TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

ES sudrebino komercinių automobilių bumas

2014 02 03 6:00
Pernai gruodį naujų daugiau kaip 16 t sveriančių sunkvežimių registravimas Lietuvoje išaugo fantastiniais 242,5 procentais. ACEA nuotrauka

2013 metų gruodį Europos Sąjungoje (ES) buvo pasiektas vienas geriausių, o gal ir pats geriausias visų laikų naujų komercinių automobilių registravimo rezultatas – paskutinį praėjusių metų mėnesį jis padidėjo net 34,7 procento.

Tai patvirtina naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) skelbiami duomenys. Kiek anksčiau ši asociacija fiksavo ir 2013-ųjų gruodį, palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų gruodžiu, šoktelėjusį naujų asmeninėms reikmėms skirtų automobilių registravimo šuolį, kuris siekė 13,3 procento.

Tačiau finansų analitikų tokia pirmąsyk po krizės oficialiai fiksuota didesnė naujų automobilių pardavėjų sėkmė nenustebino. „Pirmiausia reikia pažiūrėti, kokia buvo palyginamoji bazė, nuo kurios rinka atsispyrė tokiems šuoliams. Per krizę ji buvo kritusi į dideles žemumas, dėl to dabar bet kokį pakilimą puošia didelis augimo procentas“, - dienraščiui LŽ sakė banko „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Gruodžio spindesys

Prie komercinių transporto priemonių priskiriami mažiau kaip 3,5 tonos sveriantys komercinėms reikmėms pritaikyti automobiliai, daugiau kaip 16 tonų sveriantys sunkieji sunkvežimiai, daugiau kaip 3,5 tonų svorio ir kita už sunkiuosius sunkvežimius lengvesnė važinėti automobilių keliais pritaikyta technika, taip pat – autobusai.

2013-ųjų gruodį ES daugiau registruota visų rūšių komercinio transporto, tačiau įspūdingiausias – sunkvežimių skaičius (prieaugis buvo daugiau nei dvigubas ir sudarė 135,9 proc.) ir daugiau kaip 3,5 t sveriančių automobilių, išskyrus autobusus (+124,2 proc.). Iš viso per praėjusį gruodį Bendrijos valstybėse buvo įregistruotos 169 744 naujos komercinės transporto priemonės.

Tiesa, pernai metinis ES komercinio transporto augimas nebuvo didelis ir sudarė vos 1 proc. - 2013 m. Bendrijos šalyse buvo užregistruoti 1 711 843 nauji komerciniai automobiliai, prieš metus – 1 695 294.

Priežastis mato skirtingas

ACEA pateikia labai pragmatišką nuomonę dėl galimų priežasčių, kodėl 2013-ųjų gruodį komercinio transporto registravimas ES šalyse pakilo lyg Sfinksas iš pelenų. Pasak asociacijos, svarbiausia priežastis, dėl kurios ES fiziniai ir juridiniai asmenys puolė pirkti komercinių transporto priemonių buvo ta, kad nuo sausio 1 dienos naujai gaminamiems automobiliams taikomas griežtesnis nei anksčiau „Euro6“ taršos standartas.

N.Mačiulis: "Džiugu matyti atsigaunančią ES rinką, nes ji padės toliau sėkmingai augti ir Lietuvos ūkiui“. / Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Aišku, kad po Naujųjų pagamintos mašinos turėjo stipriai pabrangti, todėl esą pirkėjai masiškai pirko komercines transporto priemones, kurios atitiko „Euro5“ standartą ir buvo pigesnės. Po Naujųjų įsigytus komercinius automobilius, atitinkančius mažesnius ekologijos reikalavimus nei „Euro6“, Bendrijos šalyse draudžiama eksploatuoti.

Vis dėlto N.Mačiulis mato ir kitų akstinų, kodėl naujo komercinio transporto rinkos šuolis paskutinį praėjusių metų mėnesį buvo toks ryškus. „Kažin ar didesnio augimo būtume sulaukę, jei bankai nebūtų atleidę varžtų lizingavimui ir kreditavimui po 2008-2012 metų krizės. Kai bankai taikė labai griežtas skolinimo sąlygas, kai didino savo kapitalą ir mažino paskolų portfelius, kai nefinansinėje rinkoje trūko pinigų, o ir tie patys buvo brangūs, joks pirkėjų pragmatizmas nebūtų padėjęs augti automobilių rinkai. O bankai kažin ar būtų švelninę skolinimo sąlygas, jei nebūtų išvydę prošvaisčių ES ūkyje“, - pastebėjo „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas.

Lietuva - antra pagal metinį augimą

Bankams sušvelninus skolinimosi sąlygas, sakė N.Mačiulis, didėja ir įmonių lūkesčiai. „Ir to išraiška yra augančios investicijos, taip pat - ir į transporto priemones. Džiugu matyti atsigaunančią ES rinką, nes ji padės toliau sėkmingai augti ir Lietuvos ūkiui“, - kalbėjo ekonomikos ekspertas.

Lietuva pagal komercinio transporto augimo tempus praėjusį gruodį, ACEA duomenimis, užėmė 3-ąją vietą (+73,2 proc.), į preikį praleidusi tiktai Vengriją (+83 proc.) ir Olandiją (+94,8 proc.). Įdomu, kad Estijoje buvo užfiksuotas neigiamas registravimo rezultatas – minus 2 proc.

Vis dėlto buvome antri pagal bendrą teigiamą metinį naujų komercinių automobilių pokytį 2013 m., kuris sudarė +20,4 proc. Čia mus aplenkė pirmoje vietoje atsidūrę kaimynai estai.

ES šalys, kuriose komercinių automobilių registravimas augo labiausiai 2013 m. gruodžio mėnesį

ŠalisPokytis (proc.)
Olandija+94,8
Vengrija+83
Lietuva+73,2
Portugalija+66,8
Didžioji Britanija+66
Lenkija+57
Airija+55,8
Ispanija+52,9
Slovakija+52,1
Čekija+40,5

Šaltinis: ACEA

ES šalys, kuriose komercinių automobilių registravimas augo labiausiai 2013 m.

Estija+23,8
Lietuva+20,4
Portugalija+14,6
Didžioji Britanija+14.5
Vengrija+11,4
Lenkija+10,9
Olandija+10,9
Ispanija+9,7
Bulgarija+7,8
Čekija+7,2

Šaltinos: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"