TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

ES ekologiško transporto rinkoje karaliauja Bulgarija

2016 09 09 6:00
Modernūs papildomai įkraunami hibridiniai automobiliai dažnai yra per brangūs ne tik neturtingų Rytų Europos šalių, bet ir Vakarų vairuotojams. Lietuvos žinių archyvo nuotraukos

Pirmąjį 2016 metų pusmetį Bulgarijoje naujų alternatyviais degalais varomų transporto priemonių rinka padidėjo net 1050 procentų. Pagal jos dinamiką ši šalis sausį-liepą buvo pirma Europos Sąjungoje (ES). Pernai tuo pačiu laikotarpiu ES lyderiavo Lietuva, anuomet fiksavusi 500 proc. alternatyvaus transporto rinkos šuolį.

Tai rodo „Lietuvos žinių“ atlikta naujausios Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitos analizė. Prie alternatyviais degalais varomų transporto priemonių, kurios dažnai vadinamos tiesiog ekologišku transportu, priskiriami: 1) elektromobiliai; 2) hibridiniai automobiliai; 3) papildomai įkraunami hibridiniai automobiliai; 4) suspaustomis dujomis ir benzinu varomi automobiliai. Šiuos ACEA vadina „kitų rūšių alternatyviais degalais varomu transportu“.

Naujausia asociacijos ataskaita rodo, kad per pirmus šešis šių metų mėnesius Lietuvoje buvo registruotos 169 naujos ekologiškos transporto priemonės, arba 31 proc. daugiau negu 2015 metų pirmąjį pusmetį (129). Bet net ir toks geras rezultatas tarp 24 ES valstybių, kurių duomenis skelbia ACEA, mūsų šaliai pagal rinkos augimą leido užimti tik 13 vietą. Informacijos asociacijai neteikia 4 ES narės – Malta, Kipras, Slovėnija ir Kroatija.

Lietuvos duomenys nėra tikslūs

Tačiau ne visai tikslūs gali būti ir Lietuvos siunčiami duomenys. Kaip galima spręsti iš ACEA ataskaitos, mūsų šalis asociacijai teikia informaciją tik apie elektromobilius ir hibridinius automobilius, o lentelėse, kuriose rašomi papildomai įkraunamų hibridinių mašinų ir kitų rūšių alternatyviais degalais varomų transporto priemonių skaičiai, prie Lietuvos nurodyta „N. d.“ („Nėra duomenų“). Šios raidės matyti ir tose eilutėse, kuriose minimos labiausiai ekonomiškai atsilikusios ES narės – Rumunija ir Bulgarija. Regis, tos irgi tiksliai nežino, kiek jų rinkose registruojama papildomai įkraunamų hibridinių automobilių ir mašinų, kurių degalai – vandenilis bei suspaustos dujos.

Mūsų šalies vardu informaciją ACEA teikiančios Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) administracijos vadovas Rokas Knyva „Lietuvos žinioms“ teigė, jog „balta dėmė“ statistikoje apie alternatyviais degalais varomas naujas mašinas atsirado dėl to, kad jas registruojanti valstybės įmonė „Regitra“ vis dar nesukūrė metodikos, leidžiančios atskirti skirtingas ekologiško transporto rūšis. LAA Europos asociacijai siunčia būtent iš „Regitros“ gautą informaciją.

„Kol kas „Regitra“ neskirsto alternatyviais degalais varomų transporto priemonių Lietuvoje tokiais parametrais, kokiais jas skirsto kitos ES šalys. Matyt, nedidelis ekologiškų automobilių skaičius bus įpiršęs mintį, jog alternatyvus transportas Lietuvoje yra toks mažareikšmis, kad neverta dėl jo ir stengtis“, – spėjo R. Knyva.

Rokas Knyva: "Kol kas „Regitra“ neskirsto alternatyviais degalais varomų transporto priemonių Lietuvoje tokiais parametrais, kokiais jas skirsto kitos ES šalys."

ACEA ataskaitoje rašoma, kad 2016 metų sausį-liepą Lietuvoje buvo įregistruoti 207 nauji hibridiniai automobiliai ir 47 elektromobiliai. Pagal elektra varomų transporto priemonių rinkos augimą, kuris Lietuvoje per pusmetį, palyginti su 2015 metų pirmais šešiais mėnesiais, pasistiebė 113,6 proc., sugebėjome užimti 4-ąją vietą. Pirmavo Vengrija (+246,4 proc.), Austrija (+146,7 proc.) ir Ispanija (+127,4 proc.).

