TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

EWTCA partneriams Lietuva - vartai į Rytus

2013 04 30 6:18
Švedijos Blekingės regiono koordinatorius M.Roosas teigė, jog EWTCA padeda palaikyti kontaktus su kolegomis iš Europos, Azijos, Rusijos. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Neseniai Europos Komisija (EK) pavedė Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijai (East-West Transport Corridor Association - EWTCA) koordinuoti Baltijos jūros regiono (BJR) transporto tinklų sistemos ir transporto paslaugų rinkos plėtrą.

EWTCA būstinė įsikūrusi Lietuvoje, o asociacijos sekretoriato funkcijos patikėtos Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centrui. Tai tarptautinis projektas, jo svarbiausi veikėjai, be Lietuvos, dar yra 12 valstybių - nuo Kinijos iki Prancūzijos - atstovai.

Dienraštis LŽ teiravosi kai kurių iš jų, kokią mato asociacijos ateitį, kokios naudos iš EWTCA veiklos turi ar dar žada turėti jų valstybės?

Padeda suprasti verslo partnerius iš Rytų

Vienos aktyviausių EWTCA narių Švedijos Blekingės regiono koordinatorius Mathiasas Roosas LŽ teigė, jog, "Švedijos nuomone, asociacija padeda palaikyti kontaktus su kolegomis iš Europos, Azijos, Rusijos, geriau pažinti vieniems kitus ir suprasti, kaip plėtoti verslą su žmonėmis iš kitų šalių". "Kai jau yra sukurta EWTCA, galime susirinkti, kartu dirbti, ieškoti naujų svarbių projektų", - tvirtino LŽ pašnekovas.

Blekingės regiono atstovo žodžiais, švedai mato Lietuvą kaip tiltą į Aziją. "Jūsų šalis yra ranka pasiekiama, vos už 300 kilometrų nuo mūsų krašto, į jūsų uostą Klaipėdą galima nuplaukti keltu, o Azija - labai toli. Tarpininkaujant Lietuvai labai priartėja ir Rusija, Baltarusija, iš kurių nesunku nuvykti į Aziją", - pabrėžė M.Roosas.

Vizija geras susisiekimas

Švedijos Karlshamno mieste veikiančio mokslo centro "Netport Science Park" vadovas Samuelis Henningssonas prisiminė, kad pasibaigus šaltajam karui ir griuvus Berlyno sienai buvo pastebėta, jog Europa turi prastą susisiekimą tarp Vakarų ir Rytų per Baltijos regioną. Anot jo, beveik visi kroviniai buvo gabenami jūra, Atlanto ir Indijos vandenynais. "Tuomet ir pradėjome glaudžiau bendradarbiauti su Lietuva, Kaliningrado sritimi, Lenkija ir kitomis Baltijos regiono šalimis. Karlshamno ir Klaipėdos jūrų uostų bendradarbiavimas paskatino Švediją veikti kitomis kryptimis. Iš pradžių buvo abstrakčios diskusijos. Tačiau dabar turime EWTCA, per kurią galime aktyviai veikti užsienyje, diskutuoti dėl konkrečių partnerystės žingsnių, ne vien kalbėti apie gerą partnerystę", - sakė švedas.

Mokslininkas iš Švedijos labai vertina bendradarbiavimą su Lietuvos VGTU mokslininkais kuriant Rytų ir Vakarų transporto koridoriaus teorinius pagrindus. "Tas bendradarbiavimas buvo labai geras. Mes neturėjome bendravimo su Rytais patirties, užtat puikiai išmanėme darbo su Švedijos šiaurės kompanijomis, dirbančiomis prie transatlantinių projektų, specifiką. Sujungėme Švedijos ir Lietuvos geriausią kompetenciją, dirbame kartu lygiomis teisėmis asociacijoje ir jau regime pirmus rezultatus", - kalbėjo "Netport Science Park" vadovas.

S.Henningssono nuomone, pagrindinis EWTCA tikslas ateityje - "sukurti tvaresnę struktūrą Rytų ir Vakarų transporto koridoriuje". "Jau dabar įkūrėme darbo grupes šiems klausimams spręsti, taigi darbas taps dar produktyvesnis", - tikino S.Henningssonas.

Asociacija darbo turi per akis

Dr. Stane Božičnikas, Slovėnijos transporto už ekonomišką transportą centro vadovas, pažymėjo, kad "Lietuvai turėtume būti dėkingi už iniciatyvą, kurią šalis rodo kurdama koridorių".

"Jūsų valstybė yra EWTCA organizatorė, tvarko darbo reikalus. Manau, didžioji EWTCA plėtra prasidės ateityje, o šiuo etapu reikia imtis naujos veiklos ir pabrėžti tyrimų bei koridoriaus plėtros svarbą. Tyrimus ir plėtrą koordinuojanti institucija turi būti sukurta tam, kad palaikytų koridoriaus idėją. Rytų ir Vakarų transporto koridorius reiškia paprastesnį prekių gabenimą iš Kinijos į Europą ir priešinga kryptimi. O kad jo veiklą koordinuojanti asociacija veiktų efektyviai, būtina padaryti labai daug. Pirmiausia - tobulinti informacines technologijas, taip pat tęsti muitinių procedūrų paprastinimą, priimti technologinius transporto tobulinimo sprendimus, plėtoti logistikos centrus, užtikrinti patogesnį linijų, priskiriamų ne Vakarų ir Rytų transportui, susisiekimą su koridoriumi", - artimiausius darbus vardijo dr. S.Božičnikas.

Jis pridūrė, kad šios temos bus aptariamos jau gegužės pabaigoje ir birželio pradžioje per Transporto savaitę, kuri vyks Odesoje ir prasidės EWTCA forumu. Renginyje dalyvaus 15 šalių, tarp jų - Lietuvos ir Slovėnijos - susisiekimo ministrai. "Ateityje asociaciją matau kaip tyrimų ir plėtros instituciją, kuri praktiškai įgyvendins tarptautiniu lygiu iškeltus tikslus. Jei mums reikia Rytų ir Vakarų transporto koridoriaus, vadinasi, reikia ir asociacijos, kuri koordinuotų jo veiklą", - sakė Slovėnijos atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"