TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektrobusui ieško kelio į rinką

2016 10 06 6:00
Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Inovacijoms nėra lengva skverbtis į gyvenimą, ypač jeigu tai vietinis produktas – pavyzdžiui, kitokio miesto autobuso koncepcija. Trukdo tradicinė užsienio pramonės konkurencija ir nepalanki viešųjų pirkimų tvarka.

Uostamiestyje prieš pusantrų metų sukurtu bandomuoju elektriniu autobusu jo kūrėjai šią savaitę sumanė pavėžėti politikus Klaipėdos miesto gatvėmis iki Girulių galutinės stotelės. Į kalną autobusas kilo nedusdamas, o ankštoje apsisukimo aikštelėje manevravo lengvai.

Privatus kapitalas ir mokslas juda greičiau nei nyksta biurokratiniai slenksčiai. Pradėjusi kurti eksperimentinę laboratoriją Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“ autobusų surinkimo cecho statybą numato pradėti 2017 metais, o dar po metų galėtų pagaminti pirmąjį serijinį autobusą ir imti gamybą plėtoti. Tačiau be Vyriausybės dėmesio ir paramos Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje kuriama pramonė startuotų sunkiai. Elektriniai autobusai galėtų būti skirti Lietuvos savivaldybėms ar valstybinėms organizacijoms, tokioms kaip oro uostai.

Prieš ketverius metus Lietuvoje buvo įsteigtas Vėjo ir saulės transporto aljansas (ViSATA), į kurį įeina atsinaujinančios energijos parkų operatoriai Baltijos šalyse bei Kauno technologijos ir Klaipėdos universitetai. Atsinaujinančia energija varomo transporto proveržio tikėtasi jau 2016 metais.

Bendrovės „Vėjo projektai“ atstovas, Klaipėdos universiteto profesorius dr. Rimantas Didžiokas, atkreipė dėmesį, kad projekto investuotojai nori grąžos, todėl laukia Vyriausybės pozicijos dėl elektrinių autobusų perspektyvos Lietuvoje.

Daugelis Europos miestų, tarp jų – kaimynių valstybių sostinės, po kelerių metų ketina pradėti elektrifikuoti miesto transportą. Klaipėda siekia tapti naujovių poligonu. Kad šio miesto gyventojai paskatintų savivaldybę įsigyti numatomų gaminti elektrinių autobusų, bandomasis „egzempliorius“, iki šiol naudotas kaip vaizdinė laboratorija, netrukus bus išleistas į reguliarius keleivių vežimo reisus – važinės tarp Autobusų stoties ir Centrinio Klaipėdos terminalo. Kartą įkrovus akumuliatorių jis gali nuriedėti 150 kilometrų.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, mūsų valstybė kasmet gauna maždaug 29 mln. eurų europinių lėšų ekologiniam transportui įsigyti. Dalis šių pinigų galėtų būti skirta ir lietuviškiems elektriniams autobusams. Tačiau bėda ta, kad rengiant viešuosius pirkimus užtikrinti Lietuvos įmonės laimėjimo neįmanoma.

„Vėjo projektų“ pagrindą sudaro Klaipėdos universitetą baigę jauni inžinieriai, tarp jų – Olegas Lyanas, vadovaujantis Klaipėdos universiteto „Robotikos“ klubui, kuris jau ne pirmus metus yra pagrindinis inžinerinių naujovių variklis. Bandomasis elektrinis autobusas buvo sumeistrautas gerokai palengvinus seno „Škoda“ autobuso pagrindą. Inžinieriai jau sukūrė ir visiškai naują elektrinio autobuso prototipą: lengvą, su naujoviška važiuokle bei interaktyviu eksterjeru, o jį pakrikštijo „Dancer“ vardu.

„Vėjo projektų“ komandą šiuo metu sudaro per 30 žmonių, o įrengus eksperimentinę gamyklą numatoma sukurti dar 50 darbo vietų. Bendrovės akcininkai Lietuvoje yra įgyvendinę du stambius 270 mln. litų vertės vėjo elektrinių projektus Kretingos ir Šilutės rajonuose. Per ketverius metus į elektrinio transporto inovacijomis paremtų produktų kūrimą bendrovė buvo planavusi investuoti per 23 mln. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"