TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobiliai jungiami į sistemas

2010 12 22 0:00
Japonijoje bandymai parodys, ar nedideli elektriniai motoroleriai gali pakeisti orą teršiančius automobilius.
AFP/Scanpix nuotrauka

Visai netrukus keliautojus, atvykusius į Prancūziją ar Japoniją, pasitiks dar viena viešojo transporto rūšis - nuomojami elektriniai automobiliai. Lietuvos vadovai nesiryžta prognozuoti, kada tokio tipo transporto priemonės galėtų pasiekti mūsų šalį.

Visai neseniai atrodę lyg utopija, elektriniai automobiliai pamažu ima plisti po pasaulį. Manoma, kad elektra varomos transporto priemonės ateityje galėtų pakeisti įprastais degalais varomus automobilius ir išlaisvinti pasaulio gyventojus nuo prievolės naudoti vis brangstančius naftos produktus.

"Neblogi automobiliai"

Apie būtinybę kurti infrastruktūrą elektromobiliams puse lūpų užsimena ir Lietuvos vadovai, nors realių veiksmų kol kas nesiimama. Viešėdamas Izraelyje Lietuvos ministras pirmininkas Andrius Kubilius apsilankė elektromobilių priežiūros tinklus plėtojančioje įmonėje "Better Place" ir pats išbandė elektrinių automobilių galimybes. Jis įvertino automobilius kaip "labai neblogus" ir prognozavo šio tipo transporto priemonėms šviesią ateitį, tačiau susilaikė nuo komentarų, kada lietuviai galėtų persėsti į elektromobilius ir kiek kainuotų jiems reikalingos infrastruktūros kūrimas.

Tuo tarpu Paryžiaus vadovai skelbia apie gerokai realesnius planus. Nuo kitų metų Prancūzijos sostinėje bus pristatyta 3000 nuomojamų elektrinių automobilių. "Autolib" pavadintas projektas nebus pirmasis bandymas Paryžiuje sukurti viešosios transporto nuomos tinklą. Jis kuriamas sėkmingai veikiančio dviračių nuomos tinklo "Velib" pagrindu.

Paryžiaus merija pranešė, kad automobilius bus galima paimti ir palikti ne mažiau nei tūkstantyje įkrovimo stotelių. Iš vienos jų išvažiavus elektromobiliu, jį vėliau bus galima palikti bet kurioje kitoje mieste esančioje stotelėje, taip pat kaip dabar galima naudotis dviračių nuomos schema.

Žinomos tikslios detalės

Projekto kūrėjai jau numatė net labai konkrečias projekto detales. Automobilį bus galima rezervuoti telefonu, internetu ar tiesiog pasiimti stotelėje. Paslauga turėtų būti gana nebrangi. Planuojama, kad elektromobilis visai dienai kainuos tik 10 eurų, o minimalus mokestis bus 7 eurai už pirmą pusvalandį bei po vieną eurą už kiekvieną papildomą pusvalandį. Negana to, šeimoms bus taikoma papildoma nuolaida.

Elektrinių automobilių infrastruktūros tinklą kursianti "Groupe Bollore" pranešė, kad pirmieji statybos darbai prasidės dar gruodžio pabaigoje, o vasarą vyks pirmieji projekto bandymai su 60 automobilių ir 33 stotelėmis.

Merijos pranešime teigiama, kad projektui kuriami "Bluecar" automobiliai vienu įkrovimu galės nuvažiuoti net 250 kilometrų mieste ir 150 kilometrų užmiestyje. Projektą baigti numatoma po beveik pusantrų metų, 2012 metų kovo 31 dieną.

Bando sistemas

Panašią viešosios elektromobilių nuomos sistemą ketina kurti ir keli Japonijos didmiesčiai. Saitamoje, Kumagajoje ir Chichibu bus bandomi elektriniai automobiliai "Honda", įkraunami hibridiniai automobiliai ir elektriniai motoroleriai.

Saitamos vadovai stebės, kaip elektrinius ir hibridinius automobilius galima susieti su kitomis viešojo transporto rūšimis. Šiame mieste aplinką tausojančių automobilių nuomos paslaugos bus teikiamos prie traukinių stočių.

Kumagajoje bus tikrinama, ar elektriniai automobiliai tinkami naudoti miesto centre, jei į miestą atvykę žmonės pastatytų savo įprastus automobilius vos įvažiavę į gyvenamąją teritoriją ir persėstų į oro neteršiančias transporto priemones.

Chichibu mieste ketinama bandyti tik nedidelius keturračius elektrinius motorolerius "Monpal L200". Šios kompaktiškos transporto priemonės bus nuomojamos vietiniams ir turistams.

Per šią plačią bandymų programą bus išmėgintas ne tik elektromobilių naudingumas realiomis sąlygomis, bet ir naujo tipo įkrovimo stotelių efektyvumas. Šios stotelės elektrą renka saulės baterijomis, taigi turėtų įtikti net radikaliems "žaliesiems", besipriešinantiems elektros gavimui iš branduolinės energijos.

Praėjusią savaitę "Honda" paskelbė, kad neapsiribos šia bandymų programa, bet plės ją į Kaliforniją (JAV) ir galbūt Kiniją.

Per pastaruosius dvejus metus elektrinių automobilių technologijos padarė didžiulį šuolį į priekį, taigi norisi tikėti, kad Vakarų šalims išplėtojus aplinką tausojančių elektromobilių tinklą Lietuva neliks kaip atsilikusi sala.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"