TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektromobilių rinkoje - laukimo nuotaika

2013 03 20 6:00
Reuters/Scanpix nuotrauka/C.Ghosnas nusprendė atsakomybę už baterijas palikti ant įmonės pečių ir tikisi nors taip pritraukti elektromobilių pirkėjų.

Elektra varomais automobiliais naudotis Lietuvoje kol kas ryžtasi tik entuziastai, bet ir visoje Europoje jais dar nėra važinėjama masiškai.

Mintimis apie tai, ko trūksta, kad aplinkai nekenksmingų automobilių rinka pajudėtų iš mirties taško, savaitės skiltyje dalijosi Just-auto.com vyriausiasis redaktorius Dave'as Leggettas.

"Praėjusią savaitę vairavau įprastinį automobilį, elektra varomą "Renault Zoe". Be to, pusryčiavau su "Renault" vadovu Carlosu Ghosnu ir jis primygtinai tikino, kad "Zoe" yra tikras automobilis, kuris neturėtų būti painiojamas su padailintais golfo laukų vežimėliais, suformavusiais elektromobilių asortimento įvaizdį. Sutinku su juo. "Renault Zoe", kaip ir "Nissan Leaf", sudaro galimybes elektromobiliams įsitvirtinti ir keičia žmonių suvokimą apie juos. Elektromobilio vairavimas ima atrodyti vis kasdieniškesnis ir ne toks ekscentriškas.

Elektra varomų automobilių laikotarpis dar tik prasideda ir kol kas jie neįsisuko į rinką su trenksmu. Revoliucinės technologijos niekada nėra priimamos lengvai, kad ir apie kokią sritį pagalvotumėte. C.Goshnas taip pat pabrėžė, kad inovacijoms įvertinti reikia laiko - rinka visuomet laukia ženklų, ar jos sėkmingos, ar ne. Jei elektromobiliams pavyktų bent kiek įsitvirtinti automobilių rinkoje, imtų keistis ir jų gamyba. Augant kiekiui vieneto kaina krinta. Atsarginės dalys atpinga. Investuoja tiekėjai. Daugėja tyrimų, kaip reikėtų tobulinti naujus produktus. O mažesnė kaina reiškia didėjančią paklausą. Be to, įsibėgėtų infrastruktūros kūrimas, nes įkrovimo vietų poreikis taptų akivaizdus, o daugėjant įkrovimo vietų elektromobiliai taptų dar patrauklesni.

Tokį planą jau seniai puoselėjo "Tesla". Jos sportinis rodsteris turėjo būti pirmasis modelis, keičiantis visuomenės požiūrį į elektromobilius, o tuomet turėjo būti pradėti masiškai gaminti pigesni modeliai. Tačiau taip neįvyko. Visuomenė sunkiai priima radikaliai naujus dalykus. Žinoma, visuomet yra ankstyvų drąsuolių, bet dauguma susilaiko dėl rizikos, kuri perkant tokį brangų loterijos bilietą, kaip automobilis, labai didelė. Kam švaistyti pinigus ankstyvo modelio baterijoms, kai jos nuolat sparčiai tobulėja? Sukelti paklausą užtrunka, o investavus daugybę pinigų laikas greičiau prailgsta.  

Vis dėlto elektromobiliai atrodo labai perspektyvūs, net jei dabar esate nusiteikęs skeptiškai. Visame pasaulyje žmonės daugiau galvoja apie aplinkosaugą. Didėjanti žmonių populiacija, baigtinių energijos išteklių naudojimas, ekstremalūs klimato pokyčiai išduoda dideles problemas. Akivaizdus pavyzdys - oro užterštumas Kinijoje, vyriausybė to negali ignoruoti. Taigi dar vienas elektromobiliams palankus dalykas - įvairių šalių teisiniai aktai, darantys įtaką automobilių pramonės darbui. Ar kalbėtume apie griežtesnį išmetamųjų dujų limitą, ar apie formuojamus elektromobilių parkus, tarptautinės tendencijos aiškios. Automobilių gamintojai savo modelių gamą sieks papildyti elektromobiliais ir hibridais, kad galėtų prisitaikyti prie skirtingų reikalavimų.

Vienas dalykas, išskiriantis "Renault Zoe", yra maža įsigijimo kaina. Pritaikius valstybės skiriamas nuolaidas Prancūzijoje jis kainuos 13,7 tūkst. eurų (apie 48 tūkst. litų). Tai tiek pat, kiek kainuoja naujasis "Clio". Tiesa, "Renault" šiek tiek sugudravo - už "Zoe" baterijos nuomą teks mokėti dar po 79 eurus (apie 278 litus) per mėnesį, bet klientui nebereiks jaudintis, kas bus, jei baterija greitai išsikvėps, nes už ją visą laiką bus atsakingas gamintojas. Drįsčiau lažintis, kad ne vienas koncernas atidžiai stebės, kaip "Zoe" šįmet seksis Europoje."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"