TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Formulės-1" komandos laukia starto

2012 03 14 6:01

Jau šį savaitgalį prasidės naujas F-1 sezonas, jame dėl geriausiųjų vardo kovos 12 ekipų ir 24 jų lenktynininkai.

Šįmet visoms ekipoms teko iššūkis parengti automobilius pagal naujas taisykles, iš kurių svarbiausia - nuleisti bolido priekius iki ne daugiau nei 55 cm nuo žemės. Iš karto už priekinės važiuoklės leidžiamas aukštis padidėja iki 62,5 cm, todėl daugumos bolidų priekį "papuošė" laipteliai, jau praminti ančiasnapio nosimis.

Per žiemos bandymus paaiškėjo, kad ne visiems lyderiams pavyko sėkmingai perdaryti savo automobilius, o autsaideriai, priešingai, gana gerai susidorojo su užduotimi. Jau pateikiama prognozių, ko per šį sezoną gali tikėtis kiekvienos ekipos gerbėjai.

"Red Bull"

Pastaruosius dvejus metus ši ekipa tapo F-1 čempione ir visai realu, kad šįmet ji pelnys trečiąjį apdovanojimą. Komanda sezoną pradeda nepakeitusi savo sudėties - pirmu numeriu pažymėtą bolidą vairuos dukart pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis, o antruoju - Markas Webberis. "Red Bull RB8" bolidą kūrė vieno garsiausių F-1 inžinierių Adriano Newey vadovaujama komanda ir iš bandymų atrodė, kad pagal naujus techninius reikalavimus parengtas automobilis nenusileis ankstesniems. Vienintelis dalykas, galintis pakišti komandai koją, - ne kartą per bandymus pasitaikę bolido gedimai.

"McLaren"

Britų ekipa taip pat startuoja nepakitusios sudėties, jos automobilius vėl vairuos du buvę F-1 pasaulio čempionai - Jensonas Buttonas sės į trečiuoju numeriu pažymėtą bolidą, o Lewisas Hamiltonas - į ketvirtuoju. J.Buttonas praėjusio sezono pabaigoje buvo itin greitas, taigi manoma, kad nebent jis galėtų sutrukdyti S.Vetteliui vėl nugalėti pilotų įskaitoje.

"McLaren" laikoma realiausia varžove "Red Bull", nes tik šios dvi ekipos per bandymus buvo kur kas greitesnės už konkurentus, nors jų bolidai akivaizdžiai skirtingi. "McLaren" vienintelė iš lyderių nusprendė surizikuoti - žemiau sukonstravo visą bolido priekį ir todėl ant jo nosies neatsirado laiptelio.

"Ferrari"

Italų pasirodymą per bandymus kol kas galima laikyti sezono nusivylimu. Praėjusį sezoną "Ferrari" negalėjo prilygti dviem aukščiau minėtoms ekipoms ir vis žadėjo atsigriebti 2012-aisiais, tačiau bandymų metu tik dar labiau atsiliko nuo pagrindinių varžovų. "Ferrari F2012" bolidas pasirodė esantis tiesiog lėtesnis už RB8 ir "McLaren MP4-27", o jo patobulinti nebėra kada.

Stipriąja ekipos puse negalima pavadinti ir jos lenktynininkų - penktuoju numeriu pažymėtą bolidą vairuosiantis Fernando Alonso dar sugeba išspausti iš automobilio viską, bet Felipe Massa, važiuosiantis šeštu bolidu, jau ne kartą buvo įspėtas dėl akivaizdaus atotrūkio nuo komandos draugo. "Ferrari" šįmet laukia labai sunkus sezonas.

"Mercedes"

Praėjusį sezoną Michaelis Schumacheris ir Nico Rosbergas kamavosi su itin lėtais "Mercedes" bolidais, bet šįmet komandai pavyko gana gerai prisitaikyti prie naujų taisyklių, be to, "Mercedes F1 WO3" bolide įmontuotas galingiausias variklis visoje rikiuotėje. Po žiemos bandymų ekipa laikoma trečia greičiausia komanda rikiuotėje ir tikėtina, kad pagrindiniai jos varžovai bus "Ferrari" lenktynininkai. Kadangi "Mercedes" branduolys - vadovas Rossas Brawnas ir pagrindinis pilotas M.Schumacheris savo šlovės viršūnę pasiekė būtent "Ferrari" ekipoje, gali būti, kad sukauptą patirtį jie sėkmingai panaudos prieš buvusius kolegas.

"Lotus"

Šiuos metus "Lotus" pasitinka visiškai atsinaujinusi - ji atsisakė pavadinimo "Renault" ir pakeitė abu lenktynininkus. Devintuoju numeriu pažymėtą bolidą vairuos į F-1 sugrįžęs buvęs pasaulio čempionas Kimi Raikkonenas, o dešimtuoju - taip pat trumpai "F-1" lenktyniavęs Romainas Grosjeanas. Ekipai pavyko sukurti gana neblogą bolidą, bet dėl didelių pokyčių sunku numatyti, kaip "Lotus" seksis per visą sezoną.

