TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

ES valdžia atsisuko į elektromobilius

2010 05 05 0:00
Iš išorės elektrinis automobilis niekuo nesiskiria nuo įprasto, bet už vieno iš degalų bako dangtelių slypi elektros laidas.
LŽ archyvo nuotrauka

Vakarų Europos gatvėmis jau važinėja tūkstančiai dalinai elektra varomų automobilių, bet Lietuvoje jų kol kas nematyti. Galbūt postūmiu mūsų šaliai taps Europos Komisijos (EK) paskelbta aplinką saugančių automobilių skatinimo strategija.

Praėjusią savaitę EK paskelbė strategiją, kaip visoje Europos Sąjungoje (ES) bus skatinamas elektra, vandeniliu ir biodegalais varomų automobilių kūrimas ir naudojimas.

Dokumentas, pavadintas "Europos švarių ir energiją taupančių transporto priemonių strategija", yra sudarytas remiantis dviem pagrindinėmis kryptimis - skatinti transporto priemonių, turinčių aplinką tausojančius vidaus degimo variklius, naudojimą ir remti naujų technologijų plėtrą ypač mažai anglies dioksido išmetančiuose automobiliuose.

Pasak pramonės reikalų komisaro Antonio Tajani, automobilių pramonė pasiekė lūžio tašką, todėl ši strategija padės pasiekti pusiausvyrą tarp konkurencijos rinkoje ir aplinkosaugos tikslų. Nors apie konkrečias strategijos įgyvendinimo priemones kol kas nepranešama, EK planai neišvengiamai paskatins ir naujų technologijų taikymą Lietuvoje.

Keičia nuomonę

Vos prieš pusmetį susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas neslėpė savo skeptiško požiūrio į galimybę Lietuvoje naudoti elektra varomus automobilius. Apie laiką, kada elektromobiliai galėtų pasirodyti mūsų krašte, jis tuomet teigė: "Iš karto, kai tai bus pigiau už kitas transporto rūšis." Viceministro teigimu, kol kas elektriniai automobiliai yra per brangūs ir nepatikimi, taigi pirmiausia šių modelių vertę turėtų įrodyti Vakarų valstybės. "Mes esame šalis, kuri negali pati kurti ir skatinti tokių technologijų", - komentavo R.Vaštakas.

Dabar Susisiekimo ministerijos tonas šia tema jau švelnesnis. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis LŽ patvirtino, kad ministerijos specialistai yra parengę ilgalaikę ekologiškų transporto priemonių skatinimo programą iki 2020 metų, kurioje numatytos įvairios priemonės, pradedant įstatymų pakeitimais bei vartotojų skatinimu mokesčiais ir baigiant infrastruktūros kūrimu. Ministras ją pavadino vienu Susisiekimo ministerijos prioritetų.

Miglota perspektyva

Ši programa jau buvo teikta Vyriausybei svarstyti, tačiau nepatvirtinta, todėl ji bus taisoma ir teikiama dar kartą. "Teiksime pakoreguotą programą, priemonių planą iki 2020 metų, kaip reikėtų padaryti, kad mūsų visuomenė tikrai norėtų ir turėtų motyvacijos naudotis ekologinėmis transporto priemonėmis", - teigė E.Masiulis. Svarstant galimybę pristabdyti kylančias degalų kainas, premjeras Andrius Kubilius pasakė, kad Lietuvos transporto ateitis yra elektra varomi automobiliai. Pasak E.Masiulio, premjero pareiškimas įkvėpė ir padrąsino, bet žodžių negana - Susisiekimo ministerija lauks juos pagrindžiančių veiksmų. E.Masiulis išreiškė viltį, kad Lietuvoje elektromobiliai bus pradėti naudoti greičiau nei 2020 metais, bet kol įprastais degalais varomi automobiliai bus pigesni už hibridinius, anot jo, pastaraisiais naudosis tik labai nedidelė dalis vairuotojų. "Revoliucijų mes tikrai nepadarysime", - teigė ministras.

Europa sujudusi

EK duomenimis, transporto priemonės išmeta apie ketvirtadalį visų ES oro teršalų, todėl alternatyvių degalų naudojimas ateityje bus ypač svarbus. Pagal paskelbtoje strategijoje numatytą veiksmų planą bus skatinamas automobilių, varomų dujomis bei biodegalais, naudojimas, elektromobilių technologinis tobulinimas, kad jie būtų prieinami paprastiems vartotojams, bei vandenilio baterijų masinė gamyba. Viso to bus siekiama skiriant paramą moksliniams tyrimams, supaprastinant dokumentų tvarkymą ir administravimą bei suformuojant techninės priežiūros ir infrastruktūros tinklą, būtiną aplinką tausojantiems automobiliams. Kol kas apie konkretų strategijos įgyvendinimo finansavimą nėra pranešama, tačiau Europos investicijų bankas tirs, kaip efektyviausiai skirti paramą, kuri bus panaudota investicijoms į infrastruktūrą skatinti bei vairuotojams, ketinantiems įsigyti energiją taupančius automobilius.

Didžiosios Britanijos vandenilio asociacijos vicepirmininkas Ianas Williamsonas teigiamai įvertino EK ketinimus skatinti hibridinių elektromobilių plėtrą, nes jie, kitaip nei vien elektra varomos transporto priemonės, vienu įkrovimu gali nuvažiuoti ne mažesnį atstumą nei įprasti automobiliai ir nenusileidžia nei greičiu, nei patogumu. Hibridinių automobilių, kuriuos galima papildomai įkrauti iš elektros tinklo (plug-in hybrids - angl.) kūrimu dabar užsiima beveik visi didieji automobilių gamintojai, nuo ekonominės klasės automobilius siūlančio "Hyunday" iki prestižinio BMW. Nuo hibridinės technologijos pradininkės "Toyotos" tyrimų mastais neatsilieka "Renault", "Peugeot", "Nissan" bei "Chevrolet", o konservatyvumu pasižymintis "Volkswagen" pristatė hibridinę Lietuvoje plačiai paplitusio "Golf" modelio versiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"