TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

ES naujų automobilių rinkoje – lėtėjimo ženklai

2016 07 18 6:00
Angliškos "Jaguar" markės populiarumas per pirmąjį 2016 metų pusmetį Europos Sąjungoje išaugo daugiau nei dvigubai.   Gamintojo nuotrauka

Pagal pirmojo pusmečio naujų lengvųjų keleivinių automobilių registravimo didėjimo rezultatus Lietuva tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių užėmė 3-iąją vietą – į priekį praleido tik kaimynę Latviją ir mažytį Kiprą. Tačiau birželio mėnesio ir Lietuvos, ir apskritai visos ES naujų mašinų rinkos augimas lėtėjo.

Tai atskleidžia naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA) ataskaita. Jos duomenimis, nuo šių metų sausio iki birželio Lietuvos gyventojai ir įmonės įregistravo 10 706 naujus keleivinius (M1 klasės) automobilius, arba 25 proc. daugiau negu tą patį praėjusių metų laikotarpį (8563). Dinamiškiausiai iš ES šalių pirmąjį pusmetį augo Kipro rinka – 40,3 proc., antrojoje vietoje atsidūrusios Latvijos – 28,9 procento. Sausį-birželį latviai įregistravo 8850 naujų automobilių, arba 21 proc. mažiau nei Lietuvos gyventojai ir įmonės. Estijoje per pusmetį, palyginti su 2015 metų tuo pačiu laikotarpiu, rinka pasistiebė mažiausiai iš visų Baltijos valstybių (12,4 proc.), bet to užteko, kad mūsų kaimynė tarp ES valstybių pagal registravimo didėjimą atsidurtų 14-ojoje vietoje. Estai sausį-birželį įregistravo 11 754 naujas lengvąsias mašinas – daugiau nei kitos dvi Baltijos sesės. Lietuviai nuo sausio iki liepos 1 dienos įregistravo 9,8 proc. mažiau naujų lengvųjų keleivinių automobilių negu estai, latviai – 32,8 proc. mažiau.

Išsikvėpė keturios ES narės

Toje pačioje ACEA ataskaitoje skelbiami birželio rezultatai rodo, kad Lietuvoje ir Estijoje rinkos augimas sulėtėjo, o Latvijoje, priešingai, smarkiai šoktelėjo. Birželį latviai įregistravo 2090 naujų lengvųjų automobilių, arba net 68,1 proc. daugiau negu tą patį mėnesį prieš metus (1243). Toks rezultatas pagal mėnesio rinkos dinamiškumą leido latviams pirmauti visoje ES. Tuo metu Lietuva, birželį įregistravusi 19,7 proc. daugiau naujų automobilių negu tą patį 2015 metų mėnesį, buvo priversta dalytis 6-ąja – 7-ąja vietomis su Suomija, o Estija (+1,2 proc.) tarp 27 ES valstybių (be Maltos) apskritai liko 24-a.

Sulaukus metų vidurio naujų mašinų registravimas sulėtėjo visoje ES. Kaip teigiama ACEA ataskaitoje, 2016 metų sausį-birželį ES buvo įregistruoti 7 842 965 nauji lengvieji keleiviniai automobiliai, arba 9,4 proc. daugiau negu pirmąjį praėjusių metų pusmetį (7 171 189). Tačiau birželio mėnesį ES naujų automobilių rinkos augimas jau buvo beveik trimis procentais mažesnis, siekė 6,9 procento.

ACEA didžiausią rinkos recesiją birželį fiksavo Rumunijoje (-36,7 proc.), rinka taip pat smuko Bulgarijoje (-3,9 proc.), Graikijoje (-1,5 proc.) ir Didžiojoje Britanijoje (-0,8 proc.). Šiose keturiose valstybėse praėjusį mėnesį buvo įregistruota 2051 automobiliu mažiau negu 2015-ųjų birželį. Neigiamas rumunų, bulgarų, graikų ir britų rezultatas daugiausia lėmė ir visos ES rinkos augimo tempo sulėtėjimą.

„Audi“ fenomenas

ACEA duomenimis, 2016 metų sausį-birželį ES rinkoje dominavo vokiški „Volkswagen“ automobiliai. Jų ES piliečiai įregistravo 875 380, arba 0,8 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį 2015-aisiais. Antrąją poziciją užėmė prancūziški „Renault“ (585 689; +15 proc.), trečiąją – vokiški „Opel/Vauxhall“ (532 370; +8,4 proc.).

Dešimties populiariausių ES registruotų markių rikiuotėje didelių pokyčių, palyginti su praėjusiais metais, nėra, išskyrus vieną. Pernai 4-ąją vietą tarp populiariausių ES automobilių prekės ženklų užėmęs prancūzų „Peugeot“ (2015-ųjų sausį-birželį ES narėse šių mašinų buvo įregistruota 440 661) šiemet nukrito į 5-ąją poziciją (472 451) ir apsikeitė vietomis su vokiečių „Audi“ (per pirmus šešis 2015 metų mėnesius šių automobilių įregistruota 387 259, šiais metais – 430 477).

Didžiausią pusmečio registravimo augimą fiksavo Anglijoje gaminami prabangūs „Jaguar“ (+101,9 proc.) ir japonų „Mitsubishi“ (+33,3 proc.).

Dešimt didžiausią naujų automobilių rinkos augimą fiksavusių ES šalių, 2016 m. I-VI mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Kipras6793 (4842)**+40,3
2.Latvija8850 (6865)+28,9
3.Lietuva10706 (8563)+25
4.Vengrija45 959 (37 023)+24,1
5.Airija101 336 (82 337)+23,1
6.Kroatija25 719 (21 285)+20,8
7.Italija1 041 854 (874 381)+19,2
8.Lenkija210 728 (177 772)+18,5
9.Slovakija43 954 (37 173)+18,2
10.Čekija132 778 (113 261)+17,2

*Palyginti su 2015 m. I-VI mėn.

**2015 metų I-VI mėn. registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

Dešimt didžiausią naujų automobilių rinkos augimą fiksavusių ES šalių, 2016 m. birželio mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Latvija2090 (1243)**+68,1
2.Kroatija6136 (4649)+32
3.Vengrija9685 (7347)+31,8
4.Lenkija38 555 (30 390)+26,9
5.Čekija25 714 (21 315)+20,6
6–7.Lietuva1904 (1591)+19,7
6–7.Suomija10 750 (8980)+19,7
8.Slovėnija6492 (5467)+18,7
9.Švedija36 307 (32 257)+12,6
10.Slovakija8354 (7454)+12,1

*Palyginti su 2015 m. I-VI mėn.

**2015 metų I-VI mėn. registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

Dešimt populiariausių naujų lengvųjų keleivinių automobilių markių ES 2016 m. I-VI mėn.

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Volkswagen“875 380+0,8
2.„Renault“585 689+15
3.„Opel/Vauxhall“532 370+8,4
4.„Audi“430 477+11,2
5.„Peugeot“472 451+7,2
6.„Fiat“414 614+17,9
7.BMW408 069+14,5
8.„Mercedes-Benz“409 463+15,5
9.„Škoda“334 668+10
10.„Citroen“305 305+6,7

*Palyginti su 2015 m. I-VI mėn.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"