TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Formulė-1" neišvengė politinio smūgio

2011 02 23 0:00
"Formulės-1" aistruolių nusivylimui, kovo 13 dieną debiutinių naujojo sezono lenktynių Bahreine nebus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Protestų banga, besiritanti per Afrikos ir Artimųjų Rytų šalis, jau palietė daugelį gyvenimo aspektų, regis, neturinčių nieko bendra su politika. "Formulė-1" taip pat pateko į šį politinių permainų verpetą - atšauktas Bahreino "Grand Prix" (GP).

Lenktynės Bahreine turėjo būti pirmosios šių metų "Formulės-1" sezono varžybos, bet praėjusią savaitę šalies sostinėje Manamoje kilo neramumai. Per juos kariuomenė susirėmė su civiliais, daugybė žmonių žuvo arba buvo sužeisti. Dabar situacija, atrodo, ramesnė, tačiau dėl Bahreino ramybės ir dalyvių saugumo nuspręsta atsisakyti kovo 13 dieną planuoto "Formulės-1" sezono atidarymo ir savaitę prieš jį turėjusių vykti bolidų bandymų.

Tvarkaraštyje po Bahreino GP numatytas Australijos GP taps pirmosiomis naujo sezono lenktynėmis ir įvyks, kaip planuota, kovo 27 dieną, o lenktynininkai bolidus bandys pratęstose treniruotėse Barselonoje.

Atšauktos, o gal nukeltos

Bahreino princas Salmanas bin Hamadas bin Isa Al-Khalifa renginio organizatorių vardu pranešė "Formulės-1" komercinių teisių savininkui Bernie Ecclestone'ui, kad dėl šalį šiuo metu krečiančių svarbesnių įvykių nuspręsta lenktynes atidėti vėlesniam laikui.

Ekipų vadovai taip pat pritarė šiam sprendimui, nes praeitą savaitę, kai vis dar tvyrojo neaiškumas dėl Bahreino GP likimo, ne vienas lenktynininkas buvo išreiškęs nerimą dėl savo ir žiūrovų, susirinksiančių į varžybas, saugumo. Ir apskritai buvo abejojama džiaugsmingo renginio organizavimo galimybėmis, kai šalyje nemažai žmonių gedi žuvusių artimųjų ir jaudinasi dėl valstybės ateities.

Griežtumu garsėjantis "Formulės-1" komercinių teisių savininkas šįkart į organizatorių pranešimą reagavo labai geranoriškai. Paprastai nevengiantis pagrasinti licencijos atėmimu B.Ecclestone'as dabar net užsiminė, kad lenktynės gali būti ne atšauktos, o atidėtos vėlesniam laikui, nors viso sezono tvarkaraštis jau seniai paskelbtas ir ekipos bei kiti suinteresuoti asmenys jau iki smulkmenų susiplanavę savo darbotvarkes.

Pinigų pasekmė

Žinoma, pilietiniai protestai yra išskirtinė aplinkybė, tačiau B.Ecclestone'as itin švelniu tonu demonstravo ne tik socialinių problemų supratimą. Tiesą sakant, verslininkui neliko nieko kito, nes tai buvo jo sumanymas organizuoti "Formulės-1" lenktynes staigų ekonomikos pakilimą išgyvenančiose Artimųjų Rytų šalyse. Tačiau prie vakarietiškų verslo sandorių įpratęs magnatas neįvertino, kad šių šalių turtai pastatyti ant tiksinčios bombos - milijonų piliečių, nuo ryto iki vakaro lenkiančių nugarą diktatoriškiems vadovams ir gyvenančių visiškame skurde. Tik saujelė turtingųjų Bahreine ir kitose besivystančiose šalyse galėjo pasigirti prabangiu gyvenimu. Didžioji dalis gyventojų kasdien prabusdavo su didžiausiu rūpesčiu, kaip nusipirkti maisto. Nieko keista, kad jie suvokė, jog turtuoliai savo banko sąskaitas pripildė tik dėl paprastų žmonių darbo, ir pareikalavo savo gero gyvenimo dalies.

Negana to, B.Ecclestone'as "Formulę-1" atvedė ne tik į Bahreiną, bet ir į kitas sunkiai prognozuojamas valstybes - Kiniją, Jungtinius Arabų Emyratus, Pietų Korėją, o šįmet pirmą kartą "Formulės-1" lenktynės bus surengtos Indijoje. Belieka tikėtis, kad šiose šalyse Bahreino scenarijus nepasikartos, o čempionato vadovai įvertins, kad besivaikant didelių pelnų galima pralošti viską.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"