TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobiliai toliau lenkia Lietuvą

2014 08 06 6:00
Vienoje Baltijos šalių įregistruotas egzotiškasis elektromobilis "Renaul Zoe" vienąkart įkrautas gali nuvažiuoti 210 kilometrų.  Gamintojo nuotrauka

LŽ turimais duomenimis, per pirmąjį pusmetį Baltijos šalyse buvo registruoti 129 nauji elektromobiliai, tačiau tik 2 iš jų - Lietuvoje.

„Lietuviai geriau nusipirks dešimt senų „Audi“ nei vieną gerą naują transporto priemonę, ypač jei tai yra elektromobilis“, - situaciją elektra varomų transporto priemonių rinkoje dienraščiui trumpai apibūdino bendrovės „Transmitto“ atstovas Vytautas Dailydka.

Prieš ketverius metus „Transmitto“ buvo tapusi italų elektromobilių gamintojos „Tazzari“ atstove, tačiau dabar atstovavimo sutartis yra nutraukta. „Esame nutraukę atstovavimo sutartį, nes mūsų netenkino produkto priežiūra. Gamintojai organizavo priežiūrą ne taip, kaip mes norėtume ir kaip ji turėtų būti organizuojama. Dabar esame tiktai „Tazzari“ serviso padalinys“, - informavo V. Dailydka.

„Transmitto“ servisas atlieka Lietuvoje parduotų penkių mažųjų „Tazzari Zero“ elektromobilių priežiūrą.

Verslininkas - nustebęs

LŽ duomenys rodo, kad nuo sausio iki birželio buvo įregistruota, greičiausiai Estijoje, 14 naujų „Tazzari CitySport“, tačiau „Transmitto“, kaip tvirtino V. Dailydka, prie tokios italų sėkmės niekaip neprisidėjo. Kartu V. Dailydką stebino registravimo statistika, nes, jo žiniomis, estai ir latviai savo šalyse kol kas neturi „Tazzari“ atstovybių. „Gal tai naudotos transporto priemonės?“ - netgi perklausė „Transmitto“ atstovas.

LŽ dienraščio duomenimis, be „Tazzari“, Estijoje ir Latvijoje dar buvo registruoti 85 „Nissan Leaf“, 17 „Mitsubishi i-MiEV“, 12 „Tesla Model S“, taip pat – du prancūziški elektromobiliai „Renault Zoe“ ir „Mia Mia“. Tiesa, „Mia“ gaminusi kompanija jau spėjo kovą bankrutuoti.

Iš šio margumyno lietuviai įregistravo vos du elektromobilius - „Mitsubishi i-MiEV“ ir „Tesla Model S“. Amerikoje gaminamą prabangų elektromobilį įsigijo vienas prestižiniais drabužiais prekiaujančios įmonės „Du broliai“ savininkų Tomas Jankauskas. Pirkinys verslininkui kainavo 300 tūkst. litų.

Uždaras ratas

Nors atsakydamas į klausimą, kodėl Lietuvos pirkėjai į elektromobilius žiūri atstumiančiai, V. Dailydka įvardijo savitą lietuvių mentalitetą, yra ir kitų dalykų, lemiančių lietuvių pasirinkimą.

Pirmiausia – elektra varomoms mašinoms nėra tinkamos infrastruktūros. Vilniuje tik neseniai buvo pastatyta greitojo įkrovimo stotelė (GĮS), kurioje elektromobilio vairuotojas jau gali jaustis taip, tarytum tradiciniu automobiliu būtų atvykęs į įprastą degalinę. Iki pusės valandos – per tiek laiko naujoji GĮS įkrauna elektromobilį. Taigi įkrovimo procesas joje trunka bent keturis kartus ilgiau, nei pripildyti automobilio baką dyzelino ar benzino įprastoje degalinėje. Tačiau kitose Lietuvoje dabar veikiančiose įkrovimo stotelėse reikėtų užtrukti ir kelias valandas. Vairuotojams tai nėra patogu, dėl to dalis jų atsisako planų įsigyti elektra varomą transporto priemonę.

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius dienraščiui LŽ atskleidė, kad artimiausiu metu dar viena GĮS turėtų atsirasti prie Vilniaus-Klaipėdos magistralės. Paklaustas, kodėl GĮS infrastruktūra nėra plėtojama sparčiau, viceministras atsakė paprastai: „Nėra elektromobilių.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"