TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"EuroNCAP" griežtins saugumo reikalavimus

2012 06 27 8:48

Populiariausių automobilių saugumo testus atliekanti Europos nepriklausoma organizacija "EuroNCAP" skelbia dar aukščiau iškelsianti reikalavimų kartelę mašinų stabdžiams.

Šiandien gerą reputaciją turinčios pasaulio automobilių kompanijos gamina tik pačius aukščiausius saugumo reikalavimus atitinkančias mašinas, kurios "EuroNCAP" bandymuose dažniausiai surenka penkias žvaigždutes iš tiek pat galimų.

Tačiau visai neseniai organizacija pranešė jau artimiausioje ateityje sugriežtinsianti saugos reikalavimus automobiliams. Metų pradžioje nuo 40 iki 60 balų jau buvo pakelta aukščiausia balų suma, reikalinga pėsčiųjų saugai užtikrinti. Dabar peržiūrimi reikalavimai mašinų stabdžiams.

Padeda išvengti nelaimių

Prieš kurį laiką "EuroNCAP" sudarė komisiją, kuri tyrė, kokią įtaką mažinant avaringumą turi automatinė stabdymo sistema, kuri pagal angliškas jos pavadinimo pirmąsias raides yra vadinama AEB ("Autonomus Emergency Braking").

Gauti rezultatai pribloškė. Pasirodo, naudojant AEB eismo įvykių skaičių keliuose įmanoma sumažinti net iki 27 procentų.      

Lietuvoje dar mažai naudojamą sistemą sukūrė Hanoverio (Vokietija) stabdžių gamintoja "Wabko". AEB pradeda veikti tada, kai kyla grėsmė susidurti su priekyje važiuojančia arba stovinčia transporto priemone.

Kilus pavojingai situacijai kelią nuolat "stebintys" lazeriniai jutikliai aktyvuoja ekstremalaus stabdymo sistemą, kuri sumažina iš paskos važiuojančios ir AEB turinčios mašinos greitį, o prireikus - automobilį ir visai sustabdo. Taip išvengiama susidūrimo, kuris kartais gali baigtis ir tragiškai.

Skatins naudoti automatinę sistemą

Be to, "EuroNCAP" komisija paskelbė, kad dabar net 79 proc. Europos rinką papildančių naujų automobilių neturi žmonių sveikatą ir neretai gyvybę galinčios išgelbėti stabdžių sistemos.

Kaip ir reikėjo tikėtis, pavyzdingiausia yra dėl saugumo galvas pametusi Švedijos automobilių gamintoja "Volvo". 58 proc. nuo konvejerių nuriedėjusių švediškų prabangios klasės mašinų yra sumontuotos AEB.

Nedaug nuo švedų gamintojos atsilieka "Lexus" gaminantys japonai - įmontuotą automatinę sistemą turi 42 proc. šios markės mašinų.

Kiti gamintojai nuo lyderių beviltiškai atsilieka. AEB turi vos 29 proc. "Mercedes-Benz", 9 proc. - "Mazda", po 1 proc. - "Toyota" ir "Volkswagen" automobilių. Likusios kompanijos į savo mašinas automatinių stabdžių sistemų, pasak "EuroNCAP" komisijos ataskaitos, išvis nemontuoja, nes mano, kad tai kelia automobilių kainą.

Niekam ne paslaptis, kad sunkmečiu tai, kiek kainuoja mašina, yra vienas svarbiausių dalykų, lemiančių vairuotojo apsisprendimą pirkti ar nepirkti automobilį.

Tačiau automobilių ekspertai neabejoja, kad "EuroNCAP" paskelbus apie naują saugumo testą, visi savo reputacija besirūpinantys gamintojai automatines stabdžių sistemas nedelsdami pradės montuoti į visus savo gaminamus automobilius.

Lietuvai naujovės neprivalomos

"Kadangi Lietuvos vairuotojams Europos automobilių saugumo testų organizacijos sprendimai nėra privalomi, mes jų nenagrinėjame ir apie juos mažai žinome", - dienraščiui LŽ sakė Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas.

Pareigūnas tvirtino, kad atlikdami valstybines technines priežiūras mūsų centrai vadovaujasi VKTI sudarytomis taisyklėmis, kurios savo ruožtu buvo kuriamos vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis.

"Nauji "EuroNCAP" reikalavimai svarbūs tik pačiai organizacijai ir galbūt gamintojams. Kita vertus, inspekcija visada yra už tai, kad automobiliai būtų saugesni", - sakė R.Vilčinskas.

INFORMACIJA            

"EuroNCAP" šiuo metu automobilių saugą tikrina atlikdama penkis testus. Atsparumo smūgiui iš priekio testas atliekamas mašinai trenkiantis į betono kliūtį tuo metu, kai ji yra pasiekusi 64 km/val. greitį. Į automobilio šoną atsitrenkus 48 km/val., o į užpakalinę jo dalį - 28,8 km/val. greičiu važiuojančiam treniruokliui tikrinamas atsparumas šoniniam smūgiui ir smūgiui iš užpakalio. Testai su pėsčiųjų manekenais atliekami automobiliui trenkiantis į juos 40 km/val. greičiu. Papildoma žvaigždė testuojamai mašinai dar skiriama už vaikų saugą.

Patys saugiausi 2011 m. automobiliai pagal "EuroNCAP"

1. Lengvųjų visureigių klasė "Audi Q3"

2. Mažųjų automobilių klasė "Chevrolet Aveo"

3. Kompaktinių automobilių klasė "Ford Focus"

4. Saugiausias šeiminis automobilis "Volvo V60"

Šaltinis: "EuroNCAP"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"