TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gal pageidaujate įsigyti „Laiką“?

2013 12 10 6:00
A.Lukoševičiaus teigimu, per didžiąsias žiemos šventes kemperiai net labiau nuomojami nei vasarą. LŽ archyvo nuotrauka

Trylika transporto priemonių daugumai lietuvių mažai girdėtais „Hymer“, „Strada“, „Laika“, „McLouis“, „Mobilvetta“, PLA pavadinimais šiemet iki gruodžio pradžios gerino šalies naujų automobilių rinkos registravimo rezultatus. Įdomu ir tai, kad šios transporto priemonės kainuoja tiek pat, o dažnai ir daugiau nei prabangios klasės „Audi“, BMW. „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“.

„Kaip “Mobilvetta” atstovai šiemet pardavėme „Kea“ modelį, kurio kaina yra apie 200 tūkst. litų. Brangiausios šios itališkos markės transporto priemonės kainuoja apie 400 tūkst. litų“, - teigė Panevėžyje veikiančios bendrovės „Kelionių vynas“ direktorius Algimantas Lukoševičius. Kartu jis pažymėjo, kad tai – ne pati brangiausia nauja transporto priemonė, kurią iš jų įsigijo pirkėjai. „Taip pat prekiaujame vokiškomis, pavyzdžiui, „Morelo“ kompanijos, mašinomis. Jų kaina prasideda maždaug nuo 150 tūkst. eurų (517 tūkst. litų), klientų irgi yra. Tiesa, jie ne iš Lietuvos, o iš toliau į Rytus esančių valstybių", - teigė LŽ pašnekovas.

Kas gi tos paslaptingos transporto priemonės, kurios taip pat brangios kaip ir nauji prabangūs limuzinai? Pasirodo, tai – automobiliniai nameliai, vadinami kemperiais. Į lengvųjų mašinų registrą jie traukiami dėl to, kad dauguma jų nesveria 3,5 tonos. Toks svoris yra riba, kai automobilis dar laikomas lengvuoju. „Tarkime, „Morelo“ tarp registruojamų naujų lengvųjų automobilių jau nepatenka, nes šis kemperis sveria apie 7 tonas“, - atkreipė dėmesį A.Lukoševičius.

Perka motociklininkai

Dienraščio LŽ duomenimis, 2013 metais iki gruodžio šalyje buvo įregistruoti po du B klasės „Hymer“, „Mobilvetta Kea“ ir „PLA Yes 690“, po vieną „Hymer Exsis-i Premium“, „Strada Nova“, „Laika Creos“, „McLouis Nevis“, „PLA Plasy Live L471“, „PLA Plasy P69“ modelių kemperius.

Pasak A.Lukoševičiaus, Lietuvoje veikia du dideli kemperių pardavėjai - „Kelionių vynas“ ir UAB Kemperių servisas Klaipėdoje. “Mobilvetta“ yra Italijoje veikianti kemperių gamintoja. Be šio prekės ženklo, dar atstovaujame keliems vokiečių gamintojams. Kartu su Kemperių servisu užimame didžiąją kemperių rinkos dalį. Žinoma, veikia ir smulkių įmonių, pardavinėjančių kemperius, tačiau rinkoje jos iš esmės besvorės. Ir pirmiausia todėl, jog neturi servisų, kur galėtų atlikti tokio lygio, kokio reikalauja gamintojai, kemperių priežiūrą“, - pasakojo A.Lukoševičius.

Panevėžiečių pagrindinis konkurentas Kemperių servisas importuoja „Hymer“, „La Strada“, „Niesmamn-Bischoff“, „Wingamm“ ir kitų garsių gamintojų kemperius. Pasak klaipėdiškių įmonės technikos direktoriaus Arūno Štalio, šiemet Kemperių serviso parduotos brangiausios transporto priemonės kaina buvo 340 tūkst. litų.

