TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobiliai susikaus lenktynių trasoje

2015 04 09 6:00
Vienas lenktynių Vilnius-Palanga dalyvių - elektra varomas vienatūris "Nissan NV200".   Gamintojo nuotrauka

Gegužės 8-ąją, kai pasaulis minės pergalės prieš nacistinę Vokietiją Antrajame pasauliniame kare 70 metų jubiliejų, Vilniaus Europos aikštėje startuos pirmosios Baltijos šalyse elektromobilių lenktynės. Lygiai per parą vien elektra varomos mašinos privalės pasiekti Palangą, o laimės ta transporto priemonė, kuri finišo liniją kurorto J. Basanavičiaus gatvėje kirs pirmoji.

Tiesa, kaip vakar pristatydami naująsias lenktynes tvirtino renginio organizatoriai, su sąjungininkų pergale prieš septyniasdešimt metų elektromobilių varžybos neturi nieko bendra. "Tiesiog pernai su idėjos partneriais apsvarstėme perspektyvius projektus. Kadangi 2014-aisiais į Lietuvą atvyko nemažai puikių elektromobilių, štai ir sugalvojome surengti jų lenktynes", - kalbėjo vieno varžybų organizatorių žurnalo "Top Gear" vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius.

Pirmosiose elektra varomų automobilių lenktynėse tikimasi sulaukti iki 10 ekipažų. Jau žinoma, kad varžysis „Nissan Leaf“, BMW i3, „Volkswagen eUP!“, „Kia Soul“ ir kiti elektromobiliai. "Volkswagen" importuotojos į mūsų šalį bendrovės "Moller Auto Savanoriai" pardavimo vadovas Tomas Visakavičius žadėjo, kad iki gegužės 8-osios galbūt Lietuvą pasieks ir svarbiausia pastarojo meto elektromobilių pasaulio naujiena - "Volkswagen eGolf".

Trasą rinksis patys

Elektromobiliai daugiausia pritaikyti važinėti miestų gatvėmis, nes vienu baterijų įkrovimu gali įveikti iki 150-160 kilometrų. Tokiomis sąlygomis, be papildomo akumuliatorių įkrovimo, iš Vilniaus į Palangą nenuriedėtų nė vienas. Tad vairuotojams teks patiems modeliuoti kelionės maršrutą, optimalų greitį, kuriuo važiuojant eikvojama mažiausiai energijos, ieškoti papildomų įkrovimo vietų, galbūt net tartis su kavinių, pakelės užeigų šeimininkais, kad jie ištiestų pagalbos ranką. "Jei lenktynių dalyviai važiuos iš Vilniaus į Palangą per Kauną, paskutinė stacionari įkrovimo stotelė jų lauks tik laikinojoje sostinėje. Paskui kiekvienas turės suktis kaip išmano. Mes, organizatoriai, neketiname likti nuošalyje - pusiaukelėje, prie Raseinių, lenktynininkų galbūt lauks kilnojamoji stotelė. Tačiau niekas nėra tikras, kad elektromobilis nesustos, pavyzdžiui, tarp Kryžkalnio ir Palangos. Likus keliolikai kilometrų iki finišo varžybų dalyviai galės prašyti, pavyzdžiui, kavinių ar degalinių savininkų, kad šie leistų įkrauti mašinas tiesiog iš paprasto elektros tinklo", - pasakojo lenktynių rengėjos viešosios įstaigos (VšĮ) "Autoeventus" atstovas Darius Grinbergas.

Elektromobilių varžybų informacijos platintojos VšĮ "Visus Bonus" vadovas Juozas Mažeikis atkreipė dėmesį, kad lenktynininkai turės teisę patys rinktis optimalų, jų nuomone, kelionės maršrutą. "Niekas jiems nenurodinės, kaip pasiekti Palangą. Kiekvienas galės tai daryti savaip, nors ir per Daugpilį. Laimės tas, kuris pirmas kirs finišo liniją Palangos širdyje", - pabrėžė J. Mažeikis.

Dalyvaus tik masiniai modeliai

Lenktynių organizatoriai pripažino, kad elektromobilių varžybos netektų prasmės, jei jose dalyvautų šiuo metu kone pažangiausiomis technologijomis aprūpintas "Tesla" markės elektromobilis. Vieną jų turi verslininkai iš Palangos, bendrovės "Du broliai" bendraturčiai Vaidas ir Tomas Jankauskai. Pagal elektromobilio techninius duomenis, kartą įkrovus akumuliatorius šiuo prabangiu, apie 100 tūkst. eurų kainuojančiu „Tesla Model S Performans“ galima įveikti 480 kilometrų.

Per spaudos konferenciją D. Grinbergas paaiškino, kodėl, net jei ir būtų galimybė, nekviestų į varžybas turinčiųjų "Tesla". "Lenktynėse važiuos daugiau masiniam naudojimui skirti modeliai, kainuojantys santykinai nedaug. Jei dalyvautų "Tesla", tai būtų tas pat, kas į žiedines lenktynes įsileisti "Formulės-1" bolidą", - vaizdingai palygino "Autoeventus" vadovas.

K. Judzentavičius pažymėjo, kad varžytis bus leidžiama tik tiems elektromobiliams, kurie parduodami Lietuvoje. "Artimiausios "Tesla" atstovybės yra Stokholme (Švedija) ir Berlyne (Vokietija)", - sakė Top Gear" vyriausiasis redaktorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"