Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

ES naujų automobilių rinka prisnūdo

 
2017 05 17 11:30
Ekonomikos analitikai prognozuoja, kad dėl "Brexit" Didžiosios Britanijos naujų automobilių rinka gali ilgam nugrimzti į recesiją.   
Ekonomikos analitikai prognozuoja, kad dėl "Brexit" Didžiosios Britanijos naujų automobilių rinka gali ilgam nugrimzti į recesiją.    "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Europos Sąjungos (ES) naujų lengvųjų automobilių rinka to nematė beveik ketverius metus – balandį, palyginti su tuo pačiu 2016 metų mėnesiu, ji krito 6,6 procento. Nuosmukį patyrė net 16 ES valstybių iš 27 (be Maltos).

Pastarąjį kartą ES naujų automobilių registravimo smukimas (5 proc.) fiksuotas 2013 metų rugpjūtį. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, praėjusį mėnesį ES buvo registruotos 1 191 034 naujos lengvosios mašinos, pernai balandį – 1 274 685.

Labiausiai krito Airijos (24,5 proc.) rinka. Tačiau dar daugiau nerimo kelia faktas, kad kone visose didžiausiose ES šalyse, išskyrus Ispaniją, naujų lengvųjų automobilių registruota gerokai mažiau. „Brexit“ išgyvenančioje Didžiojoje Britanijoje balandžio rinkos nuosmukis sudarė 19,8 proc., Vokietijoje – 8 proc., Prancūzijoje – 6 proc., Italijoje – 4,6 procento. Ispanijoje 2017 metų balandį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, registravimas didėjo, bet labai menkai – vos 1,1 procento. ACEA skaičiavimais, praėjusį mėnesį penkiolikoje senųjų ES narių buvo fiksuotas vidutinis 7,8 proc. naujų automobilių registravimo nuosmukis. Savitu Bendrijos lokomotyvu tapo asociacijos ataskaitose naujokėmis vis dar vadinamos ES šalys, kurioms priklauso ir Lietuva.

Analitikas padėties nedramatizuoja

Anot ACEA, dvylikos naujųjų ES narių naujų automobilių rinka balandį augo 8,2 proc., bet ne visur. Pavyzdžiui, kaimynėje Latvijoje ji traukėsi 3,2 procento. Iš naujokėmis vadinamų ES valstybių neigiamas registravimo rezultatas balandį dar buvo fiksuotas Čekijoje (1,7 proc.) ir Slovakijoje (0,1 proc.).

Nesėkmės naujų automobilių rinkoje visuomet verčia suklusti, nes įmonės ir gyventojai naujas mašinas noriai perka tuomet, kai jų lūkesčiai dėl ateities būna geri. Bet staigus krytis rodo ir staigų nuotaikų pokytį – žmonės pasijunta neužtikrinti dėl savo ekonominių perspektyvų. Tada atliekamus pinigus jie noriau laiko banko sąskaitose, nei investuoja į tokį greitai nuvertėjantį daiktą kaip naujas automobilis.

Geriausiųjų pagal augimą praėjusio mėnesio penketuką baigė Lietuva, kurioje balandį rinka padidėjo 10,7 procento

Vis dėlto SEB banko vyriausiasis analitikas Tadas Povilauskas siūlo nedramatizuoti situacijos. „Iš ES valstybių ekonominė padėtis blogėja tik Didžiojoje Britanijoje, kuri nutarė atsiskirti nuo ES. Vien britų nacionalinė valiuta svaras sterlingų nuo metų pradžios nuvertėjo 20 procentų. Kadangi Jungtinė Karalystė daugumą naujų automobilių importuoja iš žemyninės Europos, jai tiek pat procentų pabrango ir mašinos. Greičiausiai tam tikra dalis britų, planavusių įsigyti naujus automobilius dar senomis kainomis, šioms pakilus pakeitė planus“, – spėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Kitose senosiose ES valstybėse naujų mašinų rinkos nuosmukį, T. Povilausko nuomone, galėjo lemti sezoniškumas. „2016 metais Velykas šventėme kovą, šiemet – balandį, štai jums ir mažiau dienų, kai europiečiai galėjo apsipirkti. Svarbiausia – ką tik gauti Eurostato duomenys atskleidžia, kad daugumos žemyninės Europos dalies valstybių ekonominiai balandžio rodikliai yra puikūs, o Rytų Europoje – dar ir labai geri. Dėl to padėties nedramatizuočiau“, – tvirtino SEB vyriausiasis analitikas.

Lietuva – tarp dinamiškiausių

Balandį, palyginti su tuo pačiu 2016 metų mėnesiu, didžiausias naujų automobilių rinkos augimas tikrai fiksuotas beveik vien Rytų Europos šalyse. Į pirmą penketuką iš Vakarų valstybių sugebėjo prasibrauti tik Portugalija – joje balandį naujų automobilių rinka didėjo 17,8 proc. (2-oji vieta). O pirmąją poziciją pagal rinkos augimo tempą užėmė Kroatija (29,6 proc.), trečiąją – Lenkija (14,4 proc.), ketvirtąją – Bulgarija (14,1 proc.). Geriausiųjų penketuką baigė Lietuva, kurioje naujų automobilių praėjusį mėnesį registruota 10,7 proc. daugiau negu 2016-ųjų balandį.

Per keturis mėnesius, 2017 metų sausį-balandį, ES įregistruoti 5 332 854 nauji automobiliai, arba 4,7 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį pernai (5 093 943). Pagal keturių mėnesių duomenis, pateikiamus ACEA, iš 27 ES valstybių neigiamas rinkos augimas buvo fiksuotas tik dviejose – Airijoje (10,1 proc.) ir Suomijoje (3,8 proc.). Lietuvoje sausį-balandį, palyginti su pirmais keturiais 2016 metų mėnesiais, rinka augo 17,2 proc., ir tai lėmė 8-ąją vietą tarp dinamiškiausių ES narių.

ES šalių penketukas, kuriose buvo fiksuotas didžiausias neigiamas naujų automobilių rinkos pokytis, 2017 m. I-IV mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Airija7 842 (10 381)**–24,5
2.Didžioji Britanija152 076 (189 505)–19,8
3.Suomija9394 (11 088)–15,3
4.Graikija8452 (9735)–13,2
5.Vokietija290 697 (315 921)–8

* Palyginti su 2016 m. I-IV mėn.

** 2016 metų sausio-balandžio duomenys.

Šaltinis: ACEA

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"