Kemperis egzotiškiausiu pavadinimu „Laika“, kuris kai kam gali asocijuotis su prieš daugiau nei pusę amžiaus į kosmosą rusų pasiųstu šunimi, buvo įregistruotas Kaune. „Su kosmonautais tai nieko bendra neturi. „Laika“ yra italų kompanija, gaminanti kemperius“, - paaiškino A.Štalis.

Dičkius pardavinėja Rytams

Anot A.Lukoševičiaus, visos be išimtiems kemperių markės turi tris prabangos lygius – A, B ir C. Iš „Kelionių vyno“ nupirktas „Mobilvetta Kea“ priklauso pačiai prabangiausiai klasei. „Negalėčiau pasakyti, kad kemperius perka vien turtingi žmonės. Tarp pirkėjų – daug ir vidutines pajamas gaunančių piliečių. Neretai kemperiai įsigyjami išperkamosios nuomos būdu, o patys ištikimiausi kemperių pirkėjai – motociklininkai, dalyvaujantys motokroso ar panašiose varžybose, arba sportininkų tėvai. Juk kai kuriuose kemperiuose galima vežtis iškart tris motociklus, o kartu - ir miegoti“, - sakė LŽ pašnekovas.

Tik atsitiktinumas, kad Rusijoje šunys vadinami tokiais pat vardais kaip ir kemperiai Italijoje - laikomis. / Gamintojo nuotrauka

Už mažai žinomų kemperių gamintojų slepiasi garsūs automobilių prekių ženklai. A.Lukoševičius sakė, kad net 75,5 proc. poilsinėms kelionėms skirtų transporto priemonių turi Italijos „Fiat“ važiuokles. Europoje kemperiai, anot verslininko, taip pat surenkami ant „Iveco“, „Mercedes-Benz“ važiuoklių. „Tada jų kaina pakyla dar apie 10 tūkst. eurų (34,5 tūkst. litų). Galbūt iš dalies ir dėl to mersedesų pagrindu pagaminti kemperiai tarp visų šios rūšies transporto priemonių sudaro vos 5-7 procentus“, - sakė „Kelionių vyno“ vadovas.

A.Lukoševičius tikina neatsimenąs, kad lietuvis jo įmonėje būtų įsigijęs bent vieną pasakiškus pinigus kainuojantį sunkiasvorį kemperį. „Pavyzdžiui, „Morelo“, dažniausiai perka atvykėliai iš Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano, - valstybių, kuriose irgi turime įgaliojimą atstovauti vokiškiems prekių ženklams. Septynias tonas sveriančios transporto priemonės dažniausiai būna surinktos ant „Iveco“ važiuoklių, juose telpa ir automobilis“, - pasakojo „Kelionių vyno“ direktorius.

Populiariau nuomotis

A.Lukoševičiaus tvirtinimu, kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje kemperius labiau mėgstama nuomotis. „Nebūtinai tai daroma vasarą. Per didžiąsias žiemos šventes kemperiai irgi yra nepaprastai populiarūs. Kalėdiniu laikotarpiu lietuviai mėgsta važiuoti į kalnus slidinėti ar tiesiog šiaip pakeliauti, tarytum būtų vasara. Šiuo metu galėtume vienu metu nuomoti net 50 kemperių, tačiau tiek neturime. Gal ir galėtume turėti, tačiau pasibaigus šventėms kemperių poreikis staiga krinta, todėl jų prisipirkę ilgam užšaldytume pinigus“, - dėstė Panevėžio verslininkas.

Pasak A.Lukoševičiaus, geriau kemperį pirkti, negu jį nuomotis. „Dauguma kemperių gerbėjų taip ir daro. Juk kemperis – tai lyg mažas namelis, kuriame turi savo vietą ir batai žvejybai, ir meškerė, ir lietpaltis, ir daugybė kitų poilsyje naudojamų daiktų. Atsikeli penktadienį saulei dar nepatekėjus – ir pirmyn prie upės ar ežero. O išsinuomojus kemperį visiems daiktams dar reikės rasti vietą, ir tai užima laiko“, - sakė „Kelionių vyno“ direktorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"