TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Elektroninė sistema pasienyje rikiuos eiles

2014 02 18 6:00
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Nuo kovo pradžios labiausiai apkrautame Medininkų pasienio kontrolės punkte pradės veikti elektroninė eilių valdymo informacinė sistema (EVIS), kuri suteiks galimybę vežėjams sieną kertančius vilkikus registruoti iš anksto ir kirsti sieną numatytu laiku.

Vilkikų spūstys pasienyje – ypač opus klausimas didžiųjų švenčių laikotarpiu. Taip pat dažnai nevienadienės spūstys kyla vienos ar kitos šalies pasienio ir muitinės tarnyboms ėmus taikyti papildomas procedūras. Pavyzdžiui, prieš praėjusias Kalėdas pasienyje su Baltarusija esančiame Medininkų kontrolės punkte, kurį kerta net trečdalis šalies tranzito srauto, susidariusios eilės nusidriekė iki pat Vilniaus, o vairuotojams šventes teko leisti sunkvežimių kabinose. Savo eilės kirsti sieną jie laukė keletą parų.

Baltarusiai susidomėjo

„Sienos kirtimas visada yra dviejų šalių reikalas. Jei Baltarusijos ar Rusijos pusėje kils papildomų kliūčių, išmani elektroninė EVIS sistema nepagelbės. Taigi kalbamės su rusais ir baltarusiais, kad jie taip pat įdiegtų analogiškas sistemas. Baltarusiai tuo susidomėję. Bendruose susitikimuose jie akcentuoja, kad kai mes baigsime įdiegti sistemą savo kontrolės punktuose, jie norėtų atvažiuoti ir apžiūrėti, kaip ji veikia, ir tada galutinai nuspręstų, ar diegti ją patiems“, - pabrėžė Pasienio kontrolės punktų direkcijos (PKPD) vadovas Arnoldas Tvaronavičius.

Pasak PKPD direktoriaus, tokia sistema jau kurį laiką testuojama Kybartų pasienio punkte. Tačiau per šį punktą keliaujančių vilkikų srautas yra kur kas mažesnis nei Medininkams tenkanti apkrova. Taigi jei sistemą sėkmingai pavyks įdiegti Medininkų punkte, iki metų pabaigos ji atsiras ir Panemunėje, Lavoriškėse bei Šalčininkuose. Pasieniečiai nusprendė, kad šios sistemos neverta įrengti Nidos ir Raigardo punktuose dėl to, kad jiems tenkantis srautas yra minimalus. Jį sureguliuoti pasieniečiams elektroninių pagalbininkų nereikia.

Už vilkiką – trys litai

A.Tvaronavičiaus teigimu, naujoji elektroninė sistema padės išvengti pasienyje nusidriekiančių sunkvežimių eilių. / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kol sistema bandoma, vežėjai ja gali naudotis nemokamai. Vėliau iš bandomosios versijos perėjus į visą darbo režimą vieno sunkvežimio registracija kainuos apie 3 litus. Kol kas Kybartų pasienio punkte vežėjai šia sistema, A.Tvaronavičiaus teigimu, naudojosi negausiai. Bet pasieniečiai tikisi, kad ją paleidus Medininkų punkte susidomėjimas netruks išaugti.

„Pati sistema kainavo 300 tūkst. litų, jai įrengti ir palaikyti skirta dar daugiau. Sistemą kartu su konkursą laimėjusia estų bendrove diegia Ekskomisarų biuras. Kadangi sistemai išlaikyti reikės lėšų, kompensuoti valstybės išlaidas ketiname rinkdami vilkikų registracijos mokestį. Nemanau, kad trys litai sieną kertantiems sunkvežimiams yra dideli pinigai“, - teigė pašnekovas.

Vykimo per Medininkų postą tvarka iš anksto neregistruotoms transporto priemonėms nuo kovo nesikeis, o iš anksto registruotos krovininės transporto priemonės turės judėti prioritetiniams krovininiams automobiliams skirta eismo juosta iki magistralinio kelio A3 Vilnius–Minskas 32 kilometre esančio posto. Čia valstybinių numerių nuskaitymo įrenginiu bus nuskaitytas jos valstybinis numeris ir transporto priemonė nukreipiama į Medininkų postą.

Iš anksto registruotis kirsti valstybės sieną per Medininkus vežėjai nuo šiandien, vasario 18 dienos, gali interneto adresais www.ltsiena.lt, www.ltborder.lt, www.lithuanianborder.eu. Veikiant bandomajai EVIS versijai iš anksto registruotis galės tik krovininės transporto priemonės ir tik 120 jų per parą. Išankstinio rezervavimo vietos bus tolygiai išdėstytos visą parą, t. y. penki iš anksto registruoti krovininiai automobiliai per valandą.

Palaukimo aikštelių belaukiant

Sureguliuoti ir į laisvesnius kontrolės punktus perskirstyti sunkvežimių srautą leisianti sistema – ne vienintelis šiuolaikiškas pasienyje įgyvendinamas projektas. „Tikimės, kad nuo šių metų vidurio padėtis pasienyje vilkikų vairuotojams iš esmės palengvės, nes prie Medininkų kontrolės punkto turi pradėti veikti dvi palaukimo aikštelės-terminalai. Jose vilkikų vairuotojai galės gauti įvairias maitinimo ir sanitarines paslaugas, bus skalbykla, „Wi-Fi“ interneto prieiga. Kai susidarius grūstims vilkikų vairuotojai turės laukti, kada galėtų kirsti sieną, tai vyks civilizuotai“, - paaiškino A.Tvaronavičius.

Panašus terminalas įrengiamas ir prie Kybartų pasienio punkto. Planuojama, kad juo naudotis vilkikų vairuotojai galės nuo kitų metų. Kybartų palaukimo terminalą valdys PKPD, o Medininkuose aikšteles patikėta įrengti privačioms bendrovėms. LŽ primena, kad viena iš Medininkų palaukimo aikštelių, kurią įrengia bei vėliau valdys muitinės tarpininkės paslaugas teikianti įmonė „Durga“ ir kurioje tilps 280 transporto priemonių, vilkikus turėjo priimti jau praėjusių metų gruodį. Tačiau užtrukus statyboms atidarymo terminas nukeltas iki šių metų vasaros.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"