Sąstingis ES senbuvėse

Nors ES įmonės ir piliečiai nuolat raginami rinktis ekologišką transportą, atrodo, šį kvietimą 2016 metų pirmąjį pusmetį, kaip galima spręsti iš ACEA pateikiamų duomenų, girdėjo tik Rytų Europos valstybės. ES senbuvių naujo alternatyvaus transporto rinka net pradeda klimpti į sąstingį.

Asociacija skelbia, kad nuo sausio iki liepos (imtinai) ES buvo registruota 302 819 naujų alternatyviais degalais varomų transporto priemonių, arba 3,5 proc. daugiau negu tą patį laikotarpį pernai (292 616). Pirmąjį šių metų pusmetį ES senbuvių rinkos augo tik 2,7 proc., o rytinių ES narių – 26 procentais.

Ekologiškų mašinų entuziastams dar labiau nerimo turėtų kelti 2016 metų antrojo ketvirčio rezultatai. ACEA nurodo, kad šių metų balandį-liepą ES rinkoje įmonės ir fiziniai asmenys įregistravo 147 784 naujas ekologiškas lengvąsias transporto priemones, arba vos 0,6 proc. daugiau negu 2015-ųjų antrąjį ketvirtį (146 965). Penkiolikos ES senbuvių rinka smuko 0,9 procento. Ją gelbėjo tik 42,5 proc. išaugęs registravimas devyniose „naujose“ ES šalyse.

Tiesa, jų indėlis į visos ES ekologijos plėtrą menkas. Sausį-liepą Bulgarijoje, Estijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Slovakijoje ir Čekijoje buvo įregistruotos 12 903 alternatyviais degalais varomos transporto priemonės, o tai sudarė tik apie pusę procento bendro ES šalyse registruotų tokių mašinų skaičiaus (302 819). Lyderė pagal alternatyviais degalais varomų naujų automobilių registravimą tarp ES narių, kurias ACEA įvardija kaip „naujas“, buvo Lenkija. Ji pirmąjį šių metų pusmetį įregistravo 7888 tokias transporto priemones.

Dešimt ES šalių, kuriose buvo fiksuotas didžiausias alternatyviais degalais varomų transporto priemonių rinkos augimas 2016 m. II ketv.

VietaŠalisĮregistruota mašinų (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Bulgarija115 (16**)+1050
2.Estija214 (98)+118,4
3.Vengrija508 (259)+96,1
4.Graikija540 (277)+94,9
5.Rumunija203 (106)+91,5
6.Ispanija9172 (4975)+84,4
7.Lenkija4130 (2359)+75,1
8.Suomija1592 (957)+66,4
9.Danija2168 (1327)+63,4
10.Airija408 (276)+47,8
...13.Lietuva169 (129)+31

* Palyginti su 2015 m. II ketvirčiu

** 2015 m. II ketvirčio registravimo rezultatas

Šaltinis: ACEA

Dešimt didžiausių ES alternatyviais degalais varomų transporto priemonių rinkų 2016 I pusm.

VietaŠalisĮregistruota mašinų (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Italija104 648 (121 297)**–14,7
2.Didžioji Britanija46 014 (37 933)+21,3
3.Prancūzija42 277 (39 070)+8,2
4.Vokietija28 335 (26 742)+6
5.Ispanija16 771 (9978)+68,1
6.Švedija14 643 (10 819)+35,3
7.Belgija10 867 (6523)+66,6
8.Olandija9299 (18 551)–49,9
9.Lenkija7888 (5548)+42,2
10.Danija3904 (2434)+60,4
...17.Estija353 (198)+78,3
...22.Lietuva254 (196)+29,6
...23.Latvija155 (197)–21,3

* Palyginti su 2015 m. I pusm.

** 2015 m. sausio-birželio (imtinai) registravimo rezultatas

Šaltinis: ACEA

Dešimt ES valstybių, kuriose buvo fiksuotas didžiausias alternatyviais degalais varomų transporto priemonių rinkos augimas 2016 m. I pusm.

VietaŠalisĮregistruota mašinų (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Bulgarija177 (20**)+785
2.Vengrija867 (428)+102,6
3.Rumunija334 (171)+95,3
4.Estija353 (198)+78,3
5.Ispanija16 771 (9978)+68,1
6.Suomija3134 (1877)+67
7.Belgija10 867 (6523)+66,6
8.Graikija872 (568)+53,5
9.Lenkija7888 (5548)+42,2
10.Austrija4234 (3032)+39,6
...13.Lietuva169 (129)+31

* Palyginti su 2015 m. I pusmečiu

** 2015 m. I pusm. registravimo rezultatas

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"