Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Europai pabodo gyventi be naujų automobilių

 
Nepaisant nuosmukio netolimoje
praeityje, Lietuvos salonai jau laukia dar vieno, didesnio nei 2004-2007
metais, naujų automobilių bumo.
Nepaisant nuosmukio netolimoje praeityje, Lietuvos salonai jau laukia dar vieno, didesnio nei 2004-2007 metais, naujų automobilių bumo. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Praėjusių metų gruodį, palyginti su tuo pačiu 2012 m. mėnesiu, Europos Sąjungos (ES) naujų automobilių rinka į viršų pasistiebė net 13,3 proc., tačiau metinio naujų lengvųjų transporto priemonių registravimo rezultato tai neišgelbėjo – pernai buvo fiksuotas 1,7 proc. siekęs rinkos kritimas, rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) skelbiami duomenys.

Anot ACEA, per 2013-uosius Bendrijos piliečiai ir įmonės registravo 11 850 905 naujų lengvųjų keleivinių automobilių, o prieš metus šis skaičius siekė 12 054 057 vienetus.

Įdomu, kad didžiausias naujų automobilių rinkos augimas buvo užfiksuotas Estijoje – palyginti su 2012 metais, mūsų šiaurės kaimynai įregistravo net 12,9 proc. daugiau mašinų. Stebina ir atsigavusios Portugalijos ir Graikijos, kurios oficialiai vis dar lyg ir nėra išsikapanojusios iš ekonominės krizės, naujų automobilių rinkos. ACEA duomenimis, Graikijoje pernai metais naujų mašinų registravimas išaugo 0,4 proc., o Portugalijoje jis siekė net 11,1 proc., ir buvo Bendrijoje antras po Estijos.

Iš didžiųjų šalių, kurios yra svarbiausios ES naujų automobilių rinkoje, gerais rezultatais gali didžiuotis tiktai Didžioji Britanija – 2013 metais, palyginti su užpernai, Ūkanotojo Albiono salose buvo įregistruota 10,3 proc. daugiau naujų keleivinių mašinų. Nuosmukis buvo fiksuotas didžiausioje ES Vokietijos rinkoje (-4,2 proc.), Prancūzijoje jis siekė minus 5,7 proc., Italijoje – minus 7,1 proc.

Vis dėlto paskutinį praėjusių metų mėnesį ACEA naujų automobilių rinkos ūgtelėjimą fiksavo jau visose didžiosiose ES šalių rinkose – Italijoje jis sudarė 1,4 proc., Vokietijoje - 5,4 proc., Prancūzijoje – 9,4 proc., Ispanijoje – 18,2 proc., o Didžiojoje Britanijoje – net 23,8 proc. Anot specialistų, tai suteikia viltį, kad ES naujų automobilių rinka išbrido iš krizės.

Nors sausio pradžioje tyrimų bendrovė „Autotyrimai“ skelbė, kad 2013-aisiais, palyginti su užpernai sausio-gruodžio mėnesiais, naujų automobilių Lietuvoje buvo užregistruota 2 proc. daugiau, ACEA ataskaitoje skelbiamas 0,1 proc. nuosmukis. Asociacijos duomenimis, pernai 0,3 proc. smuko ir Latvijos naujų lengvųjų transporto priemonių rinka.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"