Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

ETSC: važiuoti Lietuvos keliais tapo saugiau

 
2015 04 07 6:00
Jau ir Europos transporto taryba atkreipė dėmesį į Lietuvos pastangas mažinant avaringumą šalies keliuose. 
Jau ir Europos transporto taryba atkreipė dėmesį į Lietuvos pastangas mažinant avaringumą šalies keliuose.  Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Per praėjusį dešimtmetį Lietuvos magistralės ir greitkeliai eismo dalyviams tapo akivaizdžiai saugesni dėl juose aktyviai diegtų kompleksinių priemonių. Šiemet paskelbtoje Europos transporto tarybos (ETSC) ataskaitoje mūsų valstybė pripažinta padariusi didžiausią pažangą mažindama žūčių tokiuose keliuose skaičių 2004–2013 metais.

„Darome viską, kad Lietuvos greitkeliai ir automagistralės būtų kuo saugesni, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Esu tikras, jog tokius rezultatus lėmė spartus gerosios pasaulio praktikos diegiant inžinerines saugaus eismo priemones taikymas, vadinamųjų „juodųjų dėmių“ keliuose mažinimas, taip pat nuolat tobulinama vairuotojų rengimo ir kontrolės sistema.“

ETSC ataskaitoje atkreipiamas dėmesys, kad šį progresą (trejus metus iš eilės, 2011–2013 m., žuvo vidutiniškai 11 žmonių, o ataskaitinio laikotarpio pradžioje (2004–2006 m.) – net 48) Lietuva pasiekė kompleksinėmis priemonėmis. Kaip efektyviausias iš jų ETSC įvardijo lėtėjimo ir greitėjimų juostų platinimą bei ilginimą, sankryžų rekonstravimą į žiedines ir atitvarų įrengimą.

Susisiekimo ministerija, siekdama ir ateityje optimaliai spręsti saugaus eismo problemas, naujuoju finansiniu 2014–2020 metų laikotarpiu beveik ketvirtadalį (26 proc.) Europos Sąjungos (ES) investicijų žada skirti transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) kelių plėtrai.

Bus tobulinami geometriniai parametrai (ilginamos ir/ar platinamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos), įrengiami vis nauji apšvietimo ruožai, naikinamos vieno lygio sankryžos, apsisukimai, tobulinami skirtingų lygių sankryžų parametrai, šalinamos kliūtys šalikelėse, diegiamos intelektinės eismo saugos sistemos.

Iš viso Lietuvos susisiekimo sektoriui 2014–2020 metais numatoma skirti apie 1,45 mlrd. eurų ES fondų investicijų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"