TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Europoje ir Lietuvoje dėl vairuotojų grumiasi "japonai"

2015 07 21 6:00
Per pirmąjį pusmetį Europos Sąjungoje pirkėjai išgraibstė daugiau nei 120 tūkst. naujų „Nissan Qashqai“ visureigių. LŽ archyvo nuotrauka

Daugiausia Europos Sąjungoje (ES) mašinų parduodantis Azijos automobilių gamintojas – šį titulą iš „Toyotos“ prieš kurį laiką nusprendęs paveržti „Nissan“ koncernas švenčią pirmąją pergalę. Kaip rodo pirmojo pusmečio pardavimo ES statistika, Europoje verdančiame dviejų "japonų" mūšyje „Nissan“ pirmąkart pardavė daugiau mašinų.

Pagrindinis „Nissan“ sėkmės kalvis – naujasis miesto visureigis „Qashqai“, kurį it karštas bandeles pirkėjai pirmąjį 2015 metų pusmetį graibstė Europoje, taip pat ir Lietuvoje. Visoje Europoje per pirmą pusmetį parduota daugiau nei 120 tūkst. naujutėlių visureigių. Lietuvoje šis modelis taip pat iškopė į populiariausiųjų trijulę ir pirmąjį pusmetį buvo trečias tarp perkamiausių naujų mašinų modelių. „Qashqai“ visureigių per pirmuosius šešis mėnesius Lietuvoje nupirkta 379.

„Pagal privačių pirkėjų, lengvąjį automobilį įsigyjančių asmeniniam naudojimui, pasirinkimą esame lyderiai. Turime naujausią automobilių gamą iš visų gamintojų. Vien pernai pasirodė aštuoni nauji ir atnaujinti „Nissan“ modeliai. Tai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios pastarojo meto „Nissan“ pardavimas sparčiai augo ir išsiveržėme į priekį. Ir Lietuvoje daugiau nei pusę parduotų mūsų naujų automobilių sudarė naujieji "Qashqai“, - pažymėjo „Nissan Europe Oy“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Pagal pardavimą į antrąją vietą iš „Nissan“ Lietuvoje siūlomų automobilių šį pusmetį veržėsi ir daug pirkėjų dėmesio sulaukiantis kompaktiškas „Pulsar“ hečbekas, susilyginęs su miesto visureigiu „X-Trail“.

Noriai renkasi hibridus

Tačiau jei žvelgsime į bendrą tyrimų bendrovės „DataCenter“ pateikiamą statistiką, kol kas Lietuvoje „Toyota“ vis dar smarkiai lenkia „Nissan“ atstovus, nors pardavimo rikiuotėje ir žingsniuoja koja kojon – atitinkamai užima 4-ąją ir 5-ąją vietas. „Toyota“ per pirmąjį pusmetį pardavė 994 automobilius, o naujų „Nissan“ automobilių iš atstovų salono išriedėjo 684.

„Toyotos“ sėkmę paaiškina paprastas faktorius. Nors tarp populiariausių naujų modelių „Nissan“ vienintelis iš japoniškų patenka į TOP3, tačiau daugiau šio gamintojo modelių dešimtuke nėra. Tuo metu „Toyotos“ modelių TOP10 yra net trys. 7-oje vietoje įsitaisęs šio gamintojo visureigis „RAV4“ (188 vnt.), aštuntoje - mažylis „Yaris“ - 177 vienetai, o dešimtuką užbaigia „Corolla“ (167 vnt.).

„Pirmąjį pusmetį įvykdėme ir net viršijome savo planus. Žinant Lietuvos specifiką, antrojo pusmečio pardavimas greičiausiai bus kiek menkesnis, bet smarkiai neturėtų sumenkti. Džiugina tai, kad vis daugiau pavienių pirkėjų naujus automobilius įsigyja asmeninėms reikmėms, tai kelia nuotaiką, rodo teigiamus vartotojų lūkesčius. Norisi, kad kuo daugiau lietuvių galėtų sau leisti įsigyti naują automobilį, ne vien tik verslo klientai“, - teigė „Toyotos“ ir „Lexus“ atstovės „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas.