"Force India"

Šios ekipos rezultatai kasmet vis gerėja. Prieš penkerius metus startavusi autsaiderių gretose, pernai ji kovojo su vidutiniokėmis, o šįmet, sprendžiant pagal bandymų rezultatus, gali pagąsdinti ir lyderes. Manoma, kad "Force India VJM05" beveik toks pats greitas, kaip ir "Mercedes". 11 numeriu pažymėtą bolidą vairuos ekipoje likęs Paulas di Resta, sėkmingai debiutavęs F-1 pernai. Į dvyliktąjį bolidą sės Nico Hulkenbergas, savo karjerą pradėjęs ne taip įspūdingai kaip kolega. Po debiutinio 2010-ųjų sezono už prastus rezultatus jis buvo išmestas iš "Williams" ekipos, bet "Force India" surizikavo priimti porą kartų varžybose puikiai pasirodžiusį vokietį.

"Sauber"

Rėmėjų stokojanti ekipa per bandymus niekuo neišsiskyrė. "Ferrari" varikliu varomam "Sauber C31" bolidui stigo greičio ir nors lenktynininkai apsuko keletą gana greitų ratų, gali būti, kad jokių paslėptų greičio rezervų varžovams nustebinti ekipa nepasiliko. Silpną vidutiniokę gali išgelbėti nebent jos lenktynininkai - drąsa ir avantiūrizmu pagarsėjęs Kamui Kobayashi, vairuosiantis keturioliktąjį bolidą, ir jaunas, talentingas bei turtingų rėmėjų turintis Sergio Perezas, važiuosiantis 15 numeriu pažymėtu automobiliu.

"Toro Rosso"

Antrinė "Red Bull" ekipa progresavo porą pastarųjų metų, o šį sezoną ji ruošiasi dar labiau pasitempti. Ekipoje debiutuoja du jauni lenktynininkai - Danielis Ricciardo (bolidas nr. 16 ) ir Jeanas Ericas Vergne (bolidas nr. 17). Jie neabejotinai kausis dėl "Red Bull" vadovų palankumo, nes jau kurį laiką kalbama apie M.Webberio pasitraukimą. Itin motyvuotas tandemas per bandymus buvo gana greitas, taigi ši ekipa gali maloniai nustebinti.

"Williams"

Legendinė F-1 ekipa praėjusį sezoną atrodė labai prastai, taigi belieka tikėtis, kad šįmet jai pavyks surinkti nors šiek tiek daugiau taškų. Ekipoje toliau lenktyniaus Pastoras Maldonado (bolidas nr. 18), o veteraną Rubensą Barrichello pakeitė Bruno Senna (bolidas nr. 19). Prie komandos taip pat prisidėjo naujas technikos vadovas Mike'as Coughlanas, anksčiau dirbęs "McLaren". Tačiau "Williams" labai trūksta pinigų, o be jų sunku pakilti aukščiau vidutiniokų lygio, todėl ekipos lenktynininkus greičiausiai vėl matysime besiginančius nuo autsaiderių.

"Catherham"

Ši komanda per žiemą taip atsinaujino, kad žiūrovams jau darosi nelengva atsekti jos kilmę. Buvusi "Lotus" ekipa buvo priversta atiduoti savo pavadinimą "Renault" komandai, tačiau persivadinusi "Catherham" ji nusisamdė buvusį "Renault" pilotą Vitalijų Petrovą (bolidas nr. 21). Jo kolega Heikki Kovalainenas (bolidas nr. 20) anksčiau taip pat vairavo "Renault", o abu kolegos iš šios ekipos buvo išprašyti dėl prastų rezultatų. Bet šįmet "Catherham" pavyko parengti gana greitą bolidą, todėl ekipa turėtų pakilti iš autsaiderių gretų.

HRT

Ispanų komanda automobilį baigė montuoti tik praėjusią savaitę ir praleido visus žiemos bandymus. Nors "HRT F112" bolido greičio neįmanoma palyginti su kitais, vargu ar komanda sugebėjo paruošti kokį nors siurprizą, nes jos finansinė padėtis viena prasčiausių visoje rikiuotėje. Komandai gali šiek tiek padėti gana patyrusio lenktynininko Pedro de la Rosos (bolidas nr. 22) patirtis ir Naraino Karthikeyano (bolidas nr. 23) rėmėjų pinigai, bet vargu ar verta tikėtis, kad šie sportininkai šįmet iškovotų bent tašką.

"Marussia"

Anksčiau žinoma "Virgin" pavadinimu komanda į Australiją keliauja pasirengusi ne daugiau, nei paskutinę naktį prieš egzaminą užrašus ėmęs skaityti studentas. Jos bolidas "Marussia MR 01" tik praėjusią savaitę gavo teigiamą smūgio testo įvertinimą, o lenktynininkui nė karto nepasitaikė progos išbandyti automobilio. Debiutuojantis lenktynininkas Charlesas Picas (bolidas nr. 25) pirmuosius ratus F-1 bolidu apvažiuos tik per Australijos "GrandPrix" treniruotę, o Timo Glockas (bolidas nr. 24) taip pat negali žinoti, ko tikėtis.

Nors po bandymų galima susidaryti nuomonę apie komandų galimybes, tikrasis jų pajėgumas atsiskleis tik per lenktynes.

Pirmosios naujo sezono varžybos įvyks jau šį sekmadienį Australijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"