TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Europoje vežėjus stabdo nesąžininga konkurencija

2015 01 21 6:00
Įmonės dėlioja maršrutus taip, kad Prancūzijoje ir Belgijoje vairuotojams netektų sustoti ilgesnio poilsio, o „vokiškas“ minimumas užtikrins didesnį užmokestį keliaujantiesiems į Vokietiją nebent popieriuje. LŽ archyvo nuotrauka

Pigesnes sausumos transporto paslaugas Vakarų Europoje siūlančios Baltijos valstybių ir Lenkijos bendrovės it širšes suerzino ES senbuves. Laisvoji rinka reikalinga tol, kol yra naudinga patiems, – taip nutarė vokiečių, belgų, prancūzų politikai ir savo rinkėjams pasiūlė populistinių sprendimų. Lietuvos ir jos kaimynių vežėjai piktinasi, kad bandoma suvaržyti laisvosios rinkos principus ES transporto sektoriuje.

Vos prasidėjus šiai savaitei Prancūzijos magistrales užkimšo tyčia eismą stabdantys vilkikų vairuotojai. Nacionalinį streiką šįkart organizavusių jų profsąjungų esminis reikalavimas – minimalus 10 eurų valandinis atlygis. Ginti savo teises vairuotojus ragino ne tik šalies socialistų lyderiai, bet ir jų politiniai oponentai. Dešiniųjų partijos UMP vienas vadovų Henri Guaino kalbėdamas nurodė neva pagrindinę kliūtį, neleidžiančią prancūzų vairuotojams uždirbti daugiau. „Prancūzijos vairuotojai susiduria su nesąžininga bendrovių iš rytinių valstybių konkurencija“, - užsipuolė politikas.

Kol Europos Komisija aiškinasi susidariusią situaciją, blogiukais tapę Lietuvos ir gretimų ES šalių vežėjai tvirtina, kad dangstantis nacionaline teise bandoma nesąžiningai suvaržyti laisvosios rinkos principus ES transporto sektoriuje.

Priminsime, jog dar pernai Prancūzija ir Belgija pareikalavo, kad tarptautinius krovinius vežiojantys vilkikų vairuotojai 45 valandų poilsio, privalomo kas savaitę, keliautų į viešbučius, o ne leistų laiką, kaip įprasta, sunkvežimių kabinose. Nuo sausio 1-osios kartų saldainiuką mestelėjo ir vokiečiai. Jie nutarė, kad visiems vairuotojams už Vokietijos teritorijoje dirbtas valandas turi būti mokama ne mažesnė nei minimali alga šioje valstybėje – 8,5 euro per valandą.

Taisyklės ir taip griežtos

„Vokietijoje įsigaliojęs minimalaus užmokesčio reikalavimas, vadovaujantis sveika logika, galėtų būti taikomas vietinėms bendrovėms, kurios vežioja krovinius šalies viduje. Tačiau šio reikalavimo taikymas tarptautinių vežimų įmonėms neturi nieko bendra su konkurencingumo skatinimu. Be to, Vokietijos institucijos įpareigojo šalies teritorija krovinius gabenančias bendroves siųsti joms dokumentus, patvirtinančius, kad vairuotojams mokamas "vokiškas" minimalus atlyginimas. Tai labai biurokratiška ir apkrauna transporto įmones sudėtinga administracine našta“, - pažymėjo Lietuvoje veikiančios tarptautinės transporto kompanijos „DSV Transport“ vadovas Kimas Bartholdy Larsenas.

Jo teigimu, į savų vežėjų protegavimą nukreipti ir prancūzų bei belgų sprendimai dėl vairuotojų poilsio viešbučiuose. Nevykdantiesiems reikalavimų grasinama ne tik dešimtis tūkstančių eurų siekiančiomis baudomis, bet ir įkalinimu.

„Esame už tai, kad vairuotojams būtų mokamas jų darbo vertas atlygis, laikomasi įstatymų, skaidriai mokami mokesčiai. Tačiau vairuotojų poilsio laiką ir darbo sąlygas numatančios taisyklės, kurios galioja visoje ES, ir taip yra labai griežtos. Šiuolaikinių vilkikų kabinose galima tinkamai pailsėti, todėl nėra priežasties reikalauti, kad žmonės keliautų į viešbučius. Prancūzijos, Vokietijos bandymai didinti vežimo paslaugų kainas, apribojant užsienio vežėjų galimybes konkuruoti, po kurio laiko neigiamai atsilieptų ir tų šalių ekonomikoms, nes kiltų produktų ir paslaugų kainos“, - pabrėžė K. B. Larsenas.

Vertino kaip blefą

ES senbuvių įstatymai privertė sunerimti Lietuvos vežėjus, tačiau neatrodo, jog būtų smarkiai juos išgąsdinę. Įmonės dėlioja maršrutus taip, kad Prancūzijoje ir Belgijoje vairuotojams netektų sustoti ilgesnio poilsio, o „vokiškas“ minimumas užtikrins didesnį užmokestį keliaujantiesiems į Vokietiją nebent popieriuje, bet ne realybėje.

„Mes pripažįstame visoje Europos Sąjungoje galiojančius įstatymus. Bet jei vokiečiai sumanė mūsų sąskaita pasididinti uždarbį ar prancūzai sapną susapnavo, nemanau, jog turime besąlygiškai su tuo sutikti. Tokios apskaitos, kokios reikalauja vokiečiai, tiesiog neįmanoma vesti. Ir kaip jie sukontroliuos? Tai tik blefas, skirtas mūsų verslininkams pagąsdinti. Galbūt vienus kitus smulkesnius taip iš rinkos ir išstums. Tačiau reikalavimai yra absurdiški, todėl tarptautinė vežėjų asociacija IRU, Baltijos šalių ir Lenkijos europarlamentarai, kiti politikai turi stengtis, kad jie būtų panaikinti. Privalome susivienyti ir duoti atkirtį protekcionistinėms užmačioms“, - įsitikinęs bendrovės „Transekspedicija“ direktorius Vidmantas Pelėda.

Vienos didžiausių Lietuvoje transporto bendrovių vadovas, kalbėdamas su LŽ, pažymėjo, kad Prancūzijoje, kurioje reikalaujama vairuotojus apnakvindinti viešbučiuose, nėra tinkamos infrastruktūros saugiai palikti krovinius. „Kriminogeninė situacija šioje šalyje prasta. Mūsų darbuotojai ne tik vairuoja vilkikus, bet ir sustoję ilsėtis atlieka sargų darbą. Jei paliks sunkvežimius nesaugomoje aikštelėje, labai didelė tikimybė, kad grįžę iš viešbučio neberas krovinių. Taigi apie kokią tvarką galime kalbėti?“ - stebėjosi V. Pelėda.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"