TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Europiečiai toliau investuoja į automobilius

2014 04 21 6:00
Iš automobilių markių kovą ES šalyse įspūdingiausiai - net trečdaliu - išaugo japoniškų "Mazda" pardavimas.   Gamintojo nuotrauka

Kovą, palyginti su 2013 metų tuo pačiu mėnesiu, naujų automobilių registravimas Europos Sąjungos (ES) šalyse išaugo 10,6 proc. Teigiamas registravimo rezultatas bendrijoje fiksuojamas septintą mėnesį iš eilės.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) naujausia ataskaita primena prieškrizinius 2004-2007 metus, kai naujų automobilių registravimas ne augo, o tiesiog šuoliavo į viršų. Kai kurių šalių pasiekimai 2014 metų kovo išties stebina.

Antai Kipre pirmąjį pavasario mėnesį, palyginti su 2013 metų kovu, naujų automobilių buvo įregistruota net 79 proc., Portugalijoje – 47 proc., Rumunijoje – 37,7 proc., Bulgarijoje – 37,6 proc., Lenkijoje – 41,3 proc., Graikijoje – 30,6 proc. daugiau. Kita vertus, net ir plika akimi matyti, jog ES valstybės, kurios rodo įspūdingą registravimo šuolį, išskyrus Lenkiją, dar visai neseniai buvo ypač gilioje krizėje. Tose šalyse pastaraisiais metais naujų mašinų registravimas buvo menkas, todėl net mažiausias jų registravimo ūgtelėjimas rodo ir įspūdingą šuolį aukštyn.

Tai patvirtina ir skaičiai: iš 2014 metų kovą ES šalyse parduotų 1 mln. 449 tūkst. 148 automobilių septyniose jau paminėtose valstybėse, kurios kovą pirmavo pagal registravimo dinamiką, buvo įregistruotos vos 62 901 nauja mašina. Daugiau kaip pusė automobilių įregistruota Lenkijoje.

Baltijos šalių fenomenas

2004-2007 metų situaciją primena ir ACEA skelbiama naujų automobilių registravimo statistika Baltijos šalyse. 2005-aisiais Estijoje registravimo augimo rodikliai smarkiai lenkė tą, kuris buvo fiksuojamas Lietuvoje ir Latvijoje. Po to į priekį išsiveržė Latvija. Laikui bėgant registravimo dinamikos rodikliai tapo lygūs, o kai kuriais mėnesiais latviai su lietuviais jau smarkiai lenkė estus.

Dabar situacija panaši. Dar praėjusių metų kovą neabejotinai naujų automobilių registravimo lyderė buvo Estija. Prieš metus, ACEA duomenimis, Estijoje naujų mašinų buvo įregistruota 3 proc. daugiau nei 2012 metų kovą, o Latvijoje ir Lietuvoje registravimas smuko atitinkamai -8,4 proc. ir -4,8 proc. 2013 m. rugsėjį Estijos, Latvijos ir Lietuvos registravimo skaičiai buvo atitinkamai +0,5 proc., +26,3 proc., ir +0,8 proc., 2013 m. lapkritį - +7,9 proc., +2,4 proc., +19,8 procento.

2014 metų kovo mėnesio naujų automobilių registravimo duomenys rodo, kad šiuo metu aiški lyderė yra Latvija (+21,9 proc)., nuo jos nedaug atsilieka Lietuva (+19,2 proc.), o trečioje vietoje likusioje Estijoje fiksuotas jau tik 6 proc. ūgtelėjimas. Jei tendencija pasitvirtins, artimiausius metus lyderiauti turėtumėm mes.

Banguoja dėl euro?

Viktoras Daukšas, portalo Autoplius.lt projektų vadovas, patvirtino, kad išoriškai tikrai gali atrodyti, kad 2004-2007 metų naujų automobilių registravimo Baltijos šalyse periodas iš tikrųjų primena tą, kuris prasidėjo 2012 metais ir tęsiasi iki šiol. Tačiau čia, eksperto nuomone, panašumai ir baigiasi.

„Nemanau, kad dabar rinka yra perkaitinta nekilnojamojo turto burbulais, paskolų bumu ar panašiai. Tuo dabartinė padėtis tikrai nepanaši į 2004--2007 metus, ir dėl galimo ekonomikos perkaitimo laukti naujo ūkio nuosmukio neverta. Tačiau krizė gali ateiti dėl gresiančio karo tarp Ukrainos ir Rusijos. Tiksliau, įtampa juntama jau dabar, kai Rusija jėga atiminėja ukrainiečių teritorijas. Vis dėlto ir naujų, ir naudotų automobilių rinkos rezultatuose tai neatsispindi, ji stabiliai auga. Bet jei prasidės karas – tada, aišku, verta laukti nuosmukio“, - konstatavo dienraščio LŽ pašnekovas.

V.Daukšo nestebina, kad iš Baltijos valstybių prieš dvejus metus ir naujų, ir naudotų automobilių registravimo rinka pirmiausia į viršų šoko Estijoje, prieš metus – Latvijoje, o dabar stebimas šuolis ir Lietuvoje.

„Tai dėl euro įvedimo. Estai eurą įsivedė 2013-ųjų sausio 1-ąją, latviai – 2014-ųjų sausio 1-ąją, mes rengiamės įsivesti 2015-ųjų sausio 1-ąją. Žmonės nežino, į kurią pusę kils ar leisis kainos po euro įvedimo, todėl stengiasi išleisti kuo daugiau senųjų pinigų, kol jie nevirto naujaisiais. Nerimaujama, kad litus pakeitus į eurus ir pakilus kainoms santaupos gali nenuvertėti. Atitinkamai bangomis į viršų kilo ar dar rengiasi kilti ir automobilių, ypač – naudotų, pardavimas. Nors, žinoma, euras yra tik viena iš priežasčių automobilių rinkai plėstis“, - svarstė Autoplius.lt projektų vadovas.

ES šalys, kuriose įregistruota daugiausia naujų automobilių 2014 m. sausį-kovą

VietaŠalisRegistravimas (vnt.)
1.Portugalija+40,5
2.Bulgarija+30,4
3.Lenkija+28,9
4.Airija+26,5
5.Lietuva+24,6

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"