TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Frankfurte žiba išmanieji automobiliai

2013 09 16 6:00
Frankfurte automobilių gamintojai surengė 159 pasaulines premjeras. Scanpix nuotraukos

Lygiai prieš savaitę Vokietijoje prasidėjusioje ir poryt pasibaigsiančioje 65-ojoje Frankfurto automobilių parodoje daugiausia dėmesio skiriama elektromobiliams bei išmaniesiems automobiliams.

Nors oficialiai teigiama, jog euro zona, kuriai priklauso ir Vokietija, vis dar išgyvena ūkio nuosmukį, Frankfurto parodų centras to nejaučia. Per savaitę čia įvyko 159 pasaulinės automobilių premjeros, jas pristatė daugiau kaip tūkstantis dalyvių iš 35 pasaulio šalių. Net 42 proc. svečių – iš Azijos, pirmą kartą parodoje dalyvauja Tailando ir Indonezijos atstovai.

Tiesa, daugelį automobilių gerbėjų, tarp jų ir specialistus, suglumino Frankfurto tarptautinės automobilių parodos devizas – „Elektromobiliai ir išmanieji automobiliai“. Dėl elektra varomų transporto priemonių viskas aišku: beveik visi gamintojai gali pasiūlyti pirkėjams arba hibridinių automobilių, arba elektromobilių. Parodos šeimininkai vokiečiai neslėpė, kad iki 2014-ųjų pabaigos pristatys net 16 naujų elektromobilių, o jau 2020 metais vien Vokietijoje ketinama parduoti iki milijono elektromobilių ar alternatyviais jėgos agregatais varomų mašinų.

Tačiau kas tie išmanieji automobiliai?

Žadama, kad serijiniu virtęs koncepcinis "Audi Sport Quatrro" 100 kilometrų greitį pasieks vos per 3,7 sekundės.

Technologijų magija

Klausimas tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti paprastas. Dienraščio LŽ žurnalistas apklausė keletą Lietuvoje dirbančių garsių automobilių gamintojų atstovų, ir visų jų atsakymas dėl išmaniųjų mašinų buvo toks pat: „Gėda prisipažinti, bet mes nežinome.“ Tiesa, kalbinti automobilių žinovai šiemet į Frankfurtą nebuvo nuvykę.

Informacijos apie išmaniuosius automobilius pateikė tik mokslininkų bendrijos atstovas – Kauno technologijos universiteto Mechanikos ir mechatronikos fakulteto Transporto inžinerijos katedros docentas Martynas Starevičius. „Išmanieji automobiliai padeda vairuotojams orientuotis. Pavyzdžiui, juose įmontuotas kompiuteris sufleruoja, kokiu ekonominiu režimu važiuoti, kad būtų sutaupyta kuo daugiau degalų, taip pat parodo, koks kelias yra trumpiausias iki kelionės tikslo. Jei pradeda bliūkšti padanga, ji gali pati prisipūsti mašinai nestojant ir t. t. Trumpiau tariant, išmaniuosiuose automobiliuose sumontuotos visos be išimties arba tik su mažomis išimtimis moderniausios technologijos“, - kalbėjo mokslininkas.

Jis atkreipė dėmesį, kad net vidutines pajamas gaunančiam vairuotojai išmanusis automobilis vargu ar bus įkandamas. „Tokiai mašinai įsigyti reikia turėti labai daug pinigų“, - pabrėžė M.Starevičius.

Iš Frankfurte pristatytų automobilių tikrai neapsiriksi išmaniuoju pavadinęs, pavyzdžiui, sportinį koncepcinį kupė „Audi Sport Quattro“. Tai hibridas, kurio bendras elektrinio variklio ir hibridinio agregato pajėgumas sudaro 700 AG, didžiausias sukimo momentas – 800 Nm. Po mašinos antvožu dirba 4 l ir 560 AG V8 benzininis (dalis jo cilindrų prireikus gali būti išjungta) bei 150 AG elektrinis motoras. Važiuodamas „sport“ režimu automobilis 100 km/h greitį pasiekia per 3,7 sekundės. Tačiau jis moka taupyti. „Audi Sport Quattro“, perjungtas į režimą "hybrid", 100 kilometrų nuvažiuoti sudegina tik 2,5 l benzino. Maža to, vienąkart papildomai įkrovus bateriją kupė gali įveikti 50 kilometrų varomas vien elektra.

Specialistai sako, kad elektra ir benzinu varomą koncepcinį BMW i8 sukūrė ufonautai, nes jo dizainas ir techninės savybės - fantastiški.

Pritrenkiama BMW naujiena

Tik pustrečio litro benzino 100 kilometrų nuvažiuoti sudegins ir kitas vokiečių kūrinys – keturvietis hibridinis futuristinio dizaino BMW i8. Specialistų teigimu, tai modelis, tapęs Frankfurto parodos žvaigžde. „Jis yra kaip iš kosmoso. Ir automobilio techninės savybės tokios, tarytum jas kūrė ateiviai. Žinoma, greičiausiai mašinos kaina irgi bus kosminė“, - kalbėdamas su LŽ žurnalistu negailėjo pagyrų vienas mūsų šalies automobilių ekspertas, nenorėjęs viešinti savo pavardės.

Vis dėlto kol kas koncepcinio modelio pagrindinės techninės savybės yra blogesnės negu jau minėto "Audi" kupė. BMW i8 ratus suka benzininis 1,5 l ir 213 AG variklis kartu su 131 AG elektriniu motoru. Veikiant vien elektros varikliui ir važiuojant maksimaliu 120 km/h greičiu galima nuriedėti 35 kilometrus.

Automobilis komplektuojamas su 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Bendra dviejų variklių – benzininio ir elektros – generuojama galia sudaro daugiau kaip 350 AG, didžiausias sukimo momentas - 500 Nm. Todėl BMW i8 iki 100 km/h gali įsibėgėti per 4,4 sekundės.

Po mažojo hibridinio "Toyota Yaris" pagrindu sukurto "Hybrid R" variklio gaubtu veikia 420 AG jėgos agregatas.

Konkurentai irgi nemiega

Kita vertus, turtingiems vairuotojams turi pasiūlyti daug ką išmanaus ir kiti gamintojai. Tarkime, kompanijos „Toyota“ įspūdingiausias automobilis – mažylio „Toyota Yaris“ pagrindu sukurtas net 420 AG „Hybrid-R“ smarkuolis.

Pagrindinis „Lexus“ stendo akcentas – koncepcinis SUV klasės miesto visureigis „Lexus LF-NX“. Niekas neabejoja: šis automobilis jau netolimoje ateityje taip pat bus žvaigždė – pirmiausia dėl to, kad jį gamins „Lexus“.

Ne mažiau populiarus kompanijos „Mazda“ stendas. Čia galima apžiūrėti naujausius ir tikrai dailius kompaktinius automobilius „Mazda 3“, susipažinti su „Skyactiv“ technologija.

„Nissan“ Frankfurte pristatė naujausią lengvąjį SUV klasės visureigį „X-Trail“, taip pat netrukus ir Lietuvoje debiutuosiančius modelius „Micra“ bei „Note“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"