis vienu įkrovimu nuvažiuos triskart mažiau nei tradiciniai vilkikai“ – džiugiai praneša antraštė. O po ja nedelsiant pažymima, kad dyzeliu varomi sunkvežimiai, kartą užpildžius jų bakus, nuvažiuoja 1 500 kilometrų.

Rusijos ir panašių į ją šalių reakciją galima suprasti. Sunkieji komerciniai automobiliai šiandien sunaudoja tiek dyzelino, todėl jis pagal sunaudojimo kiekius smarkiai lenkia visus kitus degalus kartu sudėjus. Milžinišką komercinio automobilių transporto rinką užkariavus elektrai, naftos tiekėjai, jos perdirbimo gamyklos, dyzelino pardavėjai prarastų milijardus.

Bet, atrodo, taip ir bus. Viename interviu „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas yra minėjęs, kad įmanoma, jog po kurio laiko elektra varomi vilkikai kartą juos įkrovus nuvažiuos ir 1 000 mylių (1 600 kilometrų).

Anksčiau naftą išgaunančių šalių žiniasklaida taip pat abejojo, ar yra galimybė pasiekti, kad elektrinis sunkvežimis galėtų vežti sunkius krovinius ilgą nuotolį. Iki šiol pagal įvairius projektus pačių įvairiausių pasaulio firmų kurti komerciniai elektriniai modeliai išties buvo per silpni. Tačiau „Tesla Motors“ laužo ir šį stereotipą.

Anksčiau portalas elektrek.co yra skelbęs, jog amerikietiškas „Tesla Semi“ atstumu, kurį mašina nuvažiuoja vienu baterijos įkrovimu, sugebės tempti 80 000 svarų arba 36 tonų krovinį. Pats sunkvežimis svers 35 tūkst. svarų, arba 16 tonų, kas atitinka sunkiajam komerciniam transportui nustatytus parametrus.

Paskutiniai „Tesla Semi“ bandymai turėtų vyksta Nevados (JAV) dykumoje. Artimiausiu laiku pasirodys kelios bandomosios elektrinio sunkvežimio partijos, vežiosiančios krovinius toje pačioje Amerikoje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"