TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Estai gręžėsi nuo amerikietiškų, lietuviai – nuo rusiškų mašinų

2016 02 02 6:00
Amerikietiškų „Dodge“ registravimas Baltijos valstybrėse 2015 metais smuko 94,4 procento. Gamintojo nuotrauka

Pernai Baltijos šalyse labiausiai nesisekė amerikiečių automobilių markėms. Tarp dešimties didžiausią neigiamą tendenciją registravusių naujų lengvųjų mašinų markių Baltijos šalyse net pusė buvo amerikietiškos kilmės.

Visose trijose valstybėse žemiausią vietą sąrašuose užėmė „Chevrolet“. Iš viso Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje 2015 metais buvo įregistruoti vos 5 šios markės nauji automobiliai, o bendras nuosmukis sudarė 97,9 proc. Bet tragiškas rezultatas yra logiškas, nes dar prieš trejus metus „Chevrolet“ paskelbė nutraukianti savo modelių pardavimą Europoje, buvo uždarytos jos atstovybės, o tie keli estų, latvių ir lietuvių nupirkti nauji modeliai, matyt, buvo atgabenti iš Amerikos.

Amerikietiškos mašinos – ne estams

Tačiau praėjusiais metais tik nedaug geriau Baltijos rinkoje pasirodė ir kitos amerikiečių markės. „Dodge“ blogiausiųjų sąraše užėmė antrą, „Chrysler“ – ketvirtą, „Infiniti“ – penktą, „Tesla“ – devintą vietas.

Aiškiai matyti, kad amerikietiškos mašinos labiausiai nuvylė estus. Būtent Estijos vairuotojų pasirinkimas daugiausia lėmė, kad Amerikoje gaminamų mašinų populiarumas smarkiai smuko ir bendroje Baltijos šalių statistikoje.

Tiesa, į Estijos blogiausią neigiamą rezultatą 2015-aisiais fiksavusių naujų automobilių markių dešimtuką pateko tiktai trys amerikietiškos markės „Chevrolet“, „Dodge“ ir „Tesla“. Tai dėl to, kad jame atsirado 4–6 vietas užėmusios išskirtinės markės „Rolls-Royce“, „Lamborghini“ ir „Lotus“. Jos labai painioja pardavimo pokyčių statistiką, nes dažnai užtenka vienos neparduotos mašinos, kad galutinis rezultatas rodytų tragišką, pavyzdžiui, 50 proc. sumenkusią išskirtinės markės rinką.

Tačiau nors į Estijos blogiausiųjų dešimtuką ir nepateko, tačiau visai šalia jo atsidūrė Amerikoje gaminama markė „Jeep“ (-24 proc.), taip pat – 4,2 proc. vietos rinkoje susitraukė ir „Ford“ registravimas. Estai praėjusiais metais noriau pirko tik „Cadillac“, kurių čia buvo įregistruota 18, arba 80 proc. daugiau nei 2014-aisiais (10).

Lietuviai užtemdė sėkmę

Pernai Latvijoje rusiškų mašinų „Lada“ pardavėjai pasistengė (įregistruota net 2945,5 proc. daugiau nei 2014 metais), todėl pagal teigiamą registravimo pokytį rusiški automobiliai užėmė pirmą vietą ir apskritai Baltijos šalyse. Tačiau Lietuvoje „Lada“ (-84,6 proc.) tesugebėjo užimti antrą vietą tarp blogiausiųjų – po „Chevrolet“, kuriomis jau neprekiaujama. Tai rodo, kad Rusijoje gaminamų mašinų sėkmė nėra tvari, Latvijoje ji greičiausiai buvo nulemta tam tikrų konjunktūrinių dalykų, todėl ir ateitis – miglota.

Estijoje į „DataCenter“ prekybos statistiką „Lada“ iš viso neįtraukta.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2015 metais iš Baltijos šalių sparčiausiai augo Lietuvos rinka (17,8 proc.), o Latvijoje ji kiek pasistiebė (10,5 proc.). Tuo pat metu Estijoje buvo fiksuotas 3 proc. nuosmukis.

Skirtingą padėtį trijų Baltijos šalių rinkose puikiai atspindi ir naujų automobilių markių registravimo pokyčiai. Estijos rinkoje 2015 metais iš 51 markės, apie kurias duomenis pateikė „DataCenter“, net 21 fiksavo rezultatų smukimą. Toks pat santykis užfiksuotas ir visoje Baltijos rinkoje. Tuo metu Lietuvoje iš 43 gamintojų siūlomų markių ir Latvijoje – iš tenai siūlomų 44, pernai smukimą skaičiavo vos po 10 markių. Tačiau Estija, kur parduodama beveik pusė visų trijų šalių naujų lengvųjų automobilių, daugiausia lemia ir bendrą trijų valstybių rezultatą.

Blogas ženklas gamintojams yra ir tai, kad praėjusiais metais Estijoje krito ne tik vidutinio populiarumo ar mažai populiarių, bet ir pačių populiariausių Baltijos valstybėse markių registravimas. Pavyzdžiui, pernai, palyginti su 2014 metais, estai 11, 2 proc. įregistravo mažiau „Toyota“ ir 5,8 proc. mažiau – „Volkswagen“mašinų.

Baltijos rinkoje blogiausią registravimo pokytį fiksavusios naujų automobilių markės 2015 metais

Vieta Markė Įregistruota automobilių (vnt.) Pokytis (proc.)*

1. „Chevrolet“ 5(236)** –97,9

2. „Dodge“ 1(18) –94,4

3. „Ferrari“ 1(5) –80

4. „Chrysler“ 1(4) –75

5. „Infiniti“ 3(7) –57,1

6–7. „Lotus“ 1(2) –50

6–7. „Lamborghini“ 2(4) –50

8. „Suzuki“ 518(665) –40,3

9. „Tesla“ 21(25) –16

10. „Mazda“ 601(665) –9,6

*Lyginant su 2014 metais

**Registravimo rezultatas 2014-aisiais

Šaltinis: pagal „DataCenter“.

Lietuvos rinkoje blogiausi blogiausią registravimo pokytį fiksavusios naujų automobilių markės 2015 metais

Vieta Markė Įregistruota automobilių (vnt.) Pokytis (proc.)*

1. „Chevrolet“ 3(31)** –90,3

2. „Lada“ 2(13) –84,6

3. „Suzuki“ 80(156) –48,7

4. „Land Rover“ 168(173) –37,6

5. „Alfa Romeo“ 106(157) –32,5

6. „Hyundai“ 286(391) –26,9

7. „Dacia“ 330(377) –12,5

8. „Seat“ 70(76) –7,9

9. „Audi“ 367(383) –4,2

10. „Honda“ 176(177) –0,6

*Lyginant su 2014 metais

**Registravimo rezultatas 2014-aisiais

Šaltinis: pagal „DataCenter“.

Latvijos rinkoje blogiausią registravimo pokytį fiksavusios naujų automobilių markės 2015 metais

Vieta Markė Įregistruota automobilių (vnt.) Pokytis (proc.)*

1. „Peugeot“ 343(765)** –55,2

2. „Maserati“ 2(3) –33,3

3. „Seat“ 20(27) –25,9

4. „Honda“ 239(308) –22,4

5. „Audi“ 300(379) –20,8

6–7. „Dacia“ 251(309) –18,8

6–7. „Volvo“ 193(237) –18,8

8. „Suzuki“ 151(181) –16,6

9. „Lexus“ 172(200) –14

10. „Škoda“ 1016(1064) –3,3

*Lyginant su 2014 metais

**Registravimo rezultatas 2014-aisiais

Šaltinis: pagal „DataCenter“.

Estijos rinkoje blogiausią registravimo pokytį fiksavusios naujų automobilių markės 2015 metais

Vieta Markė Įregistruota automobilių (vnt.) Pokytis (proc.)*

1. „Chevrolet“ 9(168)** –98,8

2. „Dodge“ 1(16) –93,8

3. „Lancia“ 13(37) –64,9

4. „Tesla“ 10(21) –52,4

5–7. „Rolls-Royce“ 1(2) –50

5–7. „Lamborghini“ 2(4) –50

5–7. „Lotus“ 1(2) –50

8. „Fiat“ 180(304) –40,8

9. „Porsche“ 82(131) –37,4

10. „Peugeot“ 844(1235) –31,7

*Lyginant su 2014 metais

**Registravimo rezultatas 2014-aisiais

Šaltinis: pagal „DataCenter“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"