TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobilių gamintojas staigmeną pristatė vaizdo klipe

2016 10 23 17:00
Važiuodamas elektromobiliu “Tesla Model S” su naująja “Autopilot” visaverte autonominio vairavimo pajėgumų sistema „Level 5“ bandytojas savo rankas nuolat laikė arti vairaračio, kad bet kuriuo galėtų perimti valdymą. Gamintojo nuotrauka

Praėjusį trečiadienį (spalio 19 dieną) Amerikos elektromobilių gamintojas „Tesla Motors Inc.“ pagaliau pristatė naujieną, kurią pasaulio žiniasklaida vadino „ilgai laukta“:  visavertę vadinamųjų „Level 5“ autonominių pajėgumų sistemą.

Šiuo metu prabangius „Tesla“ elektromobilius vairuotojams padeda vairuoti pagalbinio vairavimo sistema „Autopilot“, kuri mašinas padeda valdyti dažniausiai greitkeliuose. „Autopilot“ viena sudedamųjų dalių yra autonominių pajėgumų sistema „Level 3“, ir ją gali įjungti tiktai vairuotojas. Mašinos kelyje atsiradus kliūčiai elektronika gali priversti elektromobilį sustoti, persirikiuoti, valdyti jo greitį, tačiau valdymas tampa problemiškas važiuojant, pavyzdžiui, kalnuota vietove, kur kalvos gali užstoti per GPS iš palydovų perduodamą signalą. Tada nedelsiant į savo rankas mašinos valdymą vėl turi perimti vairuotojas, antraip gresia nelaimė. Kad „Autopilot“ nėra tas pat, kas visiškai savarankiška transporto priemonės valdymo sistema, parodė ir 2016 metų gegužės 7 dieną įvykusi tragedija JAV Floridos valstijoje.

„Level 5“ leis pavakarieniauti prie vairo

Tuomet netoli Villistono miesto žuvo prabangaus elektromobilio „Tesla Model S“ vairuotojas Joshua D. Brownas. Automagistralėje mašinai kelią pastojo į kairę per dvi autostrados juostas sukantis sunkvežimis su puspriekabe. Vadinamasis autopilotas atsiradus kliūčiai lyg ir privalėjo elektromobilį sustabdyti. Bet to neįvyko ir „Tesla Model S“ dideliu greičiu palindo po vilkiko puspriekabe. Ši tiesiog „nupjovė“ elektromobilio kabinos viršutinę dalį. Po to „Tesla Model S“ dar riedėjo autostrada, išvažiavo į šalikelę, už kelių šimtų metrų nuo eismo įvykio vietos rėžėsi į pakelės tvorą, nuvertė ją, apsisuko ir sustojo tik tada, kai jos kelyje atsirado dar viena tvora. Vairuotojas, aišku, buvo žuvęs dar susidūrimo akimirką.

J.D.Brownas taip pasitikėjo elektromobilio pagalbine elektronine valdymo sistema „Autopilot“, kad nelaimės metu žiūrėjo ant mašinos skydo pritvirtintame ekrane nuotykių filmą „Haris Poteris“. Jei vairuotojas to nebūtų daręs, greičiausiai nelaimės būtų išvengęs.

Tačiau su naująja „Level 5“, kuri irgi taps „Autopilot“ sudedamąja dalimi, kaip spalio 19-ąją pristatydamas naująją visiškai savarankiško vairavimo sistemą informavo „Tesla Motors Inc.“ Vadovas Elonas Muskas, sėdintis prie vairo žmogus jau galės ne tik kino juostą žiūrėti, bet ir pavakarieniauti, skaityti knygą ar netgi nusnūsti.

Naujosios „Level 5“ pristatymą lydėjo išmani rinkodaros kampanija. Jos vadovai pasaulio žiniasklaidą taip supainiojo, kad ši likus maždaug mėnesiui iki „Level 5“ pristatymo daug spėliojo, kokią gi staigmeną „Tesla Motors Inc.“ pasauliui parengė praėjusį ketvirtadienį? Buvo prifantazuota ne iki to, jog spalio 19-ąją amerikiečiai pristatys pigiausią elektra varomą kompaktišką miesto visureigį „Tesla Model Y“. Rinkodaros triukas suveikė – visas pasaulis užgniaužęs kvapą laukė, kuo gi nustebins „Tesla“? Reikia pasakyti, kad naujosios „Level 5“, kuri anonsuojama kaip tobula savarankiško vairavimo pajėgumų sistema, irgi buvo didelė staigmena.

Sistemos veikimas – tik klipe

Tiesa, per pristatymą jos dalyviams naujosios „Level 5“ nebuvo leista išbandyti realiomis sąlygomis. Parodytas tik vaizdo klipas. Jame naujosios autonominio vairavimo pajėgumų sistemos valdoma „Tesla“ iš tikrųjų važiavo taip, lyg transporto priemonę būtų valdžiusi ne elektronika, o žmogus. Tačiau klipe buvo matyti prie vairo laikomos bandytojo rankos, kurios bet kurią akimirką galėjo perimti valdymą. Vadinasi, visiško pasitikėjimo naująją „Level 3“ trūko net ir profesionaliems bandytojams.

Beje, „Tesla Motors Inc.“ atstovai irgi pripažįsta, kad naujoji technologija dar nėra galutinai paruošta. Šiuo metu naująsias (bet dar neaktyvuotas) sistemas į „Model S“ sedanus ir „Model X“ mažuosius miesto visureigius montuojanti automobilių gamintoja praneša ketinanti toliau tikrinti sistemą, kai su ja bus įveikinėjami milijonai realiais keliais nuvažiuotų kilometrų.

„Tesla“ sukurtos sistemos veikimas užtikrinamas aštuoniomis kameromis, fiksuojančiomis 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį iki 250 metrų atstumu. Dvylika atnaujintų ultragarsinių jutiklių versijos suteikė šiai elektromobilių gamintojai galimybę fiksuoti kietus ir nekietus objektus dvigubai didesniu atstumu nei anksčiau. Galiausiai naujas elektroninis „neuronų tinklas“ apjungs visus vizualinius, garsinius ir radarų fiksuojamus duomenis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"