TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Frankfurte ateities automobiliai tampa realybe

2009 09 23 0:00
Ryškiaspalvis "Citroen Revolte" atrodo lyg iš fantastinio filmo, tačiau netrukus jis gali pasirodyti gatvėse.
DDP/Scanpix nuotrauka

Rugsėjo 17-27 dienomis Vokietijoje, Frankfurte prie Maino, šįmet vyksta svarbiausia pasaulyje tarptautinė automobilių paroda. Garsiausių automobilių gamintojų produkcija byloja - transporto ateitimi laikyti elektra varomi automobiliai virsta dabartimi.

Tebesitęsiančio sunkmečio neleido pamiršti sumažėjęs parodos dalyvių skaičius. Joje dalyvavo 750 įmonių - 30 proc. mažiau nei 2007 metais rengtoje Frankfurto automobilių parodoje. Keli visame pasaulyje žinomi automobilių gamintojai - "Nissan", "Honda", "Mitsubishi" ir "Daihatsu" - nepasirodė apskritai. Kiti gamintojai sumažino savo ekspozicijų plotus arba įrengė juos kukliau, o BMW atsisakė savo garsiosios milžiniškos palapinės.

Elektros manija.

Nors pristatymai ir buvo tylesni bei paprastesni, šių metų Frankfurto paroda yra ne mažiau reikšminga automobilių pramonės raidai. Ji žymi lūžio tašką - naftos produktais varomas transporto priemones išstumia elektriniai ir hibridiniai automobiliai. Naujos technologijos buvo pristatytos ne tik kaip koncepcija, bet ir kaip realiai funkcionuojantys techniniai mazgai, įmontuoti į modelius, kurie netrukus pasirodys prekyboje.

Per tarptautinę parodą buvo pristatyti 82 nauji serijiniai modeliai ir koncepciniai automobiliai, pusė iš jų - Vokietijos gamintojų. Beveik kiekviena kompanija pristatė elektra varomų automobilių, skirtų įvairiems vairuotojų poreikiams tenkinti. "Peugeot" stende dėmesį traukė keistų formų miesto mažylis "BB1", "Citroen" pristatė futuristinių formų kompaktinės klasės "Revolte", o "Audi" atidavė duoklę sportinių automobilių gerbėjams - sukūrė "E-tron" - 313 arklio galių turintį modelį, kuris įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti apie 248 kilometrus. Vienas įdomiausių elektrinių modelių - atgimęs Rytų Vokietijos simbolis "Trabant". Į automobilį įmontuotas ličio jonų baterijos įkraunamas variklis turės 47 kilovatus galios, o mašina galės pasiekti 135 km/h greitį. Savo ruožtu "Renault" pažadėjo, kad rengiamasi gaminti net keturis jos modelius, kurie neišskirs nė gramo anglies dioksido.

Paklūsta ekologijai

Dėl neekologiškų automobilių dažnai kritikuota "Mercedes-Benz" šį kartą pasistengė sugriauti blogą įvaizdį ir iš aštuonių naujų modelių net keturiuose įdiegė draugiškas aplinkai sistemas. Kompanija jau paskelbė naujojo elektra varomo "Smart for two" gamybos pradžią - pirmosios mašinos nuo konvejerio nuriedės jau lapkričio mėnesį ir bandomajam laikotarpiui bus išnuomotos Europos ir JAV didmiesčių gyventojams.

Įmonės, nepristačiusios elektra varomų automobilių, taip pat neignoravo žaliosios mados. Jos eksponavo nemažai hibridinių modelių arba ekologiškų prekės ženklų, tokių kaip "Kia" "EcoDynamics", BMW "Efficient Dynamics" ar "Volkswagen" "Blue Motion".

Per Frankfurto automobilių parodą vykusių konferencijų dalyviai neslėpė - dabar ne pats palankiausias metas dirbti transporto priemonių pardavimo srityje, tačiau šiuo laikotarpiu įdomu būti automobilių dizaineriu ar inžinieriumi. Pasak vieno parodos dalyvių, vos prieš dvejus metus dauguma Frankfurte eksponuotų elektrininių automobilių buvo tik mediniai modeliai su nupieštais elektros lizdais. Nors dabar pristatyti automobiliai realiai dar nevažiavo, tačiau jau aiškiai buvo nurodytos jų gamybos pradžios datos. Vyriausiasis "Mazda" dizaineris Ikuo Maeda džiaugėsi atsivėrusiomis galimybėmis: "Mes galime keisti proporcijas, kai yra diegiami naujoviški varikliai." "Prodrive" vykdomasis direktorius Tony Butcheris atskleidė, kad kūrybiškumui ribų nėra: "Dabar puiku būti inžinieriumi, kai galimybės yra neribotos. Kai turime po variklį kiekvienam ratui, nereikia pavarų, arba jos montuojamos labai trumpos, mes galime padaryti bet ką. Tai, ką mes matėme penkiasdešimtųjų arba šešiasdešimtųjų fantastiniuose filmuose, dabar yra įmanoma."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"