TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektrobusas Vilniuje užtruks tik savaitę

2013 09 03 6:00
Elektrinis autobusas „L-Bus City Smile“ Vilniaus gatvėse pasirodys ketvirtadienį. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Ketvirtadienį į Vilniaus gatves pirmąkart išvažiuos elektrinis autobusas. Tiesa, „L-Bus City Smile 10E“ sostinės gatvėmis riedės tik savaitę. Tiek laiko jį testuos autobusą pristatanti įmonė „L-Bus“, siejama su bendrove „Solaris Baltic“.

Nors viešojoje erdvėje pasirodė pranešimų, kad „L-Bus“ yra pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas, tačiau tautinių šaknų jame kol kas nė su žiburiu nerasi. Transporto priemonė sumontuota ant lenkiškos AMZ autobusų važiuoklės. Elektros įrangą parūpino Čekijoje pagaminta „Cegelec“. „City Smile“, kurio pavadinimas iš anglų kalbos reiškia „gatvės šypsena“, surinktas taip pat Lenkijoje, iš ten ir atvyko į Vilnių. Vienintelis lietuviškas akcentas šiame autobuse – be Lenkijos ir Čekijos kompanijų, į elektrinio autobuso projektą yra investavusi minėta lietuviško kapitalo bendrovė „L-Bus“.

Su jos atstovais dėl detalesnio komentaro vakar susisiekti nepavyko. Bendrovės interneto svetainėje nurodytu telefono numeriu ir el. paštu niekas neatsiliepė.

Baterijos kainuoja brangiai

LŽ pakalbintas bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozapas Grabys patikslino, kad kol kas sostinės autobusų parko planuose galimybė įsigyti tik elektra varomą autobusą nėra numatyta.

„L-Bus“ mūsų tik paprašė savaitę išbandyti šį demonstracinį elektrinio autobuso modelį. Sumontuosime elektroninio bilieto įrangą, suderinsime informacines sistemas ir savaitę pasivažinėsime. Prieš jį esame išbandę hibridinius modelius. Kelionės tokiu autobusu savikaina kol kas neaiški. Žiūrint, kaip skaičiuosime - ar tiesiogines išlaidas degalams, ar tai, kad baterijas tokiems autobusams pakeisti kainuoja nemenkus pinigus“, - sakė J.Grabys.

Pasak J.Grabio, į elektrobuso eksploatacijos sąnaudas reikia įskaičiuoti ir brangias baterijas, kurias po penkerių metų tektų keisti.

Nors elektrobuso kaina nėra atskleidžiama, ekspertų vertinimu, atsižvelgiant į rinkoje siūlomus analogus, jo kaina gali siekti pusantro milijono litų. Pasak „L-Bus“ atstovų, prieš tai transporto priemonė jau važinėjo ne vienoje Europos sostinėje. Po pasivažinėjimo Vilniuje elektrinis autobusas riedės į Kauną.

Gamintojai specifikacijose nurodo, kad autobuse sumontuotas elektros variklis, kurio galia – 120 kilovatų. Visų baterijų elementų energija sudaro 230 kilovatvalandžių. Nuvažiuoti visiškai įkrauta baterija autobusas gali iki 240 kilometrų. Norint autobusą įkrauti vadinamuoju greituoju būdu naudojant 250 A srovę, reikia maždaug valandos. Lėtuoju būdu, naudojant 32 A srovę, įkrovimo procesas trunka iki aštuonių valandų.

Pirmieji hibridai - kitąmet

Beje, pirmasis hibridinis – suspaustomis dujomis ir elektra varomas - Ispanijoje pagamintas autobusas „Castrosua Tempus Hybrid“ Vilnių turi pasiekti jau 2014-aisiais. Hibridiniai autobusai po metų pasirodys ne tik sostinės gatvėse, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Pardavusi taršos leidimus, Lietuva per Klimato kaitos specialiąją programą autobusų parkui šalies miestuose atnaujinti skyrė 89,7 mln. litų. Šių pinigų pakaks 93 autobusams įsigyti, 10 iš jų turėtų būti hibridiniai „Castrosua Tempus Hybrid", kiti – dujomis varomi „Castrosua City Versus“.

Sostinei už 20 mln. litų nuo viso biudžeto atiteks 20 dujinių ir minėtas hibridinis autobusas. Dujiniai autobusai kainuoja 888 tūkst. litų, hibridinis beveik puse milijono brangesnis – 1 mln. 354 tūkst. litų. Sutartis su Ispanijos gamintoju bus pasirašyta jau po dviejų savaičių.

Pasak gamintojų, hibridiniai autobusai ekologiškesni nei varomi dyzelinu ir elektra. Degalų jie sunaudoja dar 25 proc. mažiau. Ispanų teigimu, eksploatuojant dešimt metų šie autobusai 50 proc. ekonomiškesni už dyzelinius.

Be to, pasak „Castrosua“, jų gaminami novatoriški bei modernūs autobusai genda retai – juose nėra pavarų dėžės, o elektros variklio priežiūra paprasta, baterijos dirba patikimai. Anot gamintojo – iki 5 metų. Autobuso kėbului suteikiama iki dešimties metų garantija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"