TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobiliai pilasi kaip iš gausybės rago

2016 07 27 6:00
„Audi“ savo elektromobilių proveržį pradės pristatydama rinkai „e-tron quattro“ koncepcinio automobilio pagrindu kuriamą miesto visureigį. „Scanpix“ nuotrauka

Elektra varomų transporto priemonių rinkai ir į elektromobilius besidarantiems vairuotojams pastarosios dienos – džiugus metas. Gamintojai vienas po kito dalijasi ambicingais planais ir žeria naujienas apie būsimus modelius. Ne mažiau šurmulio ir autonominio automobilių valdymo sistemų tema.

Dėmesio centre atsidūrė elektromobilių rinkos novatorių aureole švytinti „Tesla“, kurios valdybos pirmininkas Elonas Muskas viešai išdėstė savo grandiozinį planą. „Tesla“ siekia vidaus degimo variklius iškeisti į elektros motorus visų rūšių žeme riedančiame transporte.

Pasitelks saulės energiją

Pagrindiniai jos plano akcentai: bendrovė jau kitąmet pristatys elektrinius autobusus ir nedidelius sunkvežimius, taip pat automobilių dalijimosi ir integruotas saulės energijos sistemas, kurias pasitelkę privatūs ir verslo klientai galės nesunkiai įkrauti „Teslos“ elektromobilius.

„Be abejonės, privalome tam tikru metu pasiekti tvarios energetikos ekonomiką arba galiausiai sudeginę iškastinio kuro išteklius sugriūsime kaip civilizacija. Privalome atsisakyti iškastinio kuro bet kuriuo atveju. Galima sakyti, visi mokslininkai sutinka, kad atmosferos ir vandenynų užterštumas anglies dioksidu yra beprotiškas, todėl kuo greičiau išplėtosime tvarią energetiką, tuo geriau“, – pažymėjo E. Muskas.

Vienu iš pagrindinių šio plano kozirių turėtų tapti E. Musko valdoma saulės energetikos sprendimų bendrovė „SolarCity“, kuri kitąmet Bafalo mieste, JAV, paleis didžiausią saulės elementų gamyklą ne tik JAV, bet ir visame Vakarų pasaulyje. O tai amerikiečiams leis konkuruoti su saulės baterijų gamybos kainą pastaraisiais metais itin numušusiais kinais.

Kaip sakė E. Muskas, jo valdomos bendrovės netrukus vartotojams pasiūlys visą reikalingą infrastruktūrą. „SolarCity“ pasiūlys efektyvias ir puikiai atrodančias ant stogo montuojamas saulės energijos baterijas, kurių generuojamą elektros energiją bus galima kaupti ant išorinės namo sienos ar kitoje vietoje montuojamose kompaktiškose „Powerwall“ kaupyklose. Jose saugomą energiją bus galima naudoti tiek elektromobilio įkrovai, tiek ir namų reikmėms.

Tai galutinai turėtų nutildyti elektromobilių kritikus, teigiančius, kad elektromobiliai nėra ekologiški, mat didelė dalis elektros energijos vis dar gaminama deginant iškastinį kurą. Todėl, „Teslos“ atstovų tikinimu, vairuotojams, bent jau saulėtose planetos dalyse, netrukus visiškai pakaks didžiausios branduolinės jėgainės – saulės.

Vokiečių ambicijos

Tuo metu „Audi“ paskelbė naujausią planą iki 2020 metų vairuotojams pristatyti tris elektromobilius, kurie iki 2025 metų jau sudarytų 25–30 proc. visų gamintojo parduodamų automobilių. Tai vokiečių spaudai patvirtino „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris. Pagal pristatytą planą, pagrindinės gamintojo plėtros gairės yra elektromobiliai, skaitmeninės paslaugos ir autonominis vairavimas.

Kaip sakė R. Stadleris, vienas iš elektromobilių bus mažas miesto automobiliukas. Kitas planuojamas modelis – elektrinis miesto visureigis, kurį ketinama gaminti pernai Frankfurto parodoje pristatyto „e-tron quattro“ pagrindu. Lėšų elektromobiliams kurti į „dyzelgeito“ skandalą kartu su savininke „Volkswagen Group“ įsivėlusi „Audi“ ketina sutaupyti atsisakiusi ne tokių populiarių modelių gamybos.

„Esame aptarę, kas nutiktų, jei atsisakytume tokių modelių kaip dvidurė A3 versija. Manau, kad tai padarę klientų beveik neprarastume. Geriau jau investuosime laisvas lėšas į naujus modelius bei kitas iniciatyvas“, – sakė R. Stadleris.

Apie spartinamą elektromobilių pristatymą rinkai praėjusią savaitę prakalbo ir „Mercedes-Benz“ valdantis „Daimler“ koncernas. Vokiečiai konkrečius rezultatus ketina pristatyti jau šį rudenį vyksiančioje Paryžiaus automobilių parodoje.

„Daimler“ plėtros vadovas Thomas Weberis pareiškė, jog Paryžiuje nukels uždangą nuo elektrinio „Mercedes-Benz“ prototipo, kuris viena įkrova galės nuvažiuoti iki 500 kilometrų. Šis modelis bus parduodamas nuo 2020 metų.

Tais pačiais metais savo įspūdingą sportinį elektromobilį, žinomą „Mission E“ vardu, pristatys ir „Porsche“, pastaraisiais mėnesiais aktyviai sutraukianti inžinerijos ir IT talentus, reikalingus šio elektromobilio gamyklai, įsikūrusiai pagrindinėje „Porsche“ bazėje prie Štutgarto.

Keturduris „Mission E“ bandomasis bolidas gali ne tik viena įkrova įveikti ne mažiau nei 500 kilometrų, bet ir pasiekti 100 km/h greitį per įspūdingas 3,5 sekundės – greičiau nei gamintojo legenda 911. Tai padaryti jam leidžia iš viso 600 AG generuojantys elektros motorai.

„Tesla“ lyderiauja, kurdama dvi automobilių pramonę galutinai keičiančias technologijas – elektromobilius ir savavaldžius autopilotus. /„Huffpost“ nuotrauka

10 kartų saugiau

Ne mažiau opus klausimas ir autonominis automobilių valdymas. Ypač daug kritikos savavaldžiams automobiliams pasipylė, kai prieš keletą mėnesių „Tesla Model S“ autopilotui vairą patikėjęs Floridos gyventojas žuvo avarijoje, mat automobilio kameros ir radarai, apakinti saulės, neužfiksavo iš šalutinio kelio priešais išnirusio balto sunkvežimio.

Tai pirmoji tokia mirtimi pasibaigusi avarija, kurią sukėlė prieš pusantrų metų pristatyta tiek mieste, tiek užmiestyje automobilį galinti valdyti autopiloto sistema. Nors kol kas autopiloto versija yra įvardijama kaip bandomoji, daugelis automobilio „Tesla“ vairuotojų nesibijo jam perleisti vairo. Kaip nebijojo ir Floridos kelyje žuvęs vairuotojas, kuris eismo įvykio metu ne stebėjo kelią, o automobilio planšetės ekrane žiūrėjo „Hario Poterio“ filmą.

„Mūsų programinės įrangos versija nėra bandomoji įprastine šio žodžio prasme. Jau dabar „Teslos“ autopilotas pasiekė beveik perpus mažesnę avaringumo riziką nei automobilį valdant vairuotojui. Pasiekę tokį lygį, kai autopiloto sistema bus 10 kartų saugesnė, šios įrangos nebevadinsime bandomąja“, – aiškino E. Muskas. Šios sistemos tobulinimo pagrindu tampa nuolat iš „Teslos“ automobilių apie jų valdymą keliaujantys duomenys, pagal kuriuos tobulinami autopiloto algoritmai.

Nei vairo, nei pedalų

Praėjusią savaitę iki 2021 metų vairuotojams pasiūlyti autonominius automobilius pažadėjo ir saugumu itin besirūpinanti „Volvo“, kuri kitąmet pradės bandomųjų modelių testus Švedijoje, Kinijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Švedus itin vilioja šios technologijos galimybės ne tik lengvuosiuose automobiliuose, bet ir sunkiajame transporte.

Iki tų pačių metų rinkai pateikti savavaldį automobilį pažadėjo ir BMW.

Dar vienas klausimas „Volvo“ inžinieriams – kurį kelią pasirinkti: kurti autonomines transporto priemones, kuriose nė nebūtų vairo bei pedalų, kaip nutarė „Google“, ar vis dėlto palikti vairuotojui galimybę perimti mašinos kontrolę.

„Iš tiesų yra du skirtingi požiūriai: arba tai bus visiškai autonominis automobilis, arba toks, kuriame vis dar reikalingas vairas. Klausimas, ar mums reikia tarpinio varianto, ar ne?“ – svarstė „Volvo“ salono dizaino vadovas Robinas Page“as. Analogišką požiūrį yra pareiškę ir „Audi“ vadovai. Jie pripažino, kad vairas ir pedalai kuriamam autonominiam modeliui greičiausiai yra nereikalingi.

Tuo metu Vokietijos priežiūros institucijos gamintojams pranešė rengiančios įstatymą, nurodantį visuose autonominiuose automobiliuose privalomai montuoti juodąją dėžę, kuri nutikus avarijai išsaugos visus būtinus duomenis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"