Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Estija: vargu ar pavyks pakeisti „Rail Baltica“ maršrutą

 
2014 02 04 18:36
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Greitai pakeisti būsimo europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" maršrutą vargu ar pavyks, o Vilniaus prijungimo prie trasos klausimą iš esmės turi spręsti Europos Komisija (EK) ir Lietuva, pareiškė Estijos premjero Andruso Ansipo tarnybos atstovai.

„Vilniaus maršrutas iš esmės yra Europos Komisijos ir Lietuvos klausimas, ne Lietuvos ir Estijos klausimas. Vakarykščiame susitikime Lietuvos ministras pirmininkas taip pat pareiškė, kad Lietuva yra pasirengusi užsakyti ir sumokėti už pradinę Vilniaus maršruto galimybių studiją“, - BNS pareiškė tarnybos spaudos atstovas Aare Jarvanas.

Estijos nuomone, svarbu, kad projektas dėl to neįstrigtų - kad bendra įmonė būtų įsteigta vasarį, o projekto paraiška Europos sanglaudos fondui būtų pateikta iki gegužės, pridūrė jis.

„Vis dėlto greitas maršruto pakeitimas šiame etape, kaip jis šiandien planuojamas, yra mažai tikėtinas, nes, kaip sakė šio projekto Europos koordinatorius Pavelas Telička, dabartinis maršrutas nustatytas ES teisės aktuose“, - pareiškė A.Jarvanas.

ES reglamente minimas geležinkelis Talinas-Ryga-Kaunas-Varšuva ir geležinkelis Kaunas-Vilnius. Jeigu vienas projektas būtų keičiamas, tai reikštų, kad reikėtų ES lygiu pradėti derybas dėl viso reglamento, dėl kurio buvo susitarta sunkiose derybose, teigė premjero atstovas.

Jeigu bet kiek atrodytų, kad trasą iš tikrųjų būtų galima nutiesti per Vilnių, pavyzdžiui, iš Lietuvos analizės rezultatų ar derybų su Europos Komisija, šį projektą galėtų perimti bendra įmonė, mano A.Jarvanas.

Pirmadienį vykusiame Baltijos šalių ministrų pirmininkų susitikime buvo susitarta, kad bendra „Rail Baltica“ projekto įmonė turėtų būti įsteigta kuo skubiau, kad finansavimo paraišką būtų galima pateikti gegužę.

Lietuvos susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas antradienį pareiškė, kad derybos dėl Vilniaus įtraukimo į europinės vėžės projektą "Rail Baltica" su Europos Komisija bus ne tik Lietuvos, bet būsimos bendros trijų Baltijos šalių įmonės reikalas. Anot jo, Estijos premjero teiginys, kad tai bus tik Lietuvos problema, yra ištrauktas iš konteksto.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"