Vis dėlto labiausiai „Mototojos“ pardavimą pirmąjį pusmetį augino keli stambūs sandoriai su verslo klientais. „Vis daugiau verslo įmonių įvertina hibridinių automobilių privalumus. Nors jų bazinė kaina šiek tiek didesnė nei įprastinių automobilių, tačiau investicija netrunka atsipirkti“, - Lietuvos įmonių autoparko tendenciją įžvelgė „Mototojos“ direktorius.

Reeksporto įtaka

Po truputį besiformuojančiu žaliųjų automobilių pardavimu džiaugiasi ir „Nissan“ atstovai Lietuvoje. Nelikus mokesčių lengvatų elektromobiliams Latvijoje ir Estijoje, Lietuva šiemet tapo elektra varomų automobilių rinkos lydere. Elektromobilio „Nissan Leaf“ galimybėmis domisi tiek verslininkai, tiek ir privatūs pirkėjai, verslo klientų susidomėjimo taip pat sulaukia NV200 minivenas.

Labiausiai prie istorinės „Nissan“ pergalės Senajame žemyne prisidėjo šoktelėjęs pardavimas didžiausiose ES rinkose – Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje ir Vokietijoje. O prastesnius „Toyotos“ rezultatus iš esmės nulėmė smuktelėjimas Vokietijoje. Senstelėjusi modelių gama vokiečių nebesužavėjo, iš gamintojo laukiama šviežienos.

„Tikslą tapti geriausiai parduodama Azijos automobilių marke Europoje „Nissan“ gamintojai yra aiškiai išreiškę. Tikslas bendras visiems atstovams Europoje, to paties siekiame ir Lietuvoje. Žinoma, Lietuvoje tikslą sunkiau pasiekti. Pardavimo skaičius smarkiai iškreipia dalies gamintojų atstovų vykdomas automobilių reeksportas“, - pareiškė M. Plukys.

Analogišką pastabą dėl reeksporto įtakos populiariausių modelių dešimtukui LŽ išreiškė ir E. Povilauskas. Tačiau kovos dėl populiariausio azijietiško modelio vardo Lietuvoje nesureikšmino. Geriausias įvertinimas, anot „Mototojos“ vadovo, – klientų pasitenkinimas ir grįžtantys ištikimi pirkėjai.

Po 17 metų pertraukos

Tikslumo dėlei reikėtų pasakyti, kad „Toyota“ geriausiai parduodančio Azijos gamintojo titulą Europoje iš „Nissan“ paveržė dar 1998 metais ir nuo to laiko pozicijos neužleido. Taigi „Nissan“ vendetos teko laukti nei daug, nei mažai – 17 metų. Sparčiai vytis tautietį konkurentą „Nissan“ pradėjo per pastaruosius penkerius metus. Su pirmuoju „Qashqai“ modeliu šis gamintojas davė pradžią miesto visureigių bumui, o kaip inovatorius šiame segmente sėkmingiausiai išnaudojo kilusį miesto visureigių poreikį.

„Tai istorinis momentas visai „Nissan“ verslo ir vairuotojų bendruomenei“, - teigė „Nissan Europe“ rinkodaros vadovas Guillaume Cartier. Jis taip pat pažymėjo, kad didesnis nei „Toyotos“ pardavimas nėra pagrindinė ir vienintelė koncerno sau keliama užduotis. „Nissan“ taip pat siekia įsitvirtinti kaip „geidžiamiausias Europoje Azijos gamintojas“, kalbant apie automobilių bei jų vidaus įrangos kokybę bei techninę priežiūrą.

„Nissan“ pardavimas ES (įskaitant Norvegiją, Šveicariją ir Islandiją) per birželio mėnesį šoktelėjo 21 procentu. Palyginti su ankstesniu mėnesiu, 4 proc. kilo ir „Toyotos“ pardavimas, tačiau to nepakako, kad išlaikytų pranašumą. Antrosios laidos „Qashqai“, kurių ES per pusmetį parduota 120 tūkst., pagal rinkos tyrimų bendrovės „JATO Dynamics“ statistiką, Europoje sudarė daugiau nei 40 proc. viso „Nissan“ pardavimo. Lietuvoje „Qashqai“ teko daugiau nei pusė gamintojo pardavimo, Latvijoje naujasis visureigis - taip pat akivaizdus lyderis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"