Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Estai gręžiasi į dyzelinius automobilius

 
2017 05 24 14:00
Tik retam Lietuvos vairuotojui rūpi, kiek teršalų į aplinką išmeta jo naudojamas automobilis. 
Tik retam Lietuvos vairuotojui rūpi, kiek teršalų į aplinką išmeta jo naudojamas automobilis.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Nors Europoje kalbama apie įvairias sankcijas, kurios gali būti pritaikytos dyzelinu varomoms mašinoms dėl jų skleidžiamos didesnės nei kitais degalais varomų automobilių taršos, Baltijos šalyse dyzelinių automobilių populiarumas blėsta labai pamažu.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) yra apskaičiavusi, kad dėl oro taršos padarinių kasmet miršta maždaug 3 mln. žmonių. PSO duomenimis, užterštu oru kvėpuoja apie 90 proc. pasaulio gyventojų. Dyzelinių variklių varomi automobiliai esą pernelyg teršia aplinką, todėl netrukus jie arba turės keistis, arba taps istorija. Tokį signalą 2015 metais iš Europos Komisijos (EK) gavo automobilių pramonės milžinai.

„Dyzelgeito“ atgarsis

Prieš porą metų taip pat buvo kalbama, kad pagal ekspertų parengtą planą nuo 2017-ųjų rudens visi Europos Sąjungoje (ES) parduodami automobiliai turės išlaikyti naują ir kur kas griežtesnį taršos testą, kuris bus atliekamas nebe laboratorijose, o realiomis sąlygomis. Tai – 2015 metais prasidėjusio „dyzelgeito“ atgarsis. Tuomet įdiegus į kai kuriuos dyzelinius automobilius specialias programas šie per technines apžiūras klastojo taršos duomenis. Tiesa, už lango seniai 2017-ieji, o apie ambicingą ES planą jau niekas nekalba.

Šiemet konkrečius žingsnius ribojant dyzelinių mašinų naudojimą žengė Paryžiaus, Atėnų, Madrido ir Meksiko merai. Jie Meksikos sostinėje vykusiame susitikime susitarė iki 2025 metų uždrausti keleivinių ir krovininių automobilių, turinčių dyzelinius variklius, eismą savo miestuose. Šių metų pradžioje parengtame Lietuvos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių plane irgi buvo numatyta, kad Lietuvoje turėtų būti apmokestinami dyzeliniai automobiliai. Iš viso Lietuvos automobilių parke yra daugiau nei 1,2 mln. automobilių, tarp kurių du trečdaliai varomi dyzelinu, tad tokio tipo mokestis tiesiogiai paliestų daugiau nei 800 tūkst. transporto priemonių savininkų. Didžioji dalis valstybinių įstaigų transporto yra dyzeliniai automobiliai, 96 proc. sunkiojo transporto priemonių taip pat varomos dyzelinu.

Iniciatyvą perima estai?

Nepaisydami nieko, lietuviai ir toliau rodo meilę „dyzeliukams“. Gal kiek mažesnę nei anksčiau, tačiau nedaug. O stebina tai, kad daugiau dyzelinu varomų automobilių perka Estijos gyventojai.

Portalo autoplius.lt duomenimis, pirmąjį 2017 metų ketvirtį Lietuvoje dyzelinu varomi automobiliai sudarė 74,6 proc. visų naujai įvežtų automobilių. Šalyje jų registruota 24,2 tūkst., arba 2,1 proc. mažiau nei prieš metus. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, benzinu varomų transporto priemonių dalis didėjo 1,5 proc. ir užėmė 19,3 proc. visų naujai į šalį įvežtų automobilių. Tokio tipo transporto priemonių į Lietuvą sausio-kovo mėnesiais įvežta apie 6,1 tūkstančio.

Latvijoje dyzelinu varomų automobilių dalis susitraukė vienu procentu ir šių metų pirmąjį ketvirtį sudarė 81,8 proc. visų į šalį naujai įvežtų automobilių – jų įvežta 10,5 tūkstančio. Benzinu varomų automobilių įvežta beveik 2 tūkst., o tai sudarė 15,4 proc. visų naujai įvežtų automobilių.

Šių metų sausio-kovo mėnesiais Estijoje dyzelinu varomi automobiliai sudarė 75,6 proc. visų į šalį įvežtų transporto priemonių, jų padaugėjo 0,2 procento. Benzinu varomų transporto priemonių dalis susitraukė 0,4 proc. – iki 22,8 procento. Tokio tipo automobilių 2017 metų pirmąjį ketvirtį buvo parduota 1,3 tūkstančio.

Alternatyviais degalais varomų transporto priemonių šių metų sausio-kovo mėnesiais Lietuvoje parduota 1,4 tūkst., Latvijoje – 358, Estijoje – 93.

Lietuvos parduotų automobilių rinka pagal degalų tipus, 2017 m. I ketv.

Automobilių degalų tipasUžimta rinkos dalis (proc.)Pokytis (proc.)*
Dyzeliniai74,6–2,1
Benzininiai19,3+1,5
Alternatyvūs**4,3+0,6

*Palyginti su 2016 m. I ketvirčiu.

**Alternatyviais degalais varomais automobiliais vadinamos tos transporto priemonės, kurios varomos benzinu/elektra, dyzelinu/elektra ir benzinu/dujomis.

Šaltinis: autoplius.lt

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"