Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Europą agituos vandenilinėmis „bombomis“

 
2017 02 28 18:00
Vandeniliniai japonų automobiliai į Europą buvo atplukdyti laivu. Gamintojo nuotraukos

Naujuosius vandeniliniu varomus japoniškus „Honda Clarity Fuel Cell“ tam tikra prasme galima vadinti „bombomis“ ekologiškų automobilių pasaulyje – šios mašinos yra pripildomos degalais vos per 3 minutes ir po to sugeba nesustodamos nuvažiuoti 589 kilometrus.

Japonijoje „Honda Clarity Fuel Cell“ važinėja nuo 2016 metų pavasario, Amerikoje – nuo pernai gruodžio mėnesio, o neseniai 185 vandeniliniai automobiliai buvo atvežti į Europą, kur dalyvaus „HyFIVE“ projekte. Jo tikslas – bandyti vandenilinius automobilius realaus eismo sąlygomis bei agituoti už jiems reikalingos infrastruktūros diegimą. Japoniškos mašinos važinės Austrijos, Danijos, Vokietijos, Švedijos, Italijos bei Didžiosios Britanijos keliais.

Japonų „Honda Clarity Fuel Cell“ jau drąsiai galima vadinti ir šeimos automobiliu.

„1997 metais „Honda“ viena pirmųjų pasaulyje pristatė hibridinį automobilį, o šiandien šis japonų gaminotjas yra vienas iš vandeniliu varomų automobilių mokslinių tyrimų lyderių. „Clarity Fuel Cell“ atspindi kompanijos „Honda“ ryžtą ne tik kurti ateities automobilius, bet ir suprasti, kokie vairavimo ypatumai mūsų laukia po 20–30 metų“ – „Honda“ Lietuvoje atstovaujančios bendrovės UAB „Nippon Auto“ pranešime cituojamas įmonės generalinis direktorius Ignas Daublys.

Vandenilinis "Honda Clarity Fuel Cell" iš išorės niekuo nesiskiria nuo tradicinio sedano.

Anot jo, japonai per metus planuoja gaminti 200 „Honda Clarity Fuel Cell“. Vandenilinės mašinos ratus varo 140 arklio galių elektrinis variklis, o vandenilio dujos naudojamos elektros energijai gaminti. Degalų bako pakanka nuvažiuoti 589 kilometrus. Jį pripildyti užtrunka vos 3 minutes – tai vienas didžiausių vandeniliu varomų automobilių privalumų prieš elektromobilius, kurių baterijų įkrovimas gali tęstis valandas. Tiesa, vandeniliniai automobiliai turi kitą kritinį trūkumą – jų kainos yra panašios į prabangių limuzinų.

Pavyzdžiui, Amerikos Kalifornijos valstijoje „Honda Clarity Fuel Cell“ kainuoja nuo 60 tūkst. JAV dolerių (56,7 tūkst. eurų), kitas japoniškas vandenilinis automobilis „Toyota Mirai“ – nuo 58 365 JAV dolerių (55,1 tūkst. eurų). Vis dėlto „Honda“ gamintojas reklamos tikslais siūlo, portalo greencarreports.com teigimu, klientams turi viliojančių pasiūlymų. Skelbiama, kad turtingosios Kalifornijos gyventojai gali per veiklos nuomą „Clarity Fuel Cell“ išsinuomoti tris metus mokėdami po 369 JAV dolerius (348 eurus) per mėnesį. Tiesa, dar reikia įnešti 2528 JAV dolerių (2388 eurus) dydžio pradinį įnašą. Tokiu atveju išpirkti standartinės įrangos vandenilinė mašina jau kainuoja vos 15 812 JAV dolerių (14 935 eurų). Tiesa, pasibaigus veiklos nuomos terminui automobilis grąžinamas „Honda“ atstovams.

Japonų „Honda Clarity Fuel Cell“ jau drąsiai galima vadinti ir šeimos automobiliu. Jame yra 5 vietos, o iš išorės vandenilinė mašina nesiskiria nuo tradicinio sedano